Citat:
Ursprungligen postat av suoca
vadå 16 år? personangrepp? ok, då kan jag kontra med att om man har 20 års erfarenhet av datorer och fortfarande har svårt att installera program i windows så har man inte mycket innanför skallen. Skoputsare eller diskplockare låter som ett passande yrke för dig.
Har du svårt för att fatta? Exempel 1: Om jag laddar hem MSI paketet eller installern för ex Windows Desktop Search och det sedan visar sig att en vital del saknas (kunna söka i mejl), på vilket sätt har
jag då dummat mig?
Exampel 2. Om jag laddar hem installern för WIndows Live, tycker Next next och next, och får ett meningslöst "Installation failed" i flabben, på vilket sätt
jag har dabbat mig denna gången?
Citat:
Får väl förklara vad jag menar med att windows är bättre eftersom man kan få tag i piratprogram. Jo, det är såhär att operativsystemet för de flesta bara är en "bas" så att datorn "fungerar mot hårdvaran", det man vill är att lägga till program (som användaren vill nyttja). Dessa program är mycket lättare att få tag på (pirat) och det finns i min mening större utbud av program som är bra till windows.
Anta det var lättare att stjäla ett tillbehör till en SAAB än att få ett gratis tillbehör till Volvo. Skulle detta göra att SAAB per automatik är bättre än Volvo? Förklara gärna hur du tänker här!
Citat:
Jag gjorde ett seriöst försök att gå över till Linux för ett par år sen, kanske det var just den disten som var dålig men jag gav upp, det var buggar överallt och man var tvungen att gå in och ändra i filer.
...Jag körde Windows 3.11 för en massa år sedan, fullt med buggar och man var tvungen att gå in in ini-filer för att få saker att funka. MEN detta var då, och idag tycker jag att XP är en helt ok produkt. Jag dömer alltså inte ut XP därför att föregångaren var helkass. Du borde tänka likadant om Linux eller vilken distribution du nu provade "för några år sedan". Några år är en evighet med den takten som Linux utvecklas.
Citat:
Först för att få GUI:t att fungera och sen närjag ville installera quake 3 så var grafikdrivruterna buggiga och manvar tvungen att skriva minst sagt kryptiska kommandon.
Aha, där kom det! Jag kunde ge mig fan på att du tänkte använda Linux för att spela spel på istf något seriöst och kanske något som det var tänkt att användas för (Linux är inte och har aldrig varit avsett att ersätta Wintendo!).
Citat:
Nu hoppas jag vi kan lugna oss, detta leder ingen vart.
Poängen in min tråd var inte att XP suger. Det är faktiskt ganska bra. MEN microsoft misslyckas alltför ofta med att skriva installationsprogram som både klarar av ovanliga situationer och dessutom är informativa när något går snett! Det har du fortfarande inte bemött med något exempel, och jag förväntar mig inte längre att du kommer att göra det. Case closed. Blev du kränkt nu ?