2008-03-22, 22:13
Medlem
doublejohns avatar
Sedan några dagar har färgerna på min dator blivit helt knasiga. Det är då en färg går från en nyans till en annan som övergången blir aldeles grynig och dålig kvalitet. Det händer i alla program. I spel, filmer och bilder.

Det har inte varit så här förut och jag bifogar en bild som kan beskriva problemet ytterligare.

Datorn är en Dell Dimension E520, med 2GB Ram, 250 GB hårddisk, dual core pentium processor, Radeon X1300PRO 256 MB grafikkort samt en Samsung SyncMaster 226BW-skärm.

Jag har även märkt att vertical sync har försvunnit när jag t.ex. ser på film. Jag har tittat lite i catalyst control center, men inte hittat några uppenbara lösningar.

Bilden:
http://img183.imageshack.us/my.php?image=skaermuj0.jpg

Nu blev bilden dålig p.g.a. att jag bara tog print screen och in i paint, men i det inringade området ser det i stort sett likadant ut på min skärm.

All hjälp uppskattas!
Senast redigerad av doublejohn 2008-03-22 kl. 22:20.
Citera
2008-03-22, 22:42
Medlem
ni-ar-fjortisars avatar
Se till så att du har 32-bitars.

Högerklicka på skrivbordet, ta egenskaper, sen Inställningar sen ändrar du där
Citera
2008-03-22, 23:05
Medlem
doublejohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ni-ar-fjortisar
Se till så att du har 32-bitars.

Högerklicka på skrivbordet, ta egenskaper, sen Inställningar sen ändrar du där

Ändrade och startade om datorn, men problemet kvarstår.

Jag har även ominstallerat drivrutinen samt catalyst control center utan någon vidare framgång. Något säger mig att det är en inställning i catalyst som jag kommit åt, men novis som jag är på allt vad datorer heter kan jag inte lista ut vilken inställning det kan vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in