2010-08-18, 00:25
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I början av 2000-talet tror jag. Beslutet om skadestånd till tvångssteriliserade fattades någon gång runt millennieskiftet.

Intressant att detta verkade retroaktivt till denna grad. Förstår inte varför inte en offentlig ursäkt räckte, med tanke på att domen trädde i kraft under den tidens lagstadgar.
Snart får han väl skadestånd för att han har "frihetsberövas" i över 50 år.
Citera
2010-08-18, 00:25
Medlem
j0h2ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
..ärligt talat kanske det inte var helt fel att tvångssterilisera honom ändå.
Absolut värt 175k.

Frågan är väl snarare om det hjälpte..
Citera
2010-08-18, 00:26
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drittewelle
Jag har aldrig påsåttt något annat. Min poäng är att det, dessvärre, finns många i det här landet som är kapabla att mörda barn och dessutom är att betrakta som farligare av den enkla anledningen att de inte har rikslarm på sig (vilket förvisso kan leda till desperation hos vissa brottslingar men troligtvis är av underordnad betydelse i detta fall).

Du har ingen poäng. Det är säkert sant men det spelar ingen roll just i det här fallet för nu gäller det den här gubbfan och att försöka kringelikroka med andra resonemang är helt oviktigt. In med fanskapet fortast möjligt!
Citera
2010-08-18, 00:27
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0h2n

Absolut från att stoppa honom från att ge sig på egna barn, ja.
Citera
2010-08-18, 00:28
Medlem
tosexy4myhats avatar
Ingen som har namnen på ledsagarna. De bör ju rimligen åtalas för grov försumlighet i tjänst. Man häpnar över det sanslöst amatörmässiga uppträdandet i samband med frigångar. Varken första eller sista gången... att inte media ställer ansvariga mot väggen utan bara accepterar faktum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hm, verkar som han rymde 1990 också.
Han har rymt flera gånger genom åren, hur många har jag dock inte hittat någon siffra på, bara "flera gånger".

Vart hittar du något om en rymning -90?
Citera
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0h2n

Sterilisering hjälper inte, det kan trubba av honom, men knappast undertrycka hans störning.
I regel bör personer i hans sits antingen lobotomeras eller utsättas för psykofarmaka.

Dock tillämpas inte lobotomi längre, utan hans fall ligger under medicinering med psykofarmaka.
Citera
2010-08-18, 00:29
Medlem
Starsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drittewelle
Jag har aldrig påsåttt något annat. Min poäng är att det, dessvärre, finns många i det här landet som är kapabla att mörda barn och dessutom är att betrakta som farligare av den enkla anledningen att de inte har rikslarm på sig (vilket förvisso kan leda till desperation hos vissa brottslingar men troligtvis är av underordnad betydelse i detta fall).

Vad som gör honom farlig(ast) är att om han begår ett nytt brott så förändras inte hans straff. Han riskerar INGENTING!!!
Citera
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
..ärligt talat kanske det inte var helt fel att tvångssterilisera honom ändå.
Absolut värt 175k.

Fast det är ju inte direkt så att de skurit av kuken på honom eller befriat honom från de sexuella avvikelserna. En 8-årig pojke gläds nog inte av att gubben iallafall inte kunde göra honom med barn...
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Aset är infångat! Då kan man sova gott nu!
Citera
2010-08-18, 00:30
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starsailor
Vad som gör honom farlig(ast) är att om han begår ett nytt brott så förändras inte hans straff. Han riskerar INGENTING!!!

Om han blir upptäckt innan myndighetspersoner dyker upp riskerar han något.
Citera
2010-08-18, 00:30
Medlem
Weejays avatar
Nu är han fasttagen igen...
på ett tåg tydligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem