2008-03-22, 19:22
Medlem
Phass avatar
Spelar diverse onlinespel, frmst via webblsaren. Just nu behver jag logga ut varje gng jag ska logga in p ett annat konto, vilket i sig inte r en speciellt jobbig process. Men jag skulle vilja vara online, p tv konton, i tv olika tabbar.. Just tv konton samtidigt funkar rtt bra, det kan jag anvnda IE tab till. Men tre konton d?

Frstr, ifall ni inte frstr ett skit. Fr frska frklara lite utfrligare d.
Citera
2008-03-22, 19:31
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Spelar diverse onlinespel, frmst via webblsaren. Just nu behver jag logga ut varje gng jag ska logga in p ett annat konto, vilket i sig inte r en speciellt jobbig process. Men jag skulle vilja vara online, p tv konton, i tv olika tabbar.. Just tv konton samtidigt funkar rtt bra, det kan jag anvnda IE tab till. Men tre konton d?

testat att logga in p ett konto i Firefox och det andra i Explorer? Funkade fr mig om du menar p det stt som jag tror..
Citera
2008-03-22, 19:39
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillsam
testat att logga in p ett konto i Firefox och det andra i Explorer? Funkade fr mig om du menar p det stt som jag tror..

Jojo det fungerar, men vill snabbt kunna byta mellan dom. Och ibland behver jag, tyvrr, vara online p fler n 2 konton samtidigt.

Visst fungerar det att kra med 3 olika webblsare, men vore s mycket sknare att kunna ha allt i en och samma..
Citera
2008-03-22, 19:47
Medlem
Magandas avatar
Det skulle inte g, eftersom man fr enbart kra en instans av Firefox t gngen. Med andra ord s delar alla Firefox-fnster samma minnesutrymme.

Du kan dremot stadkomma det du r ute efter med IE, om du startar browsern via ikonen under startmenyn, dvs. inte kr den nya sidan i en ny flik eller nytt fnster i det aktiva fnstret.
Citera
2008-03-22, 19:49
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maganda
Det skulle inte g, eftersom man fr enbart kra en instans av Firefox t gngen. Med andra ord s delar alla Firefox-fnster samma minnesutrymme.

Du kan dremot stadkomma det du r ute efter med IE, om du startar browsern via ikonen under startmenyn, dvs. inte kr den nya sidan i en ny flik eller nytt fnster i det aktiva fnstret.

Men jag kan ju kra Firefox, och Firefox med IEtab. Det r ju dock bara tv konton, men visst mste det finnas ntt liknande IEtab?
Citera
2008-03-22, 19:54
Medlem
Magandas avatar
Citat:
Men jag kan ju kra Firefox, och Firefox med IEtab. Det r ju dock bara tv konton, men visst mste det finnas ntt liknande IEtab?
IETabs startar troligen ny IE-flikar, inte nya sessions. Kolla med "Task Manager" (vettefan vad det heter p svenska), ser du tv eller flera "iexplore.exe" nr du anvnder IEtab s kan du skerligen fortstta kra Firefox med IETab.
Citera
2008-03-22, 20:13
Medlem
Phass avatar
Citat:
IETabs startar troligen ny IE-flikar, inte nya sessions. Kolla med "Task Manager" (vettefan vad det heter p svenska), ser du tv eller flera "iexplore.exe" nr du anvnder IEtab s kan du skerligen fortstta kra Firefox med IETab.

Vet inte om sessions r rtt ord, tror det heter s, men inte sker.

IEtab, startar inte ens upp iexplorer.exe..

Jag vill kunna vara inloggad p flera konton samtidigt, p spelet tribalwars, sen om det behvs ngot cookieaddon, sessionaddon eller liknande, bryr jag mig inte om. Det MSTE vl finnas?
Citera
2008-03-22, 20:44
Medlem
Magandas avatar
Citat:
Jag vill kunna vara inloggad p flera konton samtidigt, p spelet tribalwars, sen om det behvs ngot cookieaddon, sessionaddon eller liknande, bryr jag mig inte om. Det MSTE vl finnas?
Ja, sessions r rtt ord.

Allts: Det gr inte gra det du sger i FF, men dremot i IE funkar det alldeles utmrkt om du startar programmet som jag skrev.

r det fortfarande oklart?
Citera
2008-03-22, 20:50
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ja, sessions r rtt ord.

Allts: Det gr inte gra det du sger i FF, men dremot i IE funkar det alldeles utmrkt om du startar programmet som jag skrev.

r det fortfarande oklart?

Men jag frstr inte VARFR det inte fungerar. Hur kommer det sig att jag kan vara inne med IEtab? Borde det inte isfall g att gra s att sidan, tror att jag r inne p t.ex Opera?
Citera
2008-03-22, 20:55
Medlem
lundin22s avatar
Citat:

CTRL + T Nr du har ett fnster ppe
Citera
2008-03-22, 21:02
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundin22
CTRL + T Nr du har ett fnster ppe

S ppnar jag en ny tab, tack! Men kan fortfarande inte vara inloggad p flera konton, p det sttet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in