2008-03-25, 12:56
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Sitter nu på jobbet och har en stor diskution om vilken konsol som har den bästa handkontrollen.

Själv tycker jag att PS2 dosan är någonting av en puss från gud.

Bästa=ps2
Smidig och snygg sitter som handen i handsken

Sämsta=Xbox
Klumpig och ful
Gillar den bara inte.

1.ps2
2.nes
3.commodore 64 (joysticken)
4.Snes
5.Gc
Citera
2008-03-25, 13:09
Bannlyst
Jag har alltid förespråkat PS2:s handkontroll, men sedan jag köpte mitt 360 har jag ändrat inställning. 360:ns handkontroll är verkligen bra! Jag kan dock hålla med om att xboxens inte är vidare skön alls.

I övrigt anser jag att sega mega drive hade en go handkontroll.
Citera
2008-03-25, 13:15
Medlem
Pudrad Fjollas avatar
NES förfan . Nä men PS2 är fortfarande no. 1, även om jag ändrat inställning till 360:ns på senare tid, gillar den mer och mer. Fråga mig om ett år så kommer jag förmodligen svara 360.
Citera
2008-03-25, 13:52
Medlem
flax^s avatar
X360 vinner solklart imo.

Ni som tycker ps2, varför inte ps3? Exakt likadan fasst den väger mycket mindre =/
Citera
2008-03-25, 13:55
Medlem
Solklart gamecube Ligger så j'vla skönt i handen och man hittar alla knappar så bra

hur fan kan ni tycka neskontrollen e skön, kantig fyrkantig dosa som helt avsaknar ergonomi. Hoppas ni är ironiska
Citera
2008-03-25, 13:56
Medlem
Kent Killers avatar
Helt klart 360 kontrollen överlägset. Sitter perfekt i handen o allt är underbart med den!
Citera
2008-03-25, 13:57
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flax^
X360 vinner solklart imo.

Ni som tycker ps2, varför inte ps3? Exakt likadan fasst den väger mycket mindre =/

Ps3:an har inte samma "känsla" på något sätt, det är väl det att den är lite lättare.
Citera
2008-03-25, 14:01
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Solklart gamecube Ligger så j'vla skönt i handen och man hittar alla knappar så bra

hur fan kan ni tycka neskontrollen e skön, kantig fyrkantig dosa som helt avsaknar ergonomi. Hoppas ni är ironiska

Gc:s kontroll var väl lite seg ibörjan men man vänjer sig.
Jag tvingade mig själv att använda den och med lite "pannben" så blir den ganska skön.

Angående Neskontrollen så har man ju använt den sen man var liten plutt och den har ju också växt fast i handen på en.
Citera
2008-03-25, 14:18
Medlem
Biffens avatar
Xbox 360, och framförallt eliten, utklassar allt motstånd. Thats It.

Gillade PS´s innan, men mina svarta små skönheter är som guld i mina händer....Love em!
Citera
2008-03-25, 14:22
Medlem
Pudrad Fjollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas.W
Ps3:an har inte samma "känsla" på något sätt, det är väl det att den är lite lättare.
Precis, dessutom har jag lirat PS3 väldigt lite så min erfarenhet av PS3-dosan är nästintill obefintlig.
Citera
2008-03-25, 14:27
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
SuperNintendo <3
så retro, så enkel
Citera
2008-03-25, 14:30
Medlem
P.Gs avatar
Xbox-kontrollerna, helt klart, större och tyngre och ligger klockrent i mina händer.. PlayStation-kontrollerna är lite för små och lätta för min smak, får en liten känsla av att man sitter mer ihoptryckt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in