Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-23, 22:02
Bannlyst
Ett vanligt fel med många lösningar på Google, en del ser lite riskabelt ut. Jag har provat att kopiera in en ny HAL.DLL via Windows 2000 Utforskaren men det hjälper inte. Är rädd att ändra i annat så det blir värre då ett OS fungerar. Har någon här provat något som fungerar?

Istället har jag lagt in en ny XP och lägger över det mesta, men det tar sån tid att peta med i många timmar, så en kvick fix är tacksamt.
Citera
2008-03-24, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ädel
Ett vanligt fel med många lösningar på Google, en del ser lite riskabelt ut. Jag har provat att kopiera in en ny HAL.DLL via Windows 2000 Utforskaren men det hjälper inte. Är rädd att ändra i annat så det blir värre då ett OS fungerar. Har någon här provat något som fungerar?

Istället har jag lagt in en ny XP och lägger över det mesta, men det tar sån tid att peta med i många timmar, så en kvick fix är tacksamt.

Bota XP skivan och reparera installationen.
Citera
2008-03-24, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brainz
Bota XP skivan och reparera installationen.
Funkar ej när HAL fattas denna gång och har inte fungerat förut att repa just det felet. M-soft skriver även så.

Felet dyker upp ibland så nu ska jag nog ta över allt av värde på annan dator och sedan prova alla kvick-fixar.
Citera
2008-03-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ädel
Funkar ej när HAL fattas denna gång och har inte fungerat förut att repa just det felet. M-soft skriver även så.

Felet dyker upp ibland så nu ska jag nog ta över allt av värde på annan dator och sedan prova alla kvick-fixar.

hmm, funderar på

Citat:
Generally speaking, the determining factors for HAL selection are uni- vs. multi-processor CPU, ACPI vs. non-ACPI, and APIC vs. PIC.

har du ändrat nått sånt i BIOS tex stängt av ACPI... fast då kanske du redan hade löst det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in