2008-03-23, 18:07
Medlem
ledargestalts avatar
Hallå!
Frågan är som topic, hur länge kan man ha mjölk i en termos utan att den blir dålig? Fungerar termosens temperatur-bevarande effekt även med kalla drycker?

Ligger i lumpen och har ingen tillgång till kylskåp, dock gratis iskall mjölk. Ni fattar.

Tack på förhand och glad påsk!
Citera
2008-03-23, 18:37
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledargestalt
Hallå!
Frågan är som topic, hur länge kan man ha mjölk i en termos utan att den blir dålig? Fungerar termosens temperatur-bevarande effekt även med kalla drycker?

Ligger i lumpen och har ingen tillgång till kylskåp, dock gratis iskall mjölk. Ni fattar.

Tack på förhand och glad påsk!
Tyvärr så förkortas tiden i samband med själva handhavandet. Dvs, så fort du häller över mjölken i en annan behållare så ökar antalet bakterier trots att termosen håller drycken kall.

Min gissning är att den håller i 3 dagar i din termos.

Glad påsk tillbaka,

~Paul~
Citera
2008-03-23, 19:19
Medlem
ledargestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Tyvärr så förkortas tiden i samband med själva handhavandet. Dvs, så fort du häller över mjölken i en annan behållare så ökar antalet bakterier trots att termosen håller drycken kall.

Min gissning är att den håller i 3 dagar i din termos.

Glad påsk tillbaka,

~Paul~

Jaha men det är ju perfekt, mjölken kommer att förbrukas inom ett dygn iaf från påfyllningen, tänkte ha till proteinshakes och sådant.

Tack för svaret!
Citera
2008-03-23, 19:27
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledargestalt
Jaha men det är ju perfekt, mjölken kommer att förbrukas inom ett dygn iaf från påfyllningen, tänkte ha till proteinshakes och sådant.

Tack för svaret!
OK, kul att jag kunde lugna dina nerver . Lycka till.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in