Vet ju inte vad du kommer ha för transportmedel, men 2-3 dagar för att ta sig över sundet från malmö låter som lång tid.
Hur som helst du kan dricka havsvattnet som du kommer vara i.
Jag kommer inte ihåg formeln för att räkna ut hur mycket havsvatten du kan dricka utan få problem med njurarna.
Men skulle gissa att det är rätt så mycket.
När jag säger detta så tar jag absolut ingen hänsyn till ev. bakterier/parasiter.
När det gäller mat så torkade saker är inte fel som då kan blandas med havsvattnet.
Men torkat kött i div. former går ju äta utan att mjuka upp med vatten.
Eftersom det också handlar som så få dagar så behöver man inte tänka på så mycket mer än att man har tillräckligt med vatten med sig, mer än man kan få från havet då.
Ill.vet. om att dricka saltvatten
http://www.illvit.no/Crosslink.jsp?d...1218&id=9327_4
Alain Bombard, hans be-räkningar visade att njurarna kan utskilja 12 gram salt varje dygn.
Då är bara frågan hur mycket salt innehåller sundet.
Hittade på google att sundet vid Malmö har 10PSU(10promille), vilket skulle betyda att man kan dricka 1,2l vatten per dygn.
OBS det jag skriver om vattnet här måste du dubbel kolla för inte det dummar till sig för dig.
Och givetvis att du har tankarna på att göra det på detta sätt också.
Sen ska tilläggas att dricka saltvatten på detta sätt ska nog bara dom göra som är skeppsbrutna på riktigt, dock kan man utan problem testa lite för bara få känslan om hur det skulle vara att dricka havsvatten.
Men det är nog en jävla skillnad på att dricka Malmö havsvatten på 10PSU, mot vad vi har i oceanerna som är på ca 35PSU.