2008-03-22, 23:07
Medlem
soptippsbosses avatar
Ta in dom i hallen, ställ ut dom på balkongen, ställ ner dom i källaren, låt dom stå på gården, ja du hajar nog.
Citera
2008-03-22, 23:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
Ta in dom i hallen, ställ ut dom på balkongen, ställ ner dom i källaren, låt dom stå på gården, ja du hajar nog.

Inget alternativ för mig. Vet att brandmyndigheten gnäller på detta i allmänhet, och jag är glad att jag inte har nån konflikt med grannarna.

Dom får stå kvar tills det blir ohållbart, eller barna vuxit ur dom.
Citera
2008-03-22, 23:21
Bannlyst
http://www.arbetarbladet.se/local_ar...vdelning_2=101

"En trebarnsfamilj i Gävle som ställt en barnvagn och en pulka i trapphuset hotas av vräkning.
Om det händer igen kommer hyresavtalet att sägas upp.
– Ska vi vräkas för att vi en gång ställt en pulka fel? undrar Magnus Åström.
– Vi måste följa brandskyddsreglerna, säger Lars Gyllin på Gavlegårdarna."

Det kan ses som väldigt allvarligt, men gissar det bedöms olika från fall till fall..
Citera
2008-03-22, 23:50
Medlem
Baalzamons avatar
Eller så kan du köpa ett kohuvud av din lokala slaktare och bädda ner i vagnen en sen kväll. Var beredd på att bli väckt på morgonen, men efter det kommer vagnen inte stå där mer
Citera
2008-03-22, 23:55
Medlem
Hyresvärden

Prata med hyresvärdens chef och prata med brandmyndigheten alt säg att du polisanmäler saken om det här inte löser sig inom kort.

Alternativt är att ta saken i egna händer...

Hade samma problem till en början, i min port ställer ingen barnvagnar i trappen....

Har själv barn och jag bär upp barnvagnen och ställer den lägenheten för att inte vara ivägen. Dock finns det alltid tanklösa/själviska människor...
Citera
2008-03-23, 04:23
Medlem
Snubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inget alternativ för mig. Vet att brandmyndigheten gnäller på detta i allmänhet, och jag är glad att jag inte har nån konflikt med grannarna.

Dom får stå kvar tills det blir ohållbart, eller barna vuxit ur dom.
Jag brukar parkera bilen precis utanför porten. Jag har inget val.
Citera
2008-03-23, 04:33
Medlem
Daineas avatar
Var det inte Gammal Hårdrockare som la kondomer med lite sörja i vid sin lekplats för att jaga bort barnfamiljer? Borde inte det funka även på barnvagnar som står på olämpliga platser?
Citera
2008-03-23, 08:37
Medlem
Är ytterdörren till hallen olåst? I så fall kan du se till att barnvagnen försvinner spårlöst, dessa är dyra så efter att en eller ett par stycker försvinner så lär han sig förhoppningsvis att inte lämna den där.

Annars får du kontakta styrelsen för bostadsrättsföreningen eller hyresvärden så får de snacka med honom istället.
Citera
2008-03-23, 08:53
Medlem
Som andra skriver kan ju vagnen råka ut för en liten olycka eller två, är så satans trött på alla puckon som totalt skiter i andra har man skaffat ungar får man väl ha vagnen inne eller i barnvagnsrum
Citera
2008-03-23, 13:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Nu är det ju inte i vår trappuppgång vi krigar, men när det kommer till ojusta metoder är även jag rätt påhittig.

Bara för att det är jag som är mesig nog att skaffa barn, betyder det inte att jag är försvarslös.

Stulna eller vandaliserade vagnar, eller trakasserier besvaras med samma mynt, fast värre.
Citera
2008-03-23, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Så är det med folk som har barn, dom tror att världen cirkulerar runt dom och deras snorunge

Tur för dig att din morsa brydde sig om dig...eller vänta, det verkar hon inte ha gjort att dömma av din bitterhet.

Det är när man läser sådana här trådar som man inser hur patetiska människor är. Särskilt i det här landet.
Citera
2008-03-23, 14:42
Medlem
Tuesdays avatar
Det handlar inte om man har barn eller ej, utan om man är en hänsynstagande person. Att uppta trappen/korridoren/hallen med barnvagn/cykel/pulka är egoistiskt. Det handlar heller inte om paragrafrytteri utan försvårar framkomlighet för räddningstjänst och utgör brandfara. Man kan ställa föremålet i sin egen hall/förråd/balkong. När så många andra klarar av att göra det så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in