2009-11-24, 12:56
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glennessa
Man läser nästan aldrig om henne längre, gömmer hon sig för offentligheten?

Såg henne på konsert i fredags.
Citera
2011-12-29, 16:40
Medlem
hotpots avatar
Om man ska tolka det hon skriver så älskade hon huset och tomten. Hon kämpade mot lata och dyra hantverkare, hon kämpade mot fuktskador pga det eviga regnandet, hon grävde upp hela trädgården och flyttade buskar och träd!! Hon lärde sig allt om växter och blommor och det på ett främmande språk! Hon åkte runt i bilen på nätterna och knyckte fina stenar till sin tomt. Hon tampades med stelbenta regler med otaliga besök på olika kommunkontor bl a tror jag hon fick vänta över sex månader med att få telefon indragen. Hon renoverade hela kåken i princip själv. Hon köpte och köpte. Bästa kvalitet av allt från mat till möbler, blommor till det största parasollet i trakten!

Hon hade hittat sin plats på jorden hon gav allt. Hon beskriver hur pengarna minskar oroväckande på kontona och hur svårt hon har att skriva. Hon är uppslukad av huset och att bara leva men måste skriva för att kunna finansiera det hela. Så hon börjar med en bok 'Priset på vatten i Finistére'

Boken blir försenad och när den kommer blir många besvikna och jag förstår det. En dagbok i princip där hon med humor beskriver sina vedermödor och sin stora lycka.

Och vad händer sen?

Jag har också undrat. Hon skriver om 'de onda männen i Nante', hon tvingas dit för att skriva på något och jag tror att hon missade lite i klausulerna i något av alla kontrakt hon skrev.

Jag tror att hon tagit ett lån typ topplån för att finansiera livet med huset och trott att hon liksom i Sverige skulle amortera i x antal år. Jag tror att de krävde hela summan kanske med ränta tillbaka och det på en gång om hon inte sålde. Vilket var vad de var ute efter hela tiden, huset menar jag. Och att hon inte kunde betala.

Hon såljer sitt hus...till dem. Det var det hon gjorde, dessutom är det de 'onda männen i Nante' som i utbyte ger henne en lägenhet, till överpris ska det visa sig.såg till att hon fick sin nya boning. Ett fuskbygge dessutom, så det är bara att kavla upp ärmarna igen. Hon är för stolt.
Citera
2011-12-29, 16:49
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hotpot
Om man ska tolka det hon skriver så älskade hon huset och tomten. Hon kämpade mot lata och dyra hantverkare, hon kämpade mot fuktskador pga det eviga regnandet, hon grävde upp hela trädgården och flyttade buskar och träd!! Hon lärde sig allt om växter och blommor och det på ett främmande språk! Hon åkte runt i bilen på nätterna och knyckte fina stenar till sin tomt. Hon tampades med stelbenta regler med otaliga besök på olika kommunkontor bl a tror jag hon fick vänta över sex månader med att få telefon indragen. Hon renoverade hela kåken i princip själv. Hon köpte och köpte. Bästa kvalitet av allt från mat till möbler, blommor till det största parasollet i trakten!

Hon hade hittat sin plats på jorden hon gav allt. Hon beskriver hur pengarna minskar oroväckande på kontona och hur svårt hon har att skriva. Hon är uppslukad av huset och att bara leva men måste skriva för att kunna finansiera det hela. Så hon börjar med en bok 'Priset på vatten i Finistére'

Boken blir försenad och när den kommer blir många besvikna och jag förstår det. En dagbok i princip där hon med humor beskriver sina vedermödor och sin stora lycka.

Och vad händer sen?

Jag har också undrat. Hon skriver om 'de onda männen i Nante', hon tvingas dit för att skriva på något och jag tror att hon missade lite i klausulerna i något av alla kontrakt hon skrev.

Jag tror att hon tagit ett lån typ topplån för att finansiera livet med huset och trott att hon liksom i Sverige skulle amortera i x antal år. Jag tror att de krävde hela summan kanske med ränta tillbaka och det på en gång om hon inte sålde. Vilket var vad de var ute efter hela tiden, huset menar jag. Och att hon inte kunde betala.

Hon såljer sitt hus...till dem. Det var det hon gjorde, dessutom är det de 'onda männen i Nante' som i utbyte ger henne en lägenhet, till överpris ska det visa sig.såg till att hon fick sin nya boning. Ett fuskbygge dessutom, så det är bara att kavla upp ärmarna igen. Hon är för stolt.

Familjeproblem: Mannen som är far till hennes dotter dök upp.
Citera
2011-12-29, 16:54
Medlem
hotpots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Familjeproblem: Mannen som är far till hennes dotter dök upp.

Vad? Spela roll.
Citera
2011-12-29, 17:00
Medlem
hotpots avatar
Ja, vad spelar det för roll? Man kastar väl inte bort ett hus ett liv till de onda männen i Nante för att en gammal flamma dyker upp? Är han våldsam?
Citera
2015-03-10, 15:02
Medlem
Kommer med sin första diktsamling på 22 år.

http://www.dn.se/dnbok/bodil-malmsten-kommer-med-ny-diktsamling/
Citera
2016-02-06, 13:22
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Bodil har alltså strulat med både Eva D. och Plura om man ska tro inläggen under kvällen.
Det där med att Eva D. ska ha haft nåt ihop med BM tror jag inte på då jag vet att ED hade ett långt förhållande innan hon gifte sig med Efva. Bodil har inte ens gått som rykte i flatkretsarna. Dessutom är det stor åldersskillnad även om det inte alls behöver vara något konstigt i sig. När det gäller Plura är han väl inte den förste som dedikerar en låt till någon som berör... de kanske har snuskat till det som du säger men.....
"Faan tro´t, sa Kolingen." (Albert Engström)

Och nu är det över. Att hon var bisexuell var hon klar över i sina tidiga tonår. Hon talade bl a om det för sin mamma.
Citera
2016-02-06, 13:32
Medlem
Douche-chills avatar
Hur länge hade hon varit sjuk?
Citera
2016-02-06, 13:50
Medlem
flugzvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Hur länge hade hon varit sjuk?
Hon behandlades tydligen först i november 2013 sen kom sjukdomen tillbaka i november 2014.
Citera
2016-02-06, 19:21
Medlem
Hon hade alltså cancer. Det finns nästan 1000 sorters cancer, men som vanligt får man inte reda på vad för slags cancer hon hade. Fattar inte varför alltid den lilla detaljen ska vara hemlig.
Citera
2018-06-08, 10:40
Medlem
Jag noterar att hennes arkiv, med bl a brev och beundrarpost, numera tycks finnas på Kungliga bibliotekets handskriftssamling. Många kända avsändare, mest litterära storheter.
Citera
2022-04-18, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Hon hade alltså cancer. Det finns nästan 1000 sorters cancer, men som vanligt får man inte reda på vad för slags cancer hon hade. Fattar inte varför alltid den lilla detaljen ska vara hemlig.
Du tar upp något viktigt. Det kan vara en stor skillnad på olika cancerformer. Man borde berätta exakt vilken typ av cancer det handlar om för det är en så otäck sjukdom och det är så många som drabbas av den. Vi vill veta. Ju mer öppna vi är desto mer kan vi lära oss.

I Bodils fall verkar det ha handlat om tarmcancer för hon nämner att hon radikalopererades. Hon flyttade till ett mer lättskött boende 2007/2008. Antagligen pga cancern men hon radikalopererades inte förrän december 2013. Dröjde det nästan sex år innan hon blev opererad för cancern? Flyttade hon till lättskött boende av annan orsak? Kanske men har svårt att tro det.

”Jag har cancer, radikalopererades (det heter så) nov 2013, återfall december 2014."

https://www.svd.se/a/67f4d3b8-48d8-3e73-b6b3-ce50d32b45a7/bodil-malmsten-jag-har-cancer

"Cancer of the colon is a highly treatable and often curable disease when localized to the bowel. Surgery is the primary form of treatment and results in cure in approximately 50% of the patients. Recurrence following surgery is a major problem and is often the ultimate cause of death. 21 Jan 2022

Återfall efter operation är ett stort problem och ofta den ultimata orsaken till att patienten dör. Bodil dog just efter återfall av cancer efter operation.

"Prognos tjocktarmscancer och ändtarmscancer
Bland patienter med sjukdom i stadium II botas 80-90 procent. Vid mer avancerad sjukdom är andelen botade lägre. I dag finns goda möjligheter att med behandling bromsa upp sjukdomsförloppet och förlänga livet samt lindra symtom för patienter med spridd sjukdom."

Tarmcancer symtom
Det finns flera olika symtom som kan vara tecken på tarmcancer:
Långvarig diarré
Blod i avföringen
Förstoppning eller täta trängningar
Ändrade avföringsvanor
Hård i magen eler lös i magen
Smärta, ibland som knipsmärtor
Kraftig slembildning
Blodbrist, trötthet och viktminskning kan vara andra symtom
Vid NET kan besvären till att börja med vara diffusa, men efter ett tag kan patienten få diarréer, ökad värmekänsla i kroppen samt ansiktsrodnad, flush
Även tarmvred kan vara ett symtom på NET

https://www.cancerfonden.se/om-cancer/cancersjukdomar/tarmcancer?gclid=Cj0KCQjwmPSSBhCNARIsAH3cYgYgM1n2F FquH6hkztQd6eXsCY4YGgUSBhWZaQvS-itv_z_Jc_a8zn8aAib kEALw_wcB
Senast redigerad av ViskSten 2022-04-18 kl. 10:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in