Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-23, 15:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det handlar inte om man har barn eller ej, utan om man är en hänsynstagande person. Att uppta trappen/korridoren/hallen med barnvagn/cykel/pulka är egoistiskt. Det handlar heller inte om paragrafrytteri utan försvårar framkomlighet för räddningstjänst och utgör brandfara. Man kan ställa föremålet i sin egen hall/förråd/balkong. När så många andra klarar av att göra det så.

Man kan ju välja att vara en mer eller mindre generös människa också.
Citera
2008-03-23, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Precis. Folk hänger upp sig på skitsaker bara för att de vill hävda sig eller vad fan det kan vara. Människor i det här landet stör sig så lätt på allt och alla. Tjuriga, bittra, gnälliga, intoleranta...fy fan. Att man bara orkar. Vad beror det på? För mycket fritid, stress, dåligt sexliv? I dont get it.
Citera
2008-03-23, 16:22
Medlem
Wobs avatar
En barnvagn i en så smal hall utgör ju en rätt stor risk vid nödsituationer, det finns ju en anledning till att brandskyddsreglerna ser ut som dom gör. Och jag hade iaf inte varit villig att ge upp en enda promille av min säkerhet för att mina grannar är lata idioter...
Citera
2008-03-23, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wob
En barnvagn i en så smal hall utgör ju en rätt stor risk vid nödsituationer, det finns ju en anledning till att brandskyddsreglerna ser ut som dom gör. Och jag hade iaf inte varit villig att ge upp en enda promille av min säkerhet för att mina grannar är lata idioter...

Det är ju bara en ursäkt till att få gnälla.
Citera
2008-03-23, 16:39
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av December
Det är ju bara en ursäkt till att få gnälla.

Kom igen när ambulanspersonal försenas pga barnvagnar i trappen den dag din mamma eller farmor får en hjärtattack och varje sekund är avgörande, eller när dina barn inte hinner räddas av dykrökarna då bostaden brinner.
Citera
2008-03-23, 17:46
Bannlyst
Citat:
Kom igen när ambulanspersonal försenas pga barnvagnar i trappen den dag din mamma eller farmor får en hjärtattack och varje sekund är avgörande, eller när dina barn inte hinner räddas av dykrökarna då bostaden brinner.

Alright, alright du har rätt.
Citera
2008-03-23, 19:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Absolut. Det är alltid a och o att sätta säkerheten i främsta rummet. Varje boende och gäst bör hålla ögonen öppna för eventuella säkerhetsrisker i boendemiljön.
Citera
2008-03-24, 13:35
Medlem
Citat:

En barnvagn på 80cm i en gemensam hall på 100 cm - det är nog förbi de flesta gränser när det gäller generositet skulle jag tro.

Vagnen ska in i ägarens lägenhet om det inte duger med källaren.

TS ska dock givetvis inte fjanta runt och tjafsa med vagnen på något av de relativt kreativa sätt som givits här. Låt värden/brf:n sköta om saken. Men först - prata en sista gång med killen. Fungerar det inte så anmäl, anmäl, anmäl och anmäl igen.
Citera
2008-03-24, 13:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
En barnvagn på 80cm i en gemensam hall på 100 cm - det är nog förbi de flesta gränser när det gäller generositet skulle jag tro.

Vagnen ska in i ägarens lägenhet om det inte duger med källaren.

TS ska dock givetvis inte fjanta runt och tjafsa med vagnen på något av de relativt kreativa sätt som givits här. Låt värden/brf:n sköta om saken. Men först - prata en sista gång med killen. Fungerar det inte så anmäl, anmäl, anmäl och anmäl igen.

Det finns ju grader i helvetet också. Alla trapphus är inte så smala, dessutom väljer folk oftast hissen där jag bor.

Är det nån som ska frakta något stort i trappan är jag beredd att flytta undan vagnarna ett tag.
Citera
2008-03-24, 13:50
Bannlyst
Tack för alla goda och mindre goda råd. Fastigheten är en stor villa fördelat på 3 lägenheter. Min far äger och förvaltar huset men är väldigt konflikträdd. Dom enda problemen jag har är just att barnvagnen står i min och grannens gemensamma hall och att det är lite för lyhört (startat en tråd om det tidigare). Grannarna har hänvisat till att dom ställer vagnen i hallen tills vintern är över och det är tillräkligt varmt att ställa den ute i förrådet. Jag har alltså försökt få värden att säga till dom men som ni ser ger det inte så mycket.
Citera
2008-03-24, 13:55
Medlem
Citat:
Det finns ju grader i helvetet också. Alla trapphus är inte så smala, dessutom väljer folk oftast hissen där jag bor.

Är det nån som ska frakta något stort i trappan är jag beredd att flytta undan vagnarna ett tag.

Den hallen det handlade om är så trång. Att du sedan säkert skulle få pluspoäng hos grannarna om du använde källaren du med är en annan sak.
Citera
2008-03-24, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Så är det med folk som har barn, dom tror att världen cirkulerar runt dom och deras snorunge

Nåja, det är inte värre än med många andra subgrupper i samhället och som anser att världen får anpassa sig till dem och deras leksak.

- Mopedisterna som gasar på i 80 på cykelvägarna och gärna hela nätterna i bostadsområdena också.

- Snorungarna som ser sin rätt att bada i allmänna bad med kalsongerna på som viktigare än den allmänna hygienen.

- Motorcyklister på bakhjulet i 120 blås på allmän väg. Eller i 200 knyck om det är på båda hjulen.

- Hundägare som kopplar lös sin hund bland andra människor, gärna barn, i exempelvis en park.

Och så vidare.

Världen är full av nollor som inte tänker på vad de åsamkar andra. Det gäller att lära sig hantera dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in