Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-03-20, 15:43
  #1
Medlem
en_snubbe1s avatar
Hejsan

Jag hade ett Geforce 7600GS förut och kunde köra css med högsta grafik. Men med mitt nya kort så laggar det på alla spel. Har installerat dom nyaste drivrutinerna och moderkorts drivrutinerna. Men det går fortfarande inte som det ska
I enhetshanteraren står "PCI Device" med ett utropstecken. När jag uppdaterar så går det inte. Hur fixar jag detta???


Mvh
Citera
2008-03-20, 15:50
  #2
Medlem
galen_indies avatar
PCI-E antar jag?
Kan vara så att ditt kort är defekt, felsök enligt instruktionerna från kortets tillverkare.
Citera
2008-03-20, 15:51
  #3
Medlem
antagonistens avatar
Om spelen laggar så beror det inte på grafikkortet.
Om de däremot hackar så kan det vara grafikkortet det är fel på.
En del grafikkort kräver att man kopplar in en extra strömsladd, har du gjort det?
Citera
2008-03-20, 16:49
  #4
Medlem
en_snubbe1s avatar
PCI-E är det, Nforce4 A939 moderkort.
Hade problem med mitt grafikkort när jag fick det, att det stängde av sig mm. Så jag fick ett nytt av butiken. 2 dagar gammalt nu. Med dom nyaste drivrutinerna och hela kittet.
Alltså det jag har testat på nu är Dark messiah och garrys mod. Dark messiah så fungerar allt perfekt grafiken är toppen men så fort man rör sig åt sidan så laggar det. Men gå rakt fram så fungerar det bra.
På garry's mod så hänger sig spelet när meny:n kommer fram.
Har kopplat in båda sladdarna i grafikkortet.
Citera
2008-03-20, 23:30
  #5
Medlem
en_snubbe1s avatar
Jag har några inställningar på ati dom ser ut såhär:

Anti-aliasing= 2X
Anisotropic filtering= 8x
Catalyst A.I. = Standard
Mipmap detail level= High quality
Wait for vertical refresh= Always On
Adaotive anti-aliasing= Disable
Direct3D Settings = Support DXT texture format
OpenGL Settings= inga inställningar på

Är allt som det ska på inställningar eller?
Citera
2008-03-20, 23:53
  #6
Medlem
Har du formaterat datorn efter du bytade grafikkortet? Att byta mellan Ati-Ati eller mellan nVidia-nVidia brukar funka, men sällan mellan Ati-nVidia och vice versa...
Citera
2008-03-21, 06:56
  #7
Medlem
$100s avatar
Du vet ju redan felet, är det ett utropstecken brevid i enhetshanteraren är det ju något som är fel, så det är ju inte någon inställning utan har med hårdvaran att göra alt. drivrutinerna....Bara att börja där!
Citera
2008-03-21, 07:05
  #8
Medlem
tossefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Om spelen laggar så beror det inte på grafikkortet.
Om de däremot hackar så kan det vara grafikkortet det är fel på.
En del grafikkort kräver att man kopplar in en extra strömsladd, har du gjort det?

Påstår man att lag och "hack" inte är samma sak så kan man inte engelska

En fördröjning kan lika gärna vara mellan komponenter i datorn som över internet.
Citera
2008-03-21, 09:33
  #9
Medlem
en_snubbe1s avatar
Jag hade ett Nvidia kort innan men sen sa dom i affären att jag skulle formentera om datorn pga det fanns något Nvidia drivrutin som spökade med inställningarna. Så jag gjorde det och hade samma problem efter det. Tillslut fick jag ett nytt grafikkort med dom nyaste drivrutinerna och nu kan jag inte köra något spel..
Citera
2008-03-21, 11:59
  #10
Medlem
Testa formatera igen. Vad har du för processor? Det är inte fetaste flaskhalsen då ?
Citera
2008-03-21, 14:48
  #11
Medlem
en_snubbe1s avatar
Har ca 41 processer igång. Kan man kolla någonstans vart man ska ha för poäng på 3dmark med en HD 3870 X2 och Amd 3800+? Så man kan se att det stämmer någolunda. Så att inget är skadat eller drivrutinerna är konstiga?
Kollade på en kylare till mitt grafikkort: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=319466
Något att ha?
Citera
2008-03-21, 16:30
  #12
Medlem
Dreass avatar
Din processor är inge vidare, köp en ny processor så ska du se att det går iaf lite bättre. Vet inte ifall det löser hela ditt problem dock. Låter som om det är nåt med strömmen eller har du satt grafikkortet i PCIEx1 uttaget kanske?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback