• 1
  • 2
2008-03-24, 01:57
Medlem
simpalainens avatar
Jag har en exe fil som jag vill göra så den blir autostart , alltså när du fått exefilen, du klickar på den programet startas sen när du startar om datorn ska exefilen starta utan att du klickar på den. fett tacksam för hjälp dudes.
Citera
2008-03-24, 02:01
Medlem
ettiss avatar
Skapa en genväg till filen och lägg den i "Startup"
Citera
2008-03-24, 02:05
Medlem
simpalainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettis
Skapa en genväg till filen och lägg den i "Startup"

Och den finns ?
Citera
2008-03-24, 02:05
Medlem
X_surfers avatar
en liten 1337 h4xx0r tro?
Nåja... Kopiera in filen i autostart och sätt attributet hidden på din .exe-fil bara ungefär så här: copy c:\sökväg\minfil.exe "C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart"

attrib "C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart" +h

Dessa kommandon är tänkta att köras i en .bat-fil, kodar du i VB eller nåt så kolla på FileCopy och FileAttrib (har jag för mig att det är i alla fall)
Citera
2008-03-24, 02:18
Medlem
simpalainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
en liten 1337 h4xx0r tro?
Nåja... Kopiera in filen i autostart och sätt attributet hidden på din .exe-fil bara ungefär så här: copy c:\sökväg\minfil.exe "C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart"

attrib "C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart" +h

Dessa kommandon är tänkta att köras i en .bat-fil, kodar du i VB eller nåt så kolla på FileCopy och FileAttrib (har jag för mig att det är i alla fall)

Grejen är att jag ska inte ha filen,

jag ska tex skicka filen via msn till någon och när den klickar på filen ska programmet starta och sedan hamna i den som fått filens autostart så den alltid startar i hans dator .. ? när allt e klart ska jag skicka vad jag gjort
Citera
2008-03-24, 02:23
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpalainen
Grejen är att jag ska inte ha filen,

jag ska tex skicka filen via msn till någon och när den klickar på filen ska programmet starta och sedan hamna i den som fått filens autostart så den alltid startar i hans dator .. ? när allt e klart ska jag skicka vad jag gjort

Hmm.. har du gjort programmet själv alltså i så fall skulle det underlätta att få veta vilket språk du använder?
Citera
2008-03-24, 02:24
Medlem
simpalainens avatar
Citat:
Hmm.. har du gjort programmet själv alltså i så fall skulle det underlätta att få veta vilket språk du använder?

Svenska
Citera
2008-03-24, 02:25
Medlem
simpalainens avatar
Citat:

Har gjort en genväg till en exefil
Citera
2008-03-24, 02:32
Medlem
X_surfers avatar
Citat:

prova med att slänga in följande kod i genvägen under mål, har inte provat men det bör gå:

copy c:\sökväg\minfil.exe "C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart"
Citera
2008-03-24, 02:35
Medlem
simpalainens avatar
Citat:
prova med att slänga in följande kod i genvägen under mål, har inte provat men det bör gå:

copy c:\sökväg\minfil.exe "C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart"

Vad menar du med c:\sökväg\minfil.exe ? förlåt om ja frågar mycket men , ja
Citera
2008-03-24, 02:41
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Vad menar du med c:\sökväg\minfil.exe ? förlåt om ja frågar mycket men , ja

C:\sökväg\minfil.exe är den filen du vill autostarta...
t ex:
du vill starta autoexc.bat som ligger i C:\ sökvägen blir då C:\minfil.exe
hade vi velat startat programmet porr.exe som hade legat i katalogen Test hade vi istället fått skriva "c:\test\porr.exe"
Citera
2008-03-24, 04:45
Medlem
Exabytes avatar
Haha. Klockren tråd
Sammanfattar bara det du sagt;

Citat:
Jag har en exe fil som jag vill göra så den blir autostart

Okej. Du lägger in den i mappen "autostart" i start-menyn.

Citat:
jag ska tex skicka filen via msn till någon och när den klickar på filen ska programmet starta

Jaha, du vill alltså att din .exe-fil ska lägga in sig själv i autostart när den exekveras?

Då undrar ju de flesta vilket programmeringsspråk du har kodat ditt program i.

Du svarar:

Citat:
Svenska

Citat:

Okej? Utöver att du har programmerat ditt program i svenska så har du alltså gjort en genväg till din .exe-fil.

Du vill alltså att din svenska-programmerade .exe-fil ska ha en funktion som gör att den lägger in sig själv i autostart på datorn den körs på. Sen så ska du alltså skicka en genväg av programmet (exempel.lnk) till någon över msn och på något mirakulöst sätt så ska den köra .exe-filen (som fortfarande finns inuti din dator).

Mitt svar blir: Lägg ner dumheterna. Du vet ju uppenbarligen inte vad du sysslar med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in