2008-03-20, 18:09
Medlem
Hejsan, sitter hemma hos min farsa nu när han är på semester. Satt i ett rum och meckade lite med ett batteri och det hela slutade med att batteriet exploderade mitt på golvet och började brinna.

Därav har jag nu lyckats att skapa en stor fin svart fläck mitt på golvet.

Jag har hittat ett par bitar av golvet så jag hade tänkt byta ut de 2 bitar som är skadade, men jag kommer ihåg att när farsan la golvet så limmade han i alla skarvar osv så det inte skulle åka isär med tiden.

Så min fråga är: Hur får jag isär golvet?????
Citera
2008-03-20, 18:52
Medlem
Tinnituss avatar
vinkelslip kanske... eller motorsåg?

själva limmningen (rätt korkat om det var ett modernt limfritt golv eftersom dom inte "glider isär" rent spontant) lär ju bli jobbig att få bort..

du kan ju glömma att lösa upp limmet kemiskt, så det är ju bli att hacka bort golvbrädor, och sen mot kanterna väldigt försiktigt....

rent våld och mycket finlir med andra ord... typ

sen lär det ju inte va det lättaste att få de nya två golvbrädorna på plats... den vanligaste när man byter ut delar av ett klickgolv är ju att typ "Lägga det baklänges" dvs som att repa upp en stickad tröja... är ju svårt att fixa mitt i =( du får väl fixa och trixa, men räkna med att allt tar en del tid :P
Senast redigerad av Tinnitus 2008-03-20 kl. 18:55.
Citera
2008-03-20, 22:13
Medlem
lite overkill att limma ett klickgolv :S
och vilket jävla tabbe ehh pappa, det bara började brinna i golvet (A) haha
Citera
2008-03-22, 15:04
Medlem
Haha fan... Funderade på att ta hit nån som kan måla över det. Vet en kille som kan måla så det ser ut som trä.

Antingen det eller att skita i det och bara låte det vara. Har börjat inse att det blir nästan omöjligt att få isär govlet...

Dock så är det i ett litet rum som är kankse 4m brett så det är inte så jävla många som behöver tas lös.
Senast redigerad av hejförfan 2008-03-22 kl. 15:07.
Citera
2008-03-22, 17:56
Medlem
nazipoliss avatar
slipa?
Citera
2008-03-22, 18:26
Medlem
om det är laminat: byt hela golvet

om det är trä: slipa och lacka/olja

Tyvärr: oavsätt kommer det synas att du klantat dig
Citera
2008-03-22, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejförfan
Haha fan... Funderade på att ta hit nån som kan måla över det. Vet en kille som kan måla så det ser ut som trä.

Antingen det eller att skita i det och bara låte det vara. Har börjat inse att det blir nästan omöjligt att få isär govlet...

Dock så är det i ett litet rum som är kankse 4m brett så det är inte så jävla många som behöver tas lös.

är din kompis inte skitbra på ådring kommer det ändå synas, speciellt om det är laminat haha
Citera
2008-03-23, 22:50
Medlem
Ja fan också att farsan är så noga och limmar.. Men jag tror jag skiter i att göra nåt åt det och skyller på att det var nåt som pajjade och inte var mitt fel.

Eller så erkänner jag och slipper få dålig karma.
Citera
2008-03-23, 22:55
Medlem
mudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejförfan
....Satt i ett rum och meckade lite med ett batteri och det hela slutade med att batteriet exploderade mitt på golvet och började brinna....

Shit happens
Det är väl bara att byta hela golvet.
Hemförsäkringen bör väl täcka en del?
Citera
2008-03-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mudder
Shit happens
Det är väl bara att byta hela golvet.
Hemförsäkringen bör väl täcka en del?

Vette fan.. Var ju mitt fel för jag gjorde nåt hemmabygge. Dock så borde farsan kunna fixa det om han ids, det är nämligen han som byggt hela huset så man tycker att han borde ha den kunskapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in