2001-08-13, 16:47
Hej alla glada!

Jag är både fet och ful. Anser jag själv i likhet med många andra. Mitt självförtroende skulle förmodligen ligga på botten om det inte vore för att jag är ekonomiskt oberoende.

Föddes dock inte som det, men fick för ett antal år sedan ett arv som gör att jag klarar mig livet ut, med en hög levnadsstandard.

Efter en tid då arvet hade utlösts så spred sig även ryktet om min förmögenhet ut på "stan". Detta ledde som ni alla kanske kan räkna ut till att det snart började flockas med glada och villa tjejer/kvinnor i min närhet. Mitt självförtoende började även att växa.

Ni kan inte fatta hur många lycksökerskor det finns där ute. Utnyttjade givetvis situationen en hel del, tills jag ledsnade på att "knulla runt" med, i mina ögon, horor.

Problemet är nu att jag gärna vill ha en fin tjej, men då är ju risken mycket större att jag får en sk lycksökerska. Skall jag i stället nöja mig med en tjej med liknande utseende som jag själv har, eller?

Varför skall så många vackra kvinnor enbart gå efter utseende eller plånbok?

Råd mig nu hur ni anser att jag skall göra!
Citera
2001-08-13, 17:34
äldre konto (old)
Ej medlem
Ful och fet...men...

Du kan plastikoperera dig samt fettsuga dig. Det är fan värre att vara fattig iaf!
Citera
2001-08-13, 18:19
Medlem
Ful och fet...men...

Klä dig i gympabrallor, flytta till Köpenhamn, gå ut och ragga med fraser som "Tja, jag är pank, vill du knulla ändå?". De brudar som nappar är förmodligen inte kåta på dina stålar.
Citera
2001-08-14, 08:13
Medlem
Ful och fet...men...

Hej!! jag tar din grej på allvar satt i själv i samma situation. Inte utseende med mig, men blev rätt så förmögen över en natt.
Jag har så jag klara mig resten av mitt liv jag plockar ut 30 000 månaden rena pengar. förutom mitt halvtidsjobb(mycket för det sociala). Innan hade jag få kompisar sedan när ryktet spredd sig dök nästan halva byn upp.Var bästa kompisar..hmm... även tjejor flockades.(mjau)så klart då passade man på ju.Men man tröttnad snabt på det kändes inte rätt det saknades något. Jag blev också misstänksam på omgivningen. Så vad göra ? jo jag köpte mig i en lägenhet i en annan stad. började om för en ny kula!! utan spendera mycket pengar, för att se om jag kunde ändå.Det var trögt...jäkla trögt.. Men till slut stötte jag på en tjej som jagtrivdes med.men min förmenghet behöll jag för mig själv.liksom att jag bodde normalt i en annan stad. Jag hade en massa vita lögner.Efter ett år ville hon förlova sig ytterligare tre år senare gifte vi oss. då tog jag fram pengerna...Hon blev sur för jag hade ljugit och inte littade på henne..(varför?). Men idag lever vi tryggt och inte behöver oroa sig för pengar.Även vi har andra problem,pengar där också.. jag vill vara sparsam....och inte plocka merän de 30 000 Men hon tycker det är onödigt att ligga på dem.
Citera
2001-08-14, 23:11
Medlem
Ful och fet...men...

ja ligga på dem låter knöligt :)
Citera
2001-08-15, 11:48
Medlem
Ful och fet...men...

Varför så viktigt med förhållanden?? Jag klarar mig alldeles utmärkt utan någon kvinna i mitt liv.
Citera
2001-08-15, 13:15
Medlem
Ful och fet...men...

Du nöjer dig väl med att suga nassepenis ditt jävla äckel?
Citera
2001-08-15, 19:25
äldre konto (old)
Ej medlem
Ful och fet...men...

har du egen erfarenhet av det eller?
skit samma det är inte fel i allafall.
säger bara vit leghorn de ni!
Citera
2001-08-15, 22:43
Medlem
Ful och fet...men...

Jag tycker inte du ska berätta om dina pengar i första taget. Om tjejen ska gilla dig så ska hon göra det för den du är inte för dina pengar. Många tjejer är tokiga i killar som har mycket pengar men det fungerar inte i det långa loppet!
Om jag ska berätta hur jag tänker så skulle jag aldrig falla för en kille som har mycket pengar. Jag kan inte vara tillsammans med en kille bara för den saken, man måste vara kär och känna att man har mycket gemensamt! Annars så fungerar det inte. Jag kan ju erkänna att en kille som har det bra ställt är ju bara bra men jag skulle älska den kille som jag är kär i precis som han är, man blir ju kär i personen och inte i hans tillgångar!
Jag har själv varit med om att bli riktigt blåst av en kille som jag var tillsammas med och det är inte kul! Sen dess har jag varit otroligt rädd för att det ska hända igen. Jag tror att killar och tjejer är precis lika giriga när det gäller såna är grejor!
Ett råd till dig: Håll för guds skull i dina pengar!! Berätta inte om detta förren nu är säker på att tjejen är verkligen kär i dig, för jag tror att det finns nån för alla där ute nånstans i världen, även fast det kan kännas jobbigt ibland så finns det folk som älskar dig och vem vet...du kanske har en hemlig beundrarinna som du inte har en aning om att hon finns....:))
Citera
2001-08-16, 12:09
Medlem
Ful och fet...men...

Tack Maria:-) och tusen tack för dinna ord......@....
Citera
2001-08-16, 20:55
Medlem
Ful och fet...men...

*skratt* Tack själv du :) Tyckte din berättelse var rätt intressant att läsa. Det är intressant det här med pengar o hur poppis man är. Min mamma sa till mig...hitta en man som är villig att bo i tält om det är nödvändigt för att kunna vara med dig. Pengar gör ingen lycklig men man är väl kanske hellre misserabel och ekonomiskt oberoende än misserabel o fattig :) Många drömmar kan ju bli uppfyllda om man har gott om pengar men vad skall man drömma om sedan? Du som har gott om dem, vad drömmer du om? Visst det hade varit skönt att slippa oro sig för pengar men antagligen oroar man sig om något annat i alla fall så...*skratt*

Ha en trevlig dag :) Du kan ju alltid skänka en slant till rädda barnen så är du ännu trevligare *skratt*.

Citera
2001-08-18, 03:23
Medlem
Ful och fet...men...

Mitt tips är att du lägger lite av dina
pengar på en naturlig "omrustning"..
Med det menar jag träning och hälsa
utan att ta till Schwarzenegger-proportioner.. Eller piller...

Pengarna skulle gå till näringsriktig mat;
en lätt måltid var 3:e-4:e timme och
en ordentlig middag.

Brudarna Arnold hade i början av sin karriär
var ju trofé-jägare på sina sätt också,
fast då biffiga killar mer än täta -
nån att visa upp sig med på Palm Beach...

Men... jobbar man normalt på sin form så
dyker de genuina tjejerna upp MKT. oftare. :)

Dessutom försvinner ens "fulhet" i takt
med att man blir allmänt fräschare och
får igång en mer manlig hormonproduktion, mer
testosteron och tillväxthormoner bl.a...
(Japp.. detta händer om du tränar ordentligt,
inga farliga piller eller sprutor behövs.)

Anledningen till att ex.vis. manliga
fotomodeller "ser bra ut" är att deras
kroppar och ansikten "visuellt" signalerar
till tjejer att de är starka/robusta partners. De har bara haft bondtur/genetik
med hormonbalanserna, vi andra inte.

Nämnd hormoncocktail är just vad som påverkar
kroppsbyggnad och ansiktsstruktur i "rätt" rikting. Finns många exempel på kroppsbyggare
som blev trackade för utseendet innan de
började träna men som nu "ser bra ut" i inte
bara kroppsbyggnad utan även ansiktsstruktur.
(Värt att nämnas om ens "fulhet" nu råkar
vara just ansiktet, den hårdaste fällande
faktorn när en tjej synar en främmande kille)

Träna dig till normalvikt med lite jogging
och mer styrketräning. Lägg aldrig ner!
Tävla mot dig själv! Sätt mål, fixa dem,
känn segersötman och "höj ribban" - upprepa.

Att många tjejer ratar överviktiga killar
kan inte skyllas helt på dem, de är ju offer
för omgivningens stereotyper.
Precis som vi killar lika ofta kan vara när
vi väljer vilka vi provar med eller inte.

Kontentan: hormoner styr våra liv i stor
utsträckning, om man är missnöjd med
resultatet styr man hormonerna istället...
Syntetisk väg är onödig & dum, punkt slut.

Jag orkar inte ge några referenser som visar
att det jag tagit upp stämmer, men den som
tvivlar kan ju börja studera kringliggande
ämnen så märker han/hon... Jag är påläst.

P.S.
Skrivet av en grabb på ekonomins
bottenvåning men som klättrar...
Kände mig manad att skriva eftersom jag
relaterar till Birkenstocks situation,
om än för min del en framtida.
D.S.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera