• 1
  • 2
2008-03-23, 07:08
Medlem
neppanns avatar
goddag!

har alltid undrat hur mycket folk i porrvrlden tjnar. Ngon som vet?
Hur fungerar lnesystemet i allmnhet? r det olika frn bolag till bolag?
Fr porrstjrnor en ln, likt en ikeauppackare, som de sedan mste skatta p?

r vanligt att f betalt i royalty-form en klumpsumma fr en film?

Sen frstr jag sklart att de "duktiga/knda" porrstjrnorna tjnar mer n andra eftersom de r mer poppis, men ett genomsnitt skulle vara kul.

Ngon insatt som kan svara?
Citera
2008-03-23, 22:27
Medlem
Svarade inte Puma Swede p det hr sjlv i Pumatrden?
Prova kika dr
Citera
2008-03-23, 22:35
Bannlyst
Vet att Rocco drar in runt 250.000$ ett bra r.

Gran Vnster berttade i Tv3 att det var ett vldigt bra extraknck s nog finns det pengar men rik och rd med villan vettitusan.
Citera
2008-03-25, 20:31
Medlem
I Sverige
Fr en kille typ 1500 - 2000 SEK / scen
Tjej cirka 3 - 4000 / scen

sen dras lneskatten p det.
Citera
2008-03-25, 20:34
Medlem
Devreauxs avatar
40-50 kronor per minut rulle'

kostar kameran mer n 25 lax:

ndra upp till 100/min
Citera
2008-03-25, 20:38
Medlem
coqs avatar
Sedan fr de kvinnliga porrskdisarna mer om de vljer att ta den i tvan under inspelning.
Citera
2008-03-25, 20:46
Medlem
Inzaits avatar
Sjlvklart tjejerna som tjnar mer n killarna, sen beror det ju p hur knd tjejen r ocks. En knd porrstjrna fr mer per scen/film n en oknd.
Citera
2008-03-25, 21:50
Medlem
slabadans avatar
Enligt obekrftade rykten skall det g alldeles utmrkt att ka ned till Mnchen och delta i en av inspelningarna till GGG- och/eller 666 produktionerna. Enligt lika obekrftade rykten skulle man belnas med 100 euro fr besvret.

S, ven glada amatrer tycks kunna gra sig en hacka.
Citera
2008-03-25, 23:16
Medlem
ronnie10s avatar
En sak jag har undrat;
Hur mycket pengar skiljer sig en vanlig sexscen frn en likadan fast med analsex?
Vanligt blowjob i scenen, eller likadan med vldigt hrt deepthroat?

Hrd analscen/mjuk analscen

Vilken scen som helst jmfrt med en sn dr riktigt sprad scen, 7 negerkukar double anal, double vaginal, DP, Swallow etc?

Den senaste r mest intressant fr det knns som att rent spontant borde tjejerna tjna typ 10 gnger mer fr en sdan tung scen att spela in, men jag tvekar om det ens r dubbelt? Fr sdana scener r ju oftast i skitbolag som inte borde ha s jkla mycket money...
Citera
2008-03-26, 01:12
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronnie10
En sak jag har undrat;
Hur mycket pengar skiljer sig en vanlig sexscen frn en likadan fast med analsex?
Vanligt blowjob i scenen, eller likadan med vldigt hrt deepthroat?

Hrd analscen/mjuk analscen

Vilken scen som helst jmfrt med en sn dr riktigt sprad scen, 7 negerkukar double anal, double vaginal, DP, Swallow etc?

Den senaste r mest intressant fr det knns som att rent spontant borde tjejerna tjna typ 10 gnger mer fr en sdan tung scen att spela in, men jag tvekar om det ens r dubbelt? Fr sdana scener r ju oftast i skitbolag som inte borde ha s jkla mycket money...

Som jag minns det svarade puman att hon fick $1k fr vanlig och dubbelt s mkt fr analt. Fr killar tror jag det r en tredjedel av det frsta beloppet. Vgar inte spekulera i vad tjejer tjnar i sdana scener som du nmner men ofta r det ju de fulare tjejerna som gr de vrsta sakerna. Ju fulare tjej desto mindre deg men ju grvre grej desto mer, naturligtvis. S det sluta kanske p nnstans kring samma summa?
Citera
2008-03-26, 06:05
Medlem
Beror ju helt p, nonames fr ju inte mycket, medans mer knda personer kan tjna en hel del p att spela in. Sedan beror det ju p vad de r villiga till ocks.
Citera
2008-03-26, 16:54
Medlem
grekkoz1s avatar
Rullstols Sigge - Tackar ntt s enormt fr din kompetenta och knivskarpa faktaanalys av lnesystemet inom porrvrlden, utan ditt svar hade jag varit s ovetande angende ngot s komplext.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in