Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-21, 09:58
Medlem
fuskas avatar
Hej har problem med med tv-out/utökat skrivbord i Vista.
Börjad för ett par månadersen att utökat inte fungerade mer. Jaha tänkte jag och började byta huvudskärm när jag skulle se på film på tvn.
Lite bökigt men det funka.
Men i dag när jag skulle kolla på film så ska jag byta och då när jag öppnar Catalyst control center ploppar det upp en ruta som har en röd ring med ett vitt kryss i. bild. Under detaljer står det massor med saker
Så här ser du ut i CCC och det där röda krysset är nytt med. bild
Jag gjorde inget i går alls. Surfa lite, ladda hem en film.

Men för några dagar sen så fick jag texten i kursiv över hela datorn. Vet inte om det har med det att göra tycker bara det är störigt fast det har nog inget med det här att göra. Fast den varnar ju för en Font.
Men vad har det med TV-ut att göra?
Senast redigerad av fuska 2008-03-21 kl. 10:00.
Citera
2008-03-21, 10:05
Medlem
Magandas avatar
Det verkar som "Catalyst control center" är skrivet i .NET, felmeddelandet som du får kommer från kompilatortolken.

Programmet försöker uppenbarligen att assigna fontnamnet till en kontrolls typssnittsegenskaper i programfönstret, men misslyckas.

Felet beror troligen på en sk. "Runtime"-bugg, dvs. sånt som inte går att upptäcka förran man har kompilerat programmet. Har man dessutom ingen bra felhantering i koden så kan programmet krascha, med liknande felmeddelanden som följd.

En orsak som jag kan komma på är att typsnittet "Arial" är borta, av någon anledning.
Senast redigerad av Maganda 2008-03-21 kl. 10:10.
Citera
2008-03-21, 10:12
Medlem
fuskas avatar
Låter långsökt att TV-ut gerupp av att en font inte funkar(om det nu är det).
Nån som vet hur man lagar det?

Här kommer lite detaljer från felmedelandet

edit: ska kolla på arial fonten.
Edit2: Ariel fet, ariel kursiv finns. är så morgon seg i huvet. Borde det inte finnas en Ariel bara?
Senast redigerad av fuska 2008-03-21 kl. 10:15.
Citera
2008-03-21, 10:24
Medlem
Magandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Låter långsökt att TV-ut gerupp av att en font inte funkar(om det nu är det).

Edit2: Ariel fet, ariel kursiv finns. är så morgon seg i huvet. Borde det inte finnas en Ariel bara?
Det är inte själva TV-ut (hårdvaran) som påverkas av felet, utan programmet som styr uttaget.

Det borde även finnas en "Arial", ja.
Citera
2008-03-21, 10:50
Medlem
fuskas avatar
Jo, arial fixa biffen. Tack för det
Fast det skulle vara roligt och veta vart arial tog vägen. tjuvar....

Men jag kan fortfarande inte utöka skrivbordet till tv'n. klickar i och tar okay men den är fortfarande inte vald sen när den har laddat klart.
Senast redigerad av fuska 2008-03-21 kl. 10:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in