2008-03-25, 14:16
Medlem
breakalegs avatar
I denna tråden lägger vi fram ideér och diskuterar vad man har gjort för att förgylla någons dag, eller vad någon har gjort för dig som gav dig ett leende på läpparna.

Jag kan ju börja med att jag mådde väldigt bra förra veckan efter att ha hjälpt en gammal tant ringa hem, från min mobiltelefon, efter att ha missat sin buss.
Hon var väldigt tacksam, och det kändes skönt att veta att man faktiskt hade tillfört lite till någon annans vardag.
2008-03-25, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breakaleg
I denna tråden lägger vi fram ideér och diskuterar vad man har gjort för att förgylla någons dag, eller vad någon har gjort för dig som gav dig ett leende på läpparna.

Jag kan ju börja med att jag mådde väldigt bra förra veckan efter att ha hjälpt en gammal tant ringa hem, från min mobiltelefon, efter att ha missat sin buss.
Hon var väldigt tacksam, och det kändes skönt att veta att man faktiskt hade tillfört lite till någon annans vardag.

Jaaa o hon blev så glad !
Mer kärlek till mänskligeten Spread the word LOOOVE is gonna gett u!
2008-03-25, 14:34
Medlem
Pseud0nyms avatar
Okej, det här är alltså skryttråden där vi skriver om hur goda vi är?

Jag har rättat flera av mina vänners obligatoriska reflektionsdokument till kursen vi tentar imorgon!
2008-03-25, 14:39
Medlem
breakalegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Okej, det här är alltså skryttråden där vi skriver om hur goda vi är?

Nej men vad trevligt, vill du kalla det skryt så javisst. Jag skulle vilja kalla det för att tipsa varandra om/bolla ideér hur man kan göra för att glädja andra männioskor, samt hur man vill blir bemött själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Jag har rättat flera av mina vänners obligatoriska reflektionsdokument till kursen vi tentar imorgon!

Se, det var väl inte så svårt?
2008-03-25, 14:47
Medlem
Spår av nötters avatar
Jag delade en femma brass med en polare - Jag betalade.

Jag är god!
2008-03-25, 14:54
Medlem
breakalegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
Jag delade en femma brass med en polare - Jag betalade.

Jag är god!

Du får en kram av mig och Odenhjalm
2008-03-25, 15:01
Medlem
Jag är öppen för att prata, ett fördomsfritt bemötande är alltid trevligt.
Tänk dej själv hur glad den försupna stationsbänk-stammisen blir när du slår sej ner och säger hej, istället för att skynda förbi med bortvänd blick. Ofta leder denna typ av möten till stimulerande samtal som får stor effekt, inte minst för mej.
2008-03-25, 15:02
Medlem
DDKs avatar
Har precis läst Stefan Einhorns bok om konsten att vara snäll. Den rekommenderas. Enligt honom lönar det sig att vara snäll och det är därför vi t.ex. hjälper främlingar - som en sorts investering på den allmänna snällhetsbörsen.

Jag stannade på väg hem från jobbet klockan halvfem på morgonen i snöstorm och 5 minusgrader och bytte däck åt två damer som var på väg till en hundutställning men hade fått punka. De ville betala men fick bara bjuda på en Läkerol. Sen körde vi vidare och jag mådde som en prins, fylld av äkta snällhet
2008-03-25, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breakaleg
Du får en kram av mig och Odenhjalm

Absolut fan ! Stoners är bra människor: ) haha !
2008-03-25, 15:09
Medlem
prettygirls avatar
Ämnet har föga med filosofi att göra och är en klassisk Laidback-tråd.

Ledsen men... tråd låst!

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in