Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-20, 23:54
  #1
Medlem
Har lyckats strula till det för mig och behöver lite tips.

Skulle skapa ett till användarkonto i Vista Premium, och från mitt admin-inlogg begränsa åtkomsten till d: och e:

Nu har jag lyckats ställa in så att från det nya inlogget och mitt eget inlogg, båda med adminrättigheter får jag upp meddelandet "åtkomst nekad"
då jag försöker gå in på d: och e:

Däremot kommer jag in på dessa partitioner via gäst-inlogget, när jag där försöker ge fullständig behörighet till mina andra användare så står det också att jag inte har behörighet till d: och e:

Tacksam för tips!
Citera
2008-03-21, 00:49
  #2
Medlem
X_surfers avatar
Gå in på adminkontont och ta över ägadenet av D: och E:
Citera
2008-03-21, 01:02
  #3
Medlem
är ju det jag försökt, via adminkontot men det står att jag inte har behörighet, men jag vet att jag är inne på ett konto med adminrättigheter
Citera
2008-03-21, 02:31
  #4
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svatos
är ju det jag försökt, via adminkontot men det står att jag inte har behörighet, men jag vet att jag är inne på ett konto med adminrättigheter

Då vet jag inte vad du har ställt till med, har du gått till fliken ägare under säkerhet och tagit över den ska det fungera.
Prova med att skapa ett annat temporärt adminkonto och ta över filerna med då
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback