2001-08-20, 16:08
Medlem
Unga flickor älskar

Du menar att du redan har en prostituerad som du delar livet med då?

Det är faktiskt den uppfattningen jag får av dina inlägg att alla kvinnor är mer eller mindre som luder. Jag tror att man får vad man förväntar sig.

Jag tycker inte heller dessa kvinnor är dåliga. Deras situation är det som är dåligt. Men fejka orgasmer drabbar ingen annan än dem själva i längden så därför är de kvinnor som fejkar dummare än höns ;)

Har man sexuellt smittsamma sjukdommar skall man inte ha sex om man inte kan vara säker på att inte smitta sin partner, prostituerad eller inte. Tragiskt att vissa män vill spendera mer pengar för att slippa använda kondom. Att medvetet ha sex med någon annan när man smittar är verkligen "övergrepp på andra människors rättigheter" om man inte talar om det först.

Många partners gör ingen varken bra eller dålig. Därför är tjejer med många partners inte madrasser och killar med många partners är inga "studs". Det är negativt för en tjej att ha många partners men inte för en kille. Sorgligt.

Du säger att du vägrar nedvärdera kvinnor men det är ju det du gör hela tiden. Det är nedvärderande att bli kallad prostituerad enbart för att man är kvinna.
Citera
2001-08-20, 16:56
Medlem
Unga flickor älskar

Jag tror aldrig att jag har skrivit att alla kvinnor skulle vara prostituerade. Jag tror dock att många fler kvinnor än de öppet prostituerade låtit materialistiska faktorer influera valet av partner eller valet att 'släppa till' under en kväll. Huruvida jag har rätt eller inte är dock en annan debatt som avverkats tidigare men avstannat på grund av brist på tillgängliga fakta. Jag nämner det dock inte för att nedvärdera de kvinnorna eller beteckna dem med stötande omdömen (enligt SAOL) som 'luder', utan endast för att ge lite perspektiv på nedvärderande av öppet prostituerade.

Du säger själv att du inte nedvärderar prostituerade men ändå känner du dig nedvärderad för att någon misstar dig för att vara en prostituerad, varför det? Det liknar vissa resonemang som finns hos smyghomofobiska killar som säger att de inte nedvärderar homosexuella men som ändå blir väldigt upprörda om någon skulle missta dem för att vara homosexuella.
Citera
2001-08-20, 18:03
Medlem
Unga flickor älskar

Fakta är:

Att kvinnor i högre grad än män väljer en partner med mycket pengar, givetvis inte alla kvinnor men tillräckligt många för att man ska kunna generalisera. Sen får ni dra era slutsatser själva.
Citera
2001-08-20, 18:48
Medlem
Unga flickor älskar

Fakta är att det är bara lösa spekulationer precis som det är taget ur det blå att 99% av alla heterokillar skulle ha samma smak vad det gäller kvinnor.
Citera
2001-08-20, 19:11
Medlem
Unga flickor älskar

Det finns redan en tråd om det ämne ni nu drar iväg om:
http://www.flashback.se/konferenser/read.php?f=93&i=3717&t=3717

Om nu § har några bevis för att den tilltänktes inkomst inte påverkar kvinnors val av partner skulle han kunna bidra med dem där. Jag är dock ganska säker på att så inte är fallet då jag själv läst statistik som säger motsatsen, även om jag inte kan hitta den på nätet och därför inte tänker argumentera vidare om den.
Citera
2001-08-20, 20:31
Medlem
Unga flickor älskar

"Du säger själv att du inte nedvärderar prostituerade men ändå känner du dig nedvärderad för att någon misstar dig för att vara en prostituerad, varför det?"

Man blir inte kallad prostituerad i ett positivt ordalag. Eller säger du det som en komplimang kanske? Man kallar inte någon för bög heller som en komplimang eller som något positivt. Det har en negativ klang. Det kan du väl ändå hålla med om.

"Jag tror dock att många fler kvinnor än de öppet prostituerade låtit materialistiska faktorer influera valet av partner eller valet att 'släppa till' under en kväll."

Om man inte släpper till första kvällen så är man frigid och hämmad. Om man släpper till första kvällen så är man prostituerad eller madrass. Damned if we do damned if we dont.

Faktum är att män klarar inte av en kvinna som tjänar mer pengar än de själva. Jag har periodvis tjänat mycket mer än gubben min. Han hade inget större problem med det men blev trackad av sina polare. Försörjd av frun, vilken mes. kallad för gigolo mm. Men om vi kvinnor då väljer en man med mer pengar än vi själva så är vi prostituerade. Damned if we do, damned if we dont.

Den dagen ni män klarar av att ha ett förhållande med en självständig självförsörjande kvinna med högre inkomst än er själva så kanske vi slipper dessa debatter.

Citera
2001-08-20, 20:46
Medlem
Unga flickor älskar

Du är genomskinlig som en bit plastfolie, och bara ute efter att peka på världens inkonsekvens och dubbelmoral, eller hur? :P
I det fallet så ska jag inte säga emot dig då jag vet att världen är ett schitzofrent dårhus och jag skapade uttrycket men jag skapade inte världen så skyll inte på mig.
Citera
2001-08-20, 21:05
Medlem
Unga flickor älskar

Jag tvivlar på att majoriteten av de många fattiga män som utgör botten på partnerskaps- och äktenskapsstatistiken befinner sig där självmant. Notera att jag dock inte kritiserar de kvinnor som låter ekonomin spela roll i sitt val av partner. Jag visar endast på hyckleriet och gråzonen i den uppdelning som ofta görs av fördömande personer mellan 'dåliga prostituerade flickor' och 'fina flickor'.
Citera
2001-08-20, 21:36
Medlem
Unga flickor älskar

"Jag tvivlar på att majoriteten av de många fattiga män som utgör botten på partnerskaps-
och äktenskapsstatistiken befinner sig där självmant."

Nähä, men när vi kvinnor befinner oss där så har vi valt det eller hur.
Citera
2001-08-20, 21:49
Medlem
Unga flickor älskar

Inte alls, män har också urvalskriterier för kvinnor men de är inte lika ekonomiskt betingade.
Citera
2001-08-20, 21:52
Medlem
Unga flickor älskar

Jo det är de visst det. De vill inte ha en kvinna som tjänar mer pengar än dem själva. Män vill inte bli försörjda för det stämmer inte in med deras syn på manlighet. Inte officiellt i alla fall. En riktig karl är den som tjänar mest i familjen annars så känner de sig underlägsna.
Citera
2001-08-21, 00:44
Medlem
Unga flickor älskar

Menar du att det är särskilt välbetalda kvinnor som befinner sig på botten av partnerskapsstatistiken för kvinnor? Det borde väl trots allt vara konsekvensen av din teori att det är män som inte ingår i förhållanden med bättre betalda kvinnor.

Även psykologerna verkar anse att materialistiska faktorer påverkar mäns attraktionskraft. Forskaren Sune Innala från Göteborgs Universitet kommenterar sin rapport "Masculinity, Femininity, and sexual Attractiveness" till Aftonbladet (9 oktober 1998): "Dagens kvinnor vill ha en man som är en bra försörjare och kan gulla med barnen samtidigt som han är manligt attraktiv."

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in