2008-03-24, 14:06
Medlem
simmarn_2004s avatar
Tjena,
Jag planerar att ta körkort till sommaren. Därför har jag nu tankat ett program där man kan träna på frågorna som kan komma på teoriprovet. Kruxet är att detta program är från 2005, och sedan dess har nyare verisoner utkommit. Vad jag undrar är om ni tror att det går bra att plugga på detta, eller har de ändrat frågorna till teoriprovet sedan 2005?
Citera
2008-03-24, 14:47
Medlem
core_s avatar
Vissa frågor har ändrats, bl.a läggs det mer vikt på miljöfrågor nuförtiden mot vad det gjorde då.

Men rent generellt borde det funka om du använder programmet som ett komplement till boken.
Ska jag ge dig mitt ärliga råd så läs boken ett antal gånger, sakta och noga. Gör sen några prov och se hur det går.
Använder du bara programmet är risken stor att du lär dig svaret på just de specifika exemplen dom ställer frågorna på, istället för lagen bakom dom. Programmet är bra som sagt, men frågorna på själva teoriprovet ändras dom också till och från. Det är lätt att hamna i en fälla då.
Citera
2008-03-24, 15:51
Medlem
Maizers avatar
Det borde nog funka, jag tog körkort för ett halvår sen och hade inte den nyaste versionen, klarade det galant. Enda skillnaden är väl att det kommit några nya skyltar?
Citera
2008-03-24, 16:04
Bannlyst
Rekommenderar dig att tanka hem det nya TEO trafikskola 2008, finns på TPB med många seeders. Där är några ändringar från 2007, så för att vara på den säkra sidan, dra hem det!
Citera
2008-03-24, 16:09
Bannlyst
Jag skrev teorin för nån månad sen och körde lite "körkortstest 2" samt läste halva körkortsboken, klarade det med stor marginal(62).
Citera
2008-03-24, 17:43
Medlem
Kallessidas avatar
de läggs inte så stor del på miljö frågor enligt min mening.

fördelningen är följande:
Fordonskännedom, manövrering - 7
Miljö - 5
Trafiksäkerhet - 16
Trafikregler - 32
Personliga förutsättningar - 5
Testfrågor (ej poänggivande) - 5

själv fick jag

Fordonskännedom, manövrering - 7
Miljö - 4 (5)
Trafiksäkerhet - 15 (16)
Trafikregler - 32
Personliga förutsättningar - 5
Testfrågor (ej poänggivande) - 5
= 63 (exkl. +5 ej poänggivande ^^)
Citera
2008-04-04, 12:20
Medlem
simmarn_2004s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mippe
Rekommenderar dig att tanka hem det nya TEO trafikskola 2008, finns på TPB med många seeders. Där är några ändringar från 2007, så för att vara på den säkra sidan, dra hem det!

Hittade inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in