2008-03-22, 19:22
Medlem
Phass avatar
Spelar diverse onlinespel, främst via webbläsaren. Just nu behöver jag logga ut varje gång jag ska logga in på ett annat konto, vilket i sig inte är en speciellt jobbig process. Men jag skulle vilja vara online, på två konton, i två olika tabbar.. Just två konton samtidigt funkar rätt bra, det kan jag använda IE tab till. Men tre konton då?

Förstår, ifall ni inte förstår ett skit. Får försöka förklara lite utförligare då.
Citera
2008-03-22, 19:31
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Spelar diverse onlinespel, främst via webbläsaren. Just nu behöver jag logga ut varje gång jag ska logga in på ett annat konto, vilket i sig inte är en speciellt jobbig process. Men jag skulle vilja vara online, på två konton, i två olika tabbar.. Just två konton samtidigt funkar rätt bra, det kan jag använda IE tab till. Men tre konton då?

Förstår, ifall ni inte förstår ett skit. Får försöka förklara lite utförligare då.

testat att logga in på ett konto i Firefox och det andra i Explorer? Funkade för mig om du menar på det sätt som jag tror..
Citera
2008-03-22, 19:39
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillsam
testat att logga in på ett konto i Firefox och det andra i Explorer? Funkade för mig om du menar på det sätt som jag tror..

Jojo det fungerar, men vill snabbt kunna byta mellan dom. Och ibland behöver jag, tyvärr, vara online på fler än 2 konton samtidigt.

Visst fungerar det att köra med 3 olika webbläsare, men vore så mycket skönare att kunna ha allt i en och samma..
Citera
2008-03-22, 19:47
Medlem
Magandas avatar
Det skulle inte gå, eftersom man får enbart köra en instans av Firefox åt gången. Med andra ord så delar alla Firefox-fönster samma minnesutrymme.

Du kan däremot åstadkomma det du är ute efter med IE, om du startar browsern via ikonen under startmenyn, dvs. inte kör den nya sidan i en ny flik eller nytt fönster i det aktiva fönstret.
Citera
2008-03-22, 19:49
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maganda
Det skulle inte gå, eftersom man får enbart köra en instans av Firefox åt gången. Med andra ord så delar alla Firefox-fönster samma minnesutrymme.

Du kan däremot åstadkomma det du är ute efter med IE, om du startar browsern via ikonen under startmenyn, dvs. inte kör den nya sidan i en ny flik eller nytt fönster i det aktiva fönstret.

Men jag kan ju köra Firefox, och Firefox med IEtab. Det är ju dock bara två konton, men visst måste det finnas nått liknande IEtab?
Citera
2008-03-22, 19:54
Medlem
Magandas avatar
Citat:
Men jag kan ju köra Firefox, och Firefox med IEtab. Det är ju dock bara två konton, men visst måste det finnas nått liknande IEtab?
IETabs startar troligen ny IE-flikar, inte nya sessions. Kolla med "Task Manager" (vettefan vad det heter på svenska), ser du två eller flera "iexplore.exe" när du använder IEtab så kan du säkerligen fortsätta köra Firefox med IETab.
Citera
2008-03-22, 20:13
Medlem
Phass avatar
Citat:
IETabs startar troligen ny IE-flikar, inte nya sessions. Kolla med "Task Manager" (vettefan vad det heter på svenska), ser du två eller flera "iexplore.exe" när du använder IEtab så kan du säkerligen fortsätta köra Firefox med IETab.

Vet inte om sessions är rätt ord, tror det heter så, men inte säker.

IEtab, startar inte ens upp iexplorer.exe..

Jag vill kunna vara inloggad på flera konton samtidigt, på spelet tribalwars, sen om det behövs något cookieaddon, sessionaddon eller liknande, bryr jag mig inte om. Det MÅSTE väl finnas?
Citera
2008-03-22, 20:44
Medlem
Magandas avatar
Citat:
Jag vill kunna vara inloggad på flera konton samtidigt, på spelet tribalwars, sen om det behövs något cookieaddon, sessionaddon eller liknande, bryr jag mig inte om. Det MÅSTE väl finnas?
Ja, sessions är rätt ord.

Alltså: Det går inte göra det du säger i FF, men däremot i IE funkar det alldeles utmärkt om du startar programmet som jag skrev.

Är det fortfarande oklart?
Citera
2008-03-22, 20:50
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ja, sessions är rätt ord.

Alltså: Det går inte göra det du säger i FF, men däremot i IE funkar det alldeles utmärkt om du startar programmet som jag skrev.

Är det fortfarande oklart?

Men jag förstår inte VARFÖR det inte fungerar. Hur kommer det sig att jag kan vara inne med IEtab? Borde det inte isåfall gå att göra så att sidan, tror att jag är inne på t.ex Opera?
Citera
2008-03-22, 20:55
Medlem
lundin22s avatar
Citat:

CTRL + T När du har ett fönster öppe
Citera
2008-03-22, 21:02
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundin22
CTRL + T När du har ett fönster öppe

Så öppnar jag en ny tab, tack! Men kan fortfarande inte vara inloggad på flera konton, på det sättet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in