2008-03-22, 01:27
Medlem
znors avatar
Hej, kör en webradio, och nu undrar jag hur jag kan lägga till fler servrar som går till en och samma server.
Som på neradio.se dom har cirka tio servrar som man kan välja på ifall en skulle vara lite seg.

kortfattat: Jag har en server, sen hjälper en polare till med bandbredd till den men hur?
allså alla hör samtidigt även vilken server dom väljer, om ni inte fattar kan ni testa neradio.se så fattar ni snabbt vad jag menar!

ÄNNU MER KORTFATTAT: Flera servrar på webradio
Tack på förhand!
Senast redigerad av znor 2008-03-22 kl. 01:29.
Citera
2008-03-22, 02:29
Medlem
Trance_Nations avatar
På den tiden jag körde winamp som streamade till shoutcast och sen ut i etern så kunde man ställa in flera connections i winamp och då köra flera shoutcasts på flera datorer.
Så kör shoutcast på flera datorer och i det streamingprogram du andvänder väljer du att skicka till alla dom datorerna du har shoutcast på.
Jag hade SAM ett tag tror jag. Det ska gå att streama till de mesta
Citera
2008-03-22, 03:08
Medlem
znors avatar
Tack för det svar! jag kör ochså på sam nu, men jag vill att alla ska öppnas egenom att man trycker på en listen.pls, men nu måste jag tex skriv på sidan
Lyssna på server 1: ip port 8000/listen.pls Lyssna på server 2: ip port 8000/listen.pls hoppas att ni fattar...

Citat:
Ursprungligen postat av Trance_Nation
På den tiden jag körde winamp som streamade till shoutcast och sen ut i etern så kunde man ställa in flera connections i winamp och då köra flera shoutcasts på flera datorer.
Så kör shoutcast på flera datorer och i det streamingprogram du andvänder väljer du att skicka till alla dom datorerna du har shoutcast på.
Jag hade SAM ett tag tror jag. Det ska gå att streama till de mesta
Citera
2008-03-22, 12:19
Medlem
Trance_Nations avatar
Jag förstår precis. Lättast att göra då är att gå in i winamp, Starta en ny playlist, (dom här instruktionerna är för classic skin, så andvänd det) gå längst ner till vänster på ADD knappen, sen på ADD URL, längs upp. Skriv in din ip till server 1, sen gör du om dom stegen tills du har alla servrar du har där i den playlisten, så trycker du längst ner till höger på LIST OPTS sen SAVE LIST, Då har du alla servrarna i en .pls fil som du sedan kan säga åt folk att ladda ner på
Citera
2008-03-22, 20:55
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trance_Nation
Jag förstår precis. Lättast att göra då är att gå in i winamp, Starta en ny playlist, (dom här instruktionerna är för classic skin, så andvänd det) gå längst ner till vänster på ADD knappen, sen på ADD URL, längs upp. Skriv in din ip till server 1, sen gör du om dom stegen tills du har alla servrar du har där i den playlisten, så trycker du längst ner till höger på LIST OPTS sen SAVE LIST, Då har du alla servrarna i en .pls fil som du sedan kan säga åt folk att ladda ner på

Ojoj vet inte hur jag ska tacka dig! Tack ska du ha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in