2001-08-21, 07:04
Medlem
Unga flickor älskar

"Menar du att det är särskilt välbetalda kvinnor som befinner sig på botten av
partnerskapsstatistiken för kvinnor?"

Nej, dessa kvinnor hittar oftast män med likvärdiga/högre inkomster. Att hitta en man med höga inkomster är ju inte speciellt svårt.

"Dagens kvinnor vill ha en man som är en bra försörjare och kan gulla med barnen
samtidigt som han är manligt attraktiv."

Ja vem vill ha män som ligger på sofflocket, skiter i barnen och är manligt oattraktiv. Inte jag i alla fall. Det förhindrar ju inte att man själv kan vara en god försörjare också. Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Tror de flesta män vill inte heller ha en partner som ligger på sofflocket, skiter i barnen och är kvinnligt oattraktiv.

Citera
2001-08-21, 17:47
Medlem
Unga flickor älskar

>> Ja vem vill ha män som ligger på sofflocket, skiter i barnen och är manligt oattraktiv. >>

Då förstår jag inte vad vi bråkar om? Om män som inte är bra försörjare likställs med oattraktiva sofflocksliggare bekräftar det väl min tes att materialistiska faktorer påverkar mäns attraktionskraft. Notera att jag alrig hävdat att materialistiska faktorer skulle vara de enda som betyder något, fattiga supermodeller hittar säkert också kvinnor, utan att de kan utgöra en del av attraktionen för många kvinnor.
Citera
2001-08-21, 18:10
Medlem
Unga flickor älskar

Bråkar vi? Trodde vi diskuterade varför du anser att det inte skiljer sig mycket mellan prostituerade och icke-prostituerade eftersom du anser att det matriella är något som styr oss kvinnor vid val av partner. Jag håller inte med att det är det som först, i mitten, eller slutligen avgör om de duger. Visst kan en kille som bjuder flott vara kul men om han inte har nåt annat att komma med så varar han inte länge. Man kan inte köpa sig en personlighet. Men det är ju jag det *skratt*. Jag är kanske ovanlig?
Citera
2001-08-22, 21:42
Medlem
Unga flickor älskar

maria förmodligen är du rätt ovanlig om du inte hittar på eftersom alltså. Lätt att säga ditt o datt när man sitter och är fint med anonym på nätet, men jag säger inte att du ljuger minsann! Men du kan inte säga att vi har fel heller!
(För det har vi ej)

F.ö. så går de tjejer scumbag nämner under begreppet prostituerade. Helt klart!
Citera
2001-08-22, 22:19
Medlem
Unga flickor älskar

Jag tror inte alls jag är ovanlig. Tror bara att vissa män har förutfattade meningar om hur vi kvinnor är och då förväntar sig att vi faktiskt är som de tror (materiellt intresserade). Summa sumarum blir att de får vad de vill ha eftersom de omedvetet söker en sådan kvinna som kommer att bekräfta deras teorier.

Vi kvinnor har också förutfattade meningar om män så det är inte könsbundet. Bara typen av förväntningar är annorlunda.
Citera
2001-08-22, 22:20
Medlem
Unga flickor älskar

Tror nog att Maria är ovanlig på många positiva sätt men jag kan tyvärr inte komplimentera just henne för att hon säger sig strunta i sina partners ekonomi då jag inte anser att detta är någon dygd, dock är det självklart inte heller någon last.

Att tjusningen med pengar inte varar så länge spelar inte så stor roll då de flesta besök hos prostituerade också ofta verkar vara kortvariga. Visst är pengar en ytlig faktor men jag tror nog många vackra personligheter är ensamma just på grund av att de saknar ytliga faktorer som kan få andra att bli intresserade nog för att upptäcka deras djupare sidor ;)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in