• 1
  • 2
2008-03-20, 20:06
Medlem
Deon Limes avatar
Hade ju en känd låt på 90-talet i Just då samt några till vad jag kan minnas efter hennes tid som skådis i Vita Lögner. Spanade på Wikipedia och fann att hon släppte ett album 2003 som jag inte tror gick något vidare och det var ju 5 år sedan. Vad hittar hon på numera?
Citera
2008-03-20, 20:14
Medlem
Ronilles avatar
Hon är väl gift med Carlos Rojas Beskow och är mammaledig med deras tvillingar om jag inte helt missminner mig.
Citera
2008-03-20, 20:17
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Hon är väl gift med Carlos Rojas Beskow och är mammaledig med deras tvillingar om jag inte helt missminner mig.

Det stämmer.

Sen finns det en klistrad tråd för sådana spörsmål:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=140165
Citera
2008-03-21, 03:13
Medlem
Den naturliga följdfrågan är då: mammaledig från vad?

Tror iofs hon har så att hon klarar sig utan reguljärt svennejobb, då hennes far alltid varit en höjdare inom MTG. Inget fel i det, men har hon något eget att komma med förutom ett barn med Bo Kaspers-trumslagaren och tvillingar med Rojas?
Citera
2008-03-21, 08:27
Medlem
Ronilles avatar
Enligt wikipedia släppte hon sin senaste skiva 2003 och medverkade i sin sista tv-serie 1999, så frågan är befogad, vad har hon gjort sedan dess?
Citera
2008-03-21, 10:26
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Enligt wikipedia släppte hon sin senaste skiva 2003 och medverkade i sin sista tv-serie 1999, så frågan är befogad, vad har hon gjort sedan dess?
legat på rygg?
Citera
2008-03-21, 10:31
Bannlyst
Citat:
...som medgav att han TOG efternamnet Beskow för att framstå som att han hade anknytningar till den gamla svenska familjen av rang.
Fan vilken fjant.

Men frågan kvarstår. Vad hände med CajsaLisa? Jag gillade hennes debutskiva "Först Nu" väldigt mycket!

Wiki:
född 7 november 1978 i Stockholm, svensk skådespelare, sångerska och teolog. Hon är bosatt på Södermalm i Stockholm och sedan juli 2007 gift med journalisten Carlos Ejemyr-Rojas. Hon har tre barn; sonen Noel från ett tidigare förhållande [med musikern Fredrik Dahl/F anm.], samt tvillingar med sin nuvarande make.
Citera
2008-03-21, 12:09
Medlem
Jag såg henne på Storsjöyran 2004. Mycket underhållande akustisk spelning.
Citera
2008-03-21, 12:19
Medlem
Kingen_kings avatar
Med en googling på Cajsalisa Ejemyr+teolog får man fram att hon gick på Stockholms teologiska institut 2006. Så hon har utbildat sej inom kyrkan. Diakon kanske?
Hon ska i varje fall hålla föredrag om bekräftelse och barns sorg i april. Nån kan ju gå dit och fråga henne.
http://www.stockholmsstift.se/nyhete...800035841.html

Hon verkar ha en stark koppling till kyrkan iaf.
Citera
2008-03-21, 23:06
Medlem
z2joiss avatar
Enligt Wikipedia är hon teolog.
Men hon har definitvt den coolaste webbsida jag sett:
http://www.cajsalisa.se/
Citera
2008-03-22, 08:27
Medlem
Citat:
...som medgav att han TOG efternamnet Beskow för att framstå som att han hade anknytningar till den gamla svenska familjen av rang.
Fan vilken fjant.

Men snälla lilla du, han HAR ju anknytning till familjen Beskow.
Citera
2008-03-22, 09:48
Medlem
Psykopat på fats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trzy
Men snälla lilla du, han HAR ju anknytning till familjen Beskow.

Japp, det har han. Elsa Beskow är Carlos morfarsmor, dvs hans mammas farmor. Det är ju inte ovanligt att barn har båda sina föräldrars efternamn i sitt efternamn. Och min svägerska fick först sin pappas efternamn (ovanligt efternamn) och lade sedan till pappans (vanligt efternamn) som vuxen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Carlos_Rojas
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in