Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2008-03-25, 20:11
  #37
Medlem
edlunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Har senaste tiden lagt märke till vilken skön lirare Niklas Sundström verkar vara.. märkligt, eftersom jag växt upp med tron att det skulle varit ett riktigt praktarsel. Hur ligger det till där egentligen?

Nejdå, Sundström är en riktig lirare. Bjuder på sig själv, får andra att skratta. Så är min uppfattning efter det lilla jag träffat honom.
Citera
2008-03-25, 20:25
  #38
Medlem
cogoliciouss avatar
Jag missade hela grejen. Synd.

Finns det någon annan möjlighet?
Citera
2008-03-27, 19:17
  #39
Medlem
griffin83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cogolicious
Jag missade hela grejen. Synd.

Finns det någon annan möjlighet?

Det finns en pdtv-rip av den
Citera
2008-03-28, 14:21
  #40
Medlem
Hm om man rent krast ska kika lite på kedjereaktioner så kan man säga att i alla fall foppa har en hel del i att modo vann sm-guldet ifjol.

* Foppa eller egentligen Forspro då, går in med en jävla massa slantar i arenabygget som annars inte skulle ha blivit av.
* Publiken strömmar till den nya arenan.
*Modo får extra klirr i kassan och kan köpa in spjutspetsar som kuusela och morrisson
*sm-guld

Men hursomhelst. Övik har ju varit en jävla skitstad, foppa med vänner håller ju fanimej på att ändra på det helt själv i princip. Vem fan orkar klaga på att han tjänar pengar på sin golfbana eller vad det nu är när dom kan spela på en förstklassig golfbana fem minuter ifrån hemmet istället för att ta flyget fem timmar till portugal istället?

Det är ju skitsnack att säga att dom inte gjort något för Örnsköldsvik. Bara genom att dom väljer att komma tillbaka till modo efter nhl-åren gör att dom fixar en massa reklam för staden.

Sen så handlade ju dokumentären en hel del om hur dom kom dit dom kom. Alltså dom tränade hårdare än några andra, se 73rna och allt gick ut på att underkasta sig den träning som krävdes för att bli bättre än dom andra.

Den mentaliteten finns kanske inte kvar till fullo idag, men det var ju dom som redan är stjärnor som dokumentären handlade om.
Citera
2008-03-28, 14:30
  #41
Medlem
W-Zinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnar_
Hm om man rent krast ska kika lite på kedjereaktioner så kan man säga att i alla fall foppa har en hel del i att modo vann sm-guldet ifjol.

* Foppa eller egentligen Forspro då, går in med en jävla massa slantar i arenabygget som annars inte skulle ha blivit av.
* Publiken strömmar till den nya arenan.
*Modo får extra klirr i kassan och kan köpa in spjutspetsar som kuusela och morrisson
*sm-guld

Men hursomhelst. Övik har ju varit en jävla skitstad, foppa med vänner håller ju fanimej på att ändra på det helt själv i princip. Vem fan orkar klaga på att han tjänar pengar på sin golfbana eller vad det nu är när dom kan spela på en förstklassig golfbana fem minuter ifrån hemmet istället för att ta flyget fem timmar till portugal istället?

Det är ju skitsnack att säga att dom inte gjort något för Örnsköldsvik. Bara genom att dom väljer att komma tillbaka till modo efter nhl-åren gör att dom fixar en massa reklam för staden.

Sen så handlade ju dokumentären en hel del om hur dom kom dit dom kom. Alltså dom tränade hårdare än några andra, se 73:orna och allt gick ut på att underkasta sig den träning som krävdes för att bli bättre än dom andra.

Den mentaliteten finns kanske inte kvar till fullo idag, men det var ju dom som redan är stjärnor som dokumentären handlade om.
Den mentaliteten börjar komma tillbaka, känner flera 87:or 88:or som varit riktigt lovande inom hockeyn men som lagt av, inte orkat träna. Men nu ser man att fler börjar träna ordentligt för att verkligen komma någon vart inom hockeyn. Typ 91:or och ner, även 90:or men inte riktigt samma mentalitet.
Citera
2008-03-28, 17:32
  #42
Medlem
brenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Har senaste tiden lagt märke till vilken skön lirare Niklas Sundström verkar vara.. märkligt, eftersom jag växt upp med tron att det skulle varit ett riktigt praktarsel. Hur ligger det till där egentligen?

Han blev väll framröstad till snyggaste spelare i något VM för många år sedan?
__________________
Senast redigerad av brenke 2008-03-28 kl. 17:32. Anledning: blev
Citera
2009-04-12, 10:55
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inga Sörman
Jag är själv från trakterna och håller på MoDo, men jag tycker det känns lite pinsamt med såna här okritiska hyllningsdokumentärer oavsett vad det handlar om. Åtminstone om det håller på i en hel jäkla timme i SVT på bästa sändningstid. Då vill jag nog ha lite mer än bara en massa hyllningskörer och rövslickeri. Man kunde lugnt klippt ner allt till ett 7 minuters inslag i Sportspegeln utan att missa något som helst väsentligt.
Såg reprisen igår, och håller precis med om ovanstående inlägg. Jag är själv hockeyintresserad, men efter 20 min började jag undra om det inte skulle komma något nytt. 7 minuter hade varit mer än tillräckligt.
Citera
2009-04-12, 11:07
  #44
Medlem
pontassss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisN
Såg reprisen igår, och håller precis med om ovanstående inlägg. Jag är själv hockeyintresserad, men efter 20 min började jag undra om det inte skulle komma något nytt. 7 minuter hade varit mer än tillräckligt.

Snygg bump, på en tråd som har varit inaktiv i mer än ett år.
Citera
2009-04-12, 11:18
  #45
Medlem
Jack Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontasss
Snygg bump, på en tråd som har varit inaktiv i mer än ett år.
Reprisen visades ju igår.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback