2008-03-31, 20:24
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
jaha kul för dej då får jag väl säga.
tycker den är präktig och överklassig.

Är det för mycket Thomas Bernhard och Marcel Proust och för lite Musikfestivalen du menar?
Citera
2008-04-01, 18:29
Medlem
Jahopp då får jag bumpa min egen tråd så att någon ser den, som sagt frågan är bara vad som är så himla hemligt och "personlig tragedi" eller om det är som man kan ana en marknadsföringspryl för att öka intresset... Kom igen nu, jag är besviken på er
Citera
2008-04-01, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormta
Jahopp då får jag bumpa min egen tråd så att någon ser den, som sagt frågan är bara vad som är så himla hemligt och "personlig tragedi" eller om det är som man kan ana en marknadsföringspryl för att öka intresset... Kom igen nu, jag är besviken på er

Tyvärr handlar det nog bara en överdrivet dramatisk formulering.
Citera
2008-04-01, 18:53
Medlem
Rockstar Sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Enligt ihärdiga rykten (nåja rykten iallafall) så hade hon uder den tiden en kort men intensiv fling Med Uffe Lundell, vilket rörde till relationen mellan Kjelle och Uffe en hel del...

Menar du att Ulf haft en flickvän som är äldre än 25 år?
Citera
2008-04-01, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormta

Ehh ... det här var visst inte min tråd
Citera
2009-08-26, 19:26
Bannlyst
Citat:
Nu återkommer hon en sista gång från Finistère och berättar med gråten i halsen om hur hon tvingats flytta därifrån till en fuskrenoverad lägenhet i en liten stad nära Nantes. Men varför det? Det förklarar hon inte. Något ekonomiskt kanske.

http://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/article3642554.ab
Citera
2009-08-27, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hon kanske blev vräkt för att hon förde sånt oväsen när hon skrev sina böcker, hon kanske är en sån där författare som skriker och har sig när hon skriver fel eller inte vet vad hon ska skriva
Haha! Har själv skrivit ett par böcker, jag vrålade dygnet runt i åratal!
Men allvarligt, vad kan hon ha råkat ut för? Jag älskar hennes dikter.
Citera
2009-08-27, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glennessa
Haha! Har själv skrivit ett par böcker, jag vrålade dygnet runt i åratal!
Men allvarligt, vad kan hon ha råkat ut för? Jag älskar hennes dikter.

Relationsproblem skulle jag gissa eller att adressen blev för offentlig då den nu är hemlig.
Citera
2009-08-27, 00:40
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luttrads
Nu återkommer hon en sista gång från Finistère och berättar med gråten i halsen om hur hon tvingats flytta därifrån till en fuskrenoverad lägenhet i en liten stad nära Nantes. Men varför det? Det förklarar hon inte. Något ekonomiskt kanske.

http://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/article3642554.ab

I alternativblaskan Expressen beskrivs ett annat scenario:

Citat:
"Jag (63 år) kunde inte bo kvar i mitt hus där, jag har fått sälja det. Jag ville inte flytta men det fanns inget alternativ. Jag har tagit på mig ett personligt ansvar som gör att det skulle ha blivit för mycket. En trädgård måste man vårda och ett hus måste man ta hand om, ingen byter takpannorna åt dig."

"Jag har köpt mig en liten lättskött etagelägenhet om 57 kvadrat utanför Nantes, där Loire flyter ut. Samma hav, samma tidvatten, men med flit långt utom synhåll för mitt gamla hus."

http://www.expressen.se/kronikorer/ceciliahagen/1.1103242/bodil-malmsten-jag-far-ofta-be-folk-om-ursakt

As simple as that. Späda, ensamstående författarfröknar fixar inte en lantegendom. Lägenhet är logiskt, men hennes ego påbjuder naturligtvis
att profitera på det självklara. Hon lever ju på bl a dramatik, och väljer själv graden av densamma.
Citera
2009-08-27, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
As simple as that. Späda, ensamstående författarfröknar fixar inte en lantegendom. Lägenhet är logiskt, men hennes ego påbjuder naturligtvis
att profitera på det självklara. Hon lever ju på bl a dramatik, och väljer själv graden av densamma.

Så enkelt är det och händer överallt att gamlingar inte vill sitta kvar i sitt hus, för mycket hantverkare som är dyra och hon kanske är för gammal att betala "in natura" med vänner

Typiskt franskt med etage, smala hus med trappor, undrar hur gamla tanter kan klara det, världens äldsta bodde i Avignon.
Senast redigerad av Luttrads 2009-08-27 kl. 00:49.
Citera
2009-09-13, 22:57
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja

Svaret är familjeproblem. Hon lever på att vara "personlig" i sitt skrivande, men här går tydligen en gräns.
Citera
2009-09-13, 23:12
Medlem
Varför diskuterar ni detta i halvannat år? Det står ju i artikeln som länkats i trådstarten.
Citat:
Det är en tragedi. Men sedan ett år bor jag i en lättskött lägenhet i en stad vid samma Atlanten och samma tidvatten. Utan mullvadar.

Det var alltså mullvadarna som drev bort henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in