2010-08-17, 22:49
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Minst sagt. Eller så begärde gubben en privat stund framför graven som besöktes och tog tillfället i akt. Han är ju redan bokad på livstid^2 så han hade ju inget att förlora, och se på tusan - han lyckades.

Vettefan.. Om jag var 80 och visste att jag skulle sitta livet ut så skulle jag nog ta vara på mina permissioner och tiden för mig själv istället för att ge sig på en halft omöjlig flykt, vara borta några dagar innan man blir hittad och på så sätt bli av med sina permissioner.

Nu lyckades ju han, men jag undrar hur länge han kan vara på fri fot.

Ang "Rikslarm", vad menas med det egentligen? Borde dom inte ge ut en bild på honom då så att allmänheten skulle kunna känna igen honom?
Citera
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Jaha? Skulle det betyda att han inte kan göra övergrepp på barn?
Han lär ju vara kåt som satan efter så många år utan barn. Är det inte lite som morsor som kan lyfta bilar när deras barn är i fara? Jag tror i alla fall att han kan om han vill.
Citera
Medlem
Varför sätter man inte på "de farliga fångarna" något när de ska ut och ränna som gör att man kan spåra dem?
Citera
2010-08-17, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Så om en pedofil/mördare och en av Sveriges absolut farligaste personer går lös i en liten stad som Mariestad så ska man inte vara orolig
Men polisen hade ju spårat hans samtal till Stockholm?

Nej just det, det samtalet var 2 månader gammalt...
Citera
2010-08-17, 22:51
Medlem
Limpoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Vettefan.. Om jag var 80 och visste att jag skulle sitta livet ut så skulle jag nog ta vara på mina permissioner och tiden för mig själv istället för att ge sig på en halft omöjlig flykt, vara borta några dagar innan man blir hittad och på så sätt bli av med sina permissioner.

Ang "Rikslarm", vad menas med det egentligen? Borde dom inte ge ut en bild på honom då så att allmänheten skulle kunna känna igen honom?

Finns bild ute...
Citera
2010-08-17, 22:51
Medlem
Citat:

Finns bild i nyheten ju.
Citera
2010-08-17, 22:52
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:

Finns bild i aftonhoran.
Citera
Medlem
DRD4s avatar
ojojoj nu blev man lite sugen att leka Dexter...
om han inte hade med sig några pengar eller har ett kontaktnät så borde han hittas i tunnelbanenätet eller på något härbärge?

men att vårdarna definitivt lät honom "löpa" borgar för att han betalade dom en rejäl slant, det finns inte nån människa som skulle misslyckas jaga reda på ett gammalt ruckel som han med utgång från en kyrkogård.

Det jag finner mest otroligt är att offrets släkt (och i ALLA liknande fall) inte redan har städat bort denna vidriga ursäkt människa från jordens yta redan.

Jag är MYCKET nyfiken på vilka vårdarna är och heter? nån annan?
Citera
Medlem
Månsans avatar
Tryggt att veta att vårdapparaten i Sverige fungerar. Uppenbarligen sköts de intagna patienterna på landets psykvårdskliniker om med största omsorg. En 80-åring som sprintar ifrån två unga vakter tyder på att ryktet om vanvårdade åldringar är kraftigt överdriven.
Citera
2010-08-17, 22:54
Avslutad
Hade han fått en annan uppväxt så hade han troligtvis inte blivit en pedofil..
Citera
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copoo
Varför sätter man inte på "de farliga fångarna" något när de ska ut och ränna som gör att man kan spåra dem?

Gubben måste ha suttit på A eller B-huset som det heter. I dessa hus har de flesta full frigång och allt som görs när man åker ut med patienten är att fylla i en liten lapp där det står information om honom, något mer sker inte. Ett samtal till hans personliga läkare görs dock om det är en patient som denna.

Angående internet. När jag började på Karsudden för 4 år sedan så fanns det inte en tillstymmelse till att de skulle få ha mobiltelefoner och Internet. Nu är visan dock helt omvänd. Nu får alla (inklusive intaget avdelning D1) inneha detta. De har det så sjukt fritt nuförtiden så man kan ju börja undra vem som styrt upp reglerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Så om en pedofil/mördare och en av Sveriges absolut farligaste personer går lös i en liten stad som Mariestad så ska man inte vara orolig

Det var i Mariefred inte Mariestad. Mariestad har väl ungefär tre/fyra gånger fler invånare än Mariefred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in