Tycker definitivt Xboxen's joypads är bäst. Har ingen större erfarenhet av 360's pads men gamla Xboxen's var riktigt bra, den mindre varianten, alltså inte kolosserna som kom först, "Xbox Controller S" tror jag dom heter.
Dom ligger inte bara bra i handen, dom är grymt kvalitativa också. Jag har nött som fan på min xbox-dosa i sex(6) år både till boxen och till PC'n och det finns inte en skavank, inget glappt och inget trasigt, inga knappar som fastnar.
Däremot så har alla andra dosor jag körde med till PC innan alltid gått sönder efter ungefär 6 månader, ofta styrkorsen som börjar glappa eller knappar som fastnar inne. Märkena har varit Logitech och Gravis mest, ofta imitationer på PS2-dosorna i utförande.
Som en sidonotering till dom som gillar Gamecube-dosorna: Dom är för små, samt att vänstra analoga spaken är på tok för hal med sin konvexa form som gjord för att tummen ska halka av, usch.
Edit: Någon annan än jag som körde med Sega Mega Drive-dosorna till Amiga 500? Var så jävla drygt med spakjävlarna