2008-03-22, 19:17
Medlem
Hej. Jag är sugen på att börja träna någon typ av kampsport, men jag är helt vilsen i djungeln olika inriktningar.

Jag är 18 år och bor i Stockholm, 196 cm lång, väger dryga 90kg, är intresserad av styrketräning och är väldigt stel. Jag är intresserad av två grejer, boxning och MMA. SOm jag har förstått det dock så tränar man inte MMA utan man tränar någon annan typ.

Jag gillar boxning för det är mycket stående kamp, men jag tycker MMA verkar kul eftersom det har med alla element av kamp; boxning, sparkar, grepp och kast. Dock tvivlar jag på att jag med min stela kropp skulle kunna köra MMA fullt ut.

Jag skulle vilja köra något med mest inrikting på stående kamp med boxning främst, sen grepp och markkamp också. Sparkar är dock inte så vajert. Jag är intresserad av att köra matcher, inte på tävlingsnivå, men träningsmatcher.

Jag förstår att jag kanske är väldigt noob, men jag skulle uppskatta era funderingar och tips, eller i annat fall länk till ställen där jag själv lätt kan fördjupa mig inom kamsport!
Citera
2008-03-22, 19:37
Medlem
Awombhawhas avatar
MMA kan du träna som en sport, på flera ställen i Sthlm, att du är för stel för MMA spelar nog ingen roll, det kommer med tiden och du börjar med andra nybörjare, så vad kan gå fel ?

Pröva Brasa, ligger i stan, www.brasa-stockholm.se , är en skitbra klubb med mest fokusering på brasiliansk jujutsu fast de tränar också Vale Tudo som är MMA, Förut hade de separat boxning 1 timme i veckan på helgen men det vet jag inte om det är kvar.

De tävlar mycket i klubben där, matcher i BJJ går hela tiden och om du vill köra MMA-matcher går det nog också bra när du blivit någorlunda duktig.

Lycka till!
Citera
2008-03-22, 20:01
Bannlyst
Kan låna tråden lite.

Är intresserad av att börja i antingen MMA eller BJJ i Göteborgsområdet. Träningstider är inget problem men helst ska de ha ekonomiska priser för en ung man som jag och att man ska få ut mycket av priset. Är intresserad av att efter hård och bra träning kunna ställa upp på tävling rätt snabbt så man får lite stryk.

Har bakgrund i Jujutsu och Judo, 180 cm och dryga 84 kg samt styrketränar en del ifall någon vill veta.
Citera
2008-03-22, 20:29
Medlem
stretcha? gå till närmaste boxningsklubb och prova på sen går du till närmaste mma klubb och testar på. bättre att göra så än att försöka bestämma vad du tycker är roligast innan du ens testat.
Citera
2008-03-22, 20:36
tae: Vad har du för inställning till att pröva thaiboxning? Tyckte om boxning innan jag hade provat thaiboxning och jag gillar verkligen att det blandar allt från slag, sparkar, knän och armbågar. Ser att du inte verkar gilla sparkar så då kanske thaiboxningen ramlar bort.

Stelheten får du bort genom tiden.
Senast redigerad av rytterstedt 2008-03-22 kl. 20:39.
Citera
2008-03-23, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Napalmskadad
Kan låna tråden lite.

Är intresserad av att börja i antingen MMA eller BJJ i Göteborgsområdet. Träningstider är inget problem men helst ska de ha ekonomiska priser för en ung man som jag och att man ska få ut mycket av priset. Är intresserad av att efter hård och bra träning kunna ställa upp på tävling rätt snabbt så man får lite stryk.

Har bakgrund i Jujutsu och Judo, 180 cm och dryga 84 kg samt styrketränar en del ifall någon vill veta.

Finns många olika ställen, KöttFC, GBG MMA, Gladius MMA (som är störst).

Har tävlat på Gladius MMA vid ett flertal tillfällen, väldigt trevlig klubb, fast stor, så inte så värst personlig träning.
Ett +är att dem betalar tävlingsavgifter och ibland resor/boende.
Citera
2008-03-25, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rentokiller
Finns många olika ställen, KöttFC, GBG MMA, Gladius MMA (som är störst).

Har tävlat på Gladius MMA vid ett flertal tillfällen, väldigt trevlig klubb, fast stor, så inte så värst personlig träning.
Ett +är att dem betalar tävlingsavgifter och ibland resor/boende.

Intressant, tackar!

Tränar man Judokast inom MMA? Eftersom man saknar väl dräkter? Egentligen vill jag träna en kampsport som fokuserar mycket på kast och brottning på marken (BJJ och Judo tenderar ju att vara bäst då) men jag vill samtidigt ha väldigt mycket fokus på att boxas bra, sparkar är inte så viktigt för mig. Bäst hade ju varit att träna både BJJ och boxning separat men min ekonomi är rätt taskig.

Annars kollade jag lite på hemsidorna och GBG MMA verkar ju tillåta att man kan träna både BJJ, MMA och samtidigt tillgång till gymmet 6-23 för typ 400 kronor månaden. Någon som tränar/tränat på GBG MMA och vet om de har någon effektiv boxningsträning och ifall deras gym är bra (mycket plats, mycket fria vikter osv)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in