2009-09-13, 23:51
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtHa
Varför diskuterar ni detta i halvannat år? Det står ju i artikeln som länkats i trådstarten.
Det var alltså mullvadarna som drev bort henne.

Nu behöver vi väl inte ta hennes ord för sanning? Självklart kan hon ha ett intresse av att snygga till historien.

Förmodligen är det så enkelt som att hon har slampat runt för mycket i byn, blivit för känd lokalt och illa tåld av andra kvinnor.

Sedan fick hon fly för livet!
Citera
2009-09-14, 05:15
Medlem
Jag läste en bok av henne och uppfattade att huset i F. var ganska ruckligt och trädgården krävde mycket arbete för att bli som hon ville ha den. Stort renoveringsbehov som aldrig tar slut blir dyrt och jobbigt. Så enkelt är det nog med anledningen till flytten.

För övrigt tycker jag Bodil M verkar tråkig och oändligt självcentrerad, läser sedan länge varken hennes böcker eller blogg.
Citera
2009-09-14, 10:03
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennnyson
Jag läste en bok av henne och uppfattade att huset i F. var ganska ruckligt och trädgården krävde mycket arbete för att bli som hon ville ha den. Stort renoveringsbehov som aldrig tar slut blir dyrt och jobbigt. Så enkelt är det nog med anledningen till flytten.

För övrigt tycker jag Bodil M verkar tråkig och oändligt självcentrerad, läser sedan länge varken hennes böcker eller blogg.

Ja, trädgården och kåken blev för mycket när gamla familjeproblem dök upp.
Citera
2009-09-14, 13:52
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
I alternativblaskan Expressen beskrivs ett annat scenario:

As simple as that. Späda, ensamstående författarfröknar fixar inte en lantegendom. Lägenhet är logiskt, men hennes ego påbjuder naturligtvis
att profitera på det självklara. Hon lever ju på bl a dramatik, och väljer själv graden av densamma.

Hon har väl varit "singel" sedan "Eldkvarn" brann. Är hon kanske bi och att det inte uppskattades av grodkatolikerna? Annars är det väl inte så konstigt om hon inte orkar fixa på huset så mycket. Det är för övrigt ingen lantegendom utan ett litet litet skjul snarare.
Citera
2009-09-14, 14:11
Bannlyst
Jag har inte läst igenom hela tråden, men är det ofint att framföra teorin att ett europeiskt småsupande och billiga och goda rödviner är en klassisk fälla för svenska kulturtanter?
Citera
2009-09-14, 19:26
Medlem
Nej, men nåt kul ska vi väl ha! Hur har du det själv med lilla virren?
Citera
2009-09-16, 13:06
Medlem
SilverTips avatar
Har hon ens flyttat?

Det är nåt skumt med det här.
I Sista Boken från F säger hon besväras av horder av påflugna turister kommer för att titta på ett Finistère som inte finns. Ett Finistère som bara finns i hennes böcker. Madame C har aldrig existerat försäkrar hon, och det som händer i böckerna har aldrig hänt i verkligheten.
Då undrar jag:
Kan det vara så att bokens Bodil M (som inte finns) har flytat från ett Finistère som inte finns till en stad i närheten av Nantes som inte heller finns, annat än i boken.
Samtidigt som den verkliga Bodil M sitter kvar i sitt verkliga hus i det verkliga Finistère. Och hoppas att i fortsättningen slippa dessa oönskade påhälsningar av nyfikna läsare.
Citera
2009-09-16, 15:32
Medlem
http://www.finistere.se/
Citera
2009-09-16, 15:34
Avslutad
Pretentiös sopa som försöker göra sig intressant genom att staka ut ett eget litet utlandsheimat som, är det meningen, bara ska tillhöra oerhört speciella lilla henne och inga andra oförstående utlänningar. Hon hittar väl snart någon ny stad att ockupera...
Citera
2009-09-16, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glennessa
Nej, men nåt kul ska vi väl ha! Hur har du det själv med lilla virren?

Det blir för mycket och jag försöker sluta. Men det är svårt och jag är irriterad på mina barn, min hustru och mina flickvänner och slår dem.
Citera
2009-11-24, 11:18
Medlem
Amawindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Pretentiös sopa som försöker göra sig intressant genom att staka ut ett eget litet utlandsheimat som, är det meningen, bara ska tillhöra oerhört speciella lilla henne och inga andra oförstående utlänningar. Hon hittar väl snart någon ny stad att ockupera...

Ja, vad ska man tro? Hon påpekar ju hela tiden att det jaget hon skriver om finns inte i det verkliga livet etc. och det kan man väl förstå, men nu verkar det som hon flyttar IGEN! Från lägenheten vid Atlantkusten - vart vet man inte - och inte heller om det är den verkliga BM som flyttar....hm!
Bommat igen har hon i alla fall för den här gången...!

Ja, hon är himla hemlig - kanske förståeligt när man är offentlig...!?
Citera
2009-11-24, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amawinda
Ja, vad ska man tro? Hon påpekar ju hela tiden att det jaget hon skriver om finns inte i det verkliga livet etc. och det kan man väl förstå, men nu verkar det som hon flyttar IGEN! Från lägenheten vid Atlantkusten - vart vet man inte - och inte heller om det är den verkliga BM som flyttar....hm!
Bommat igen har hon i alla fall för den här gången...!

Ja, hon är himla hemlig - kanske förståeligt när man är offentlig...!?
Man läser nästan aldrig om henne längre, gömmer hon sig för offentligheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in