2008-03-24, 17:24
Medlem
Skulle hjlpa en kompis me hans dator men de knasade rejlt.
Att funkar utom USB minnet ock digitalkameran. Datorn hittar bgge 2 men bara minnet kommer upp i utforskaren, kameran syns inte alls.
Minnet visar att det r 5mb stort och fullt, med filsystemet "RAW" fast det r 1gb. Jag kan inte formatera minnet eller ndra filsystem p det. Jag kan inte skriva till minnet heller fr det r skrivskyddat men jag hittar inte s jag kan ta bort skrivskyddet.
Musen r kopplad i USB och den funkar bra.
Har testat att uppdatera drivrutinerna till moderkortet utan resultat. Detta har funkat innan men sen installerade han om Win.
Har ven bytt USB port p musen och den funkar i dom andra ocks.

Det r en gammal dator, 1,2ghz med 354mb(?) minne.

Vad kan vara fel och hur fixar ja det.
Citera
2008-03-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozz2
Skulle hjlpa en kompis me hans dator men de knasade rejlt.
Att funkar utom USB minnet ock digitalkameran. Datorn hittar bgge 2 men bara minnet kommer upp i utforskaren, kameran syns inte alls.
Minnet visar att det r 5mb stort och fullt, med filsystemet "RAW" fast det r 1gb. Jag kan inte formatera minnet eller ndra filsystem p det. Jag kan inte skriva till minnet heller fr det r skrivskyddat men jag hittar inte s jag kan ta bort skrivskyddet.
Musen r kopplad i USB och den funkar bra.
Har testat att uppdatera drivrutinerna till moderkortet utan resultat. Detta har funkat innan men sen installerade han om Win.
Har ven bytt USB port p musen och den funkar i dom andra ocks.

Det r en gammal dator, 1,2ghz med 354mb(?) minne.

Vad kan vara fel och hur fixar ja det.

kameran kanske behver ngra drivrutiner? angende minnet har jag ingen aning..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in