• 1
  • 2
2008-03-26, 00:06
Medlem
Jag har tränat ett bra tag men är fortfarande svag i bänkpressen. I andra övningar klarar jag mig bättre men just bänkpressen tycker jag att det går segt. I bänken har jag en träningsvikt på 60kg, 8reps.

Övriga övningar ser ut lite såhär:

Latsdrag (framför): 70kg - 8 reps
"Cable seated row": 70kg - 8 reps
Hantelcurl: 17kg hantel - 10 reps
Knäböj i smithen: 60kg - 10 reps
Osv, jag orkar inte lista alla övningar.

Jag och min brorsa hade armbrytning och jag vann där... men ändå bänkar han 100kg! Och jag har nu ingen speciellt bra teknik i armbrytning vad jag vet.

Ålder: 20år
Längd: 184cm
Vikt: 80kg
Citera
2008-03-26, 00:21
Medlem
Blue Ballss avatar
1. Armbrytning och bänkpress har inte något med varandra att göra.
2. Tycker du inte det är lite lustigt att du tränar med lika mycket vikt i bänkpress som i benböj (i fast ställning dessutom!) ?
Citera
2008-03-26, 00:25
Medlem
drgreens avatar
Jadu att släpa i bröst kontra andra muskelgrupper är väl inte helt ovanligt, vilket du inte riktigt gör nu när du tex kör knä på samma som bröst =P
Själv släpar mitt bröst mycket värre än ditt.
Tränar på över dubbla i mark och knä ijämförelse med bröst. Det är sjukt pinsamt kan jag ju berätta.
Jag skyller väl på att jag tycker bröstövningar är skittråkiga ^^
Men det är väl bara att du tränar bröst hårt och inte ger upp så kommer ökningarna ska du se.
Kör hårt på bröst och tricep så blire nog fint. Pz
Citera
2008-03-26, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue Balls
1. Armbrytning och bänkpress har inte något med varandra att göra.
2. Tycker du inte det är lite lustigt att du tränar med lika mycket vikt i bänkpress som i benböj (i fast ställning dessutom!) ?

1. Jag tyckte bara att det känns konstigt att han är så mycket starkare i bänken men ändå förlorar i armbrytning, men jag antar att tekniken spelar stor roll, fast jag nu inte övat något sådant. Förstås är det inte samma muskelgrupper det är fråga om heller, men du förstår vad jag menar!

2. Hehe, jag har tränat bänk längre än knäböj... kanske borde orka mer i knäböjen men det gör jag inte. Försöker ha så bra utförande som möjligt.
Senast redigerad av batmix 2008-03-26 kl. 00:31.
Citera
2008-03-26, 00:36
Medlem
mx_s avatar
Utför bänkpress övningarna fel?

http://thefitshow.com/week3/milos_chest_med.htm
Citera
2008-03-26, 00:37
Bannlyst
Kör mer hantelpress
Citera
2008-03-26, 00:44
Medlem
VitNegers avatar
En sak som hjälpt mig att öka i bänken är träning av främre axlar. Är ju ganska mycket axlar inblandat när man kör bänk.
Citera
2008-03-26, 00:48
Medlem
waaaH_5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitNeger
En sak som hjälpt mig att öka i bänken är träning av främre axlar. Är ju ganska mycket axlar inblandat när man kör bänk.

att ha ett par starka triceps är heller aldrig fel
Citera
2008-03-26, 01:16
Bannlyst
Vem fan bryr sig om bänk?
Citera
2008-03-26, 01:32
Medlem
Själv hade jag problem med den nedersta biten, så när jag tränar bänk så går jag inte ända ner och det har gett mig stora ökningar och om jag går ner i vikterna jag hade problem med förut så klarar dem lätt nu även om jag går ända ner...
Citera
2008-03-26, 01:39
Medlem
Hoolies avatar
Ett bra tips om du vill ta mer i bänk är att BÄNKA MER!

Men kör mkt hantelpress och flies, funkar mkt bra för mig!
Citera
2008-03-26, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Vem fan bryr sig om bänk?

Jag

Citat:
Ursprungligen postat av TheGenius
Själv hade jag problem med den nedersta biten, så när jag tränar bänk så går jag inte ända ner och det har gett mig stora ökningar och om jag går ner i vikterna jag hade problem med förut så klarar dem lätt nu även om jag går ända ner...

Dedär ska jag prova! Tackar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in