2008-03-25, 14:45
Bannlyst
Gamecubens handkontroll äger alla imo, man kommer åt alla knappar enkelt och den lika skön som sex.

Det är kanske av den anledningen som nintendo behåller den lite halvt, och låter flera spel vara möjliga att spela med dess kontroll, däribland Super Smash Bros Brawl.
Citera
2008-03-25, 14:53
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Så vilka spel är det som bara kan göras till en dosa?

PS2 handkontroll

Resident evil, Ps1/Ps2
Tekken(i stort sätt alla slå på käften spel), Ps1/Ps2
Wipeout, Ps1/ps2
MGS, Ps1/Ps2
NHL,04/05/06/07/08 and on it goes
Citera
2008-03-25, 15:12
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonadar
Gamecubens handkontroll äger alla imo, man kommer åt alla knappar enkelt och den lika skön som sex.

Det är kanske av den anledningen som nintendo behåller den lite halvt, och låter flera spel vara möjliga att spela med dess kontroll, däribland Super Smash Bros Brawl.

Om jag inte missminner mig så var det första spelet jag typ testade till GC något av dom 100000 starwars spelen som finns.

Första intrycket var att man fick en operation med på köpet så man kunde lägga till tre fingrar på varje hand.

Ganska mycket skitvirrigt men sen var ju de i en butik och dom hade väl inte någon form av vett hur man konfigurerar en handkontroll.

spelade aldrig det spelet igen........
Citera
2008-03-25, 15:15
Bannlyst
PS3 kontrollen , för att den har reglerbara L- och R- knappar bakom kontrollen... Sedan är den precis likadan som PS2 kontrollen , fast den är finare.
Citera
2008-03-25, 15:25
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazER__
PS3 kontrollen , för att den har reglerbara L- och R- knappar bakom kontrollen... Sedan är den precis likadan som PS2 kontrollen , fast den är finare.
De där små bräckliga knapparna som helt och hållet saknar känsla? Bedrövliga! Idén är god, men de borde sneglat på Gamecube- eller Xbox360-kontrollen när de gjorde knapparna. Att jag inte köpte Ps3 berodde till stor del på dessa knappar.
Citera
2008-03-25, 15:31
Medlem
Flakons avatar
Håller med på att gc-kontrollen är skönast. Det enda opraktiska är ju den gula spaken som man nästan aldrig använder och när man gör det kommer man inte åt fså många knappar.
Citera
2008-03-25, 15:35
Medlem
Dreamcast-kontrollen tyckte jag aldrig om, inte heller 3DOs kontroll.

Bästa jag testat är nog 360-kontrollen, sitter väldigt bra i händerna om man har normalstora/stora händer. PS-kontrollerna har jag aldrig gillat, dom är som sagt alldeles för små - som om dom är gjorda för barnhänder...

NES-kontrollen fick man ju kramp av.

Eller var det bara? Minns att jag var tvungen att ta pauser efter några timmar eftersom jag fick sendrag och kramp.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Håller med på att gc-kontrollen är skönast. Det enda opraktiska är ju den gula spaken som man nästan aldrig använder och när man gör det kommer man inte åt fså många knappar.
apropå gula spaken, jag säger bara instant smash till er som har spelat super smash bros melee
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazER__
PS3 kontrollen , för att den har reglerbara L- och R- knappar bakom kontrollen
Du är nog ganska ensam om att tycka att PS3 kontrollen är den bästa genom tiderna
Citera
2008-03-25, 15:39
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantalones
Dreamcast-kontrollen tyckte jag aldrig om, inte heller 3DOs kontroll.

Bästa jag testat är nog 360-kontrollen, sitter väldigt bra i händerna om man har normalstora/stora händer. PS-kontrollerna har jag aldrig gillat, dom är som sagt alldeles för små - som om dom är gjorda för barnhänder...

NES-kontrollen fick man ju kramp av.

Eller var det bara? Minns att jag var tvungen att ta pauser efter några timmar eftersom jag fick sendrag och kramp.

Nu när du säger det så kommer jag ihåg att man fick ta lite pauser för att tummen fuckar ut
Citera
2008-03-25, 15:46
Medlem
Spoonfeds avatar
Tycker definitivt Xboxen's joypads är bäst. Har ingen större erfarenhet av 360's pads men gamla Xboxen's var riktigt bra, den mindre varianten, alltså inte kolosserna som kom först, "Xbox Controller S" tror jag dom heter.

Dom ligger inte bara bra i handen, dom är grymt kvalitativa också. Jag har nött som fan på min xbox-dosa i sex(6) år både till boxen och till PC'n och det finns inte en skavank, inget glappt och inget trasigt, inga knappar som fastnar.

Däremot så har alla andra dosor jag körde med till PC innan alltid gått sönder efter ungefär 6 månader, ofta styrkorsen som börjar glappa eller knappar som fastnar inne. Märkena har varit Logitech och Gravis mest, ofta imitationer på PS2-dosorna i utförande.

Som en sidonotering till dom som gillar Gamecube-dosorna: Dom är för små, samt att vänstra analoga spaken är på tok för hal med sin konvexa form som gjord för att tummen ska halka av, usch.

Edit: Någon annan än jag som körde med Sega Mega Drive-dosorna till Amiga 500? Var så jävla drygt med spakjävlarna
Citera
2008-03-25, 15:48
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas.W
Så vilka spel är det som bara kan göras till en dosa?

PS2 handkontroll

Resident evil, Ps1/Ps2
Tekken(i stort sätt alla slå på käften spel), Ps1/Ps2
Wipeout, Ps1/ps2
MGS, Ps1/Ps2
NHL,04/05/06/07/08 and on it goes
PS2-kontrollen är bra till fightingspel, dock endast för att styrspakarna sitter helt fel till alla andra spel men är ur vägen när det gäller t.ex. tekken. Så man kan mangla på ifred på d-paden och de fyra knapparna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in