2008-03-20, 14:58
Denna artikel gjorde mig väldigt förvånad. En person har läst BRÅ rapporten och uttrycker försiktig, men statistiskt korrekt kritik mot massinvandringen. Fantastiskt.
Otroligt. Jag trodde inte man fick tala om våldtäkt och invandrare i samma mening på aftonhoran.
Vad har hänt? Kommer aftonhoran vända kappan efter vinden? Känner de att det börjar blåsa runt knutarna i Nacka? Har någon på redaktionen kulturberikats på sistone?
http://www.aftonbladet.se/debatt/article2089303.ab
Citat:
Sedan följer en uppräkning av överrepresentationen (vi kan den redan).
En allmänt spridd fördom är att utlandsfödda begår fler brott. Den statistik som finns att tillgå på området pekar också mot att så är fallet.
Citat:
År 1970 anmäldes drygt 656 000 brott och år 1980 var antalet anmälda brott uppe i cirka 928 000. År 2007 anmäldes nästan 1,3 miljoner brott till polis, tull eller åklagare.
Citat:
Antalet fullbordade våldtäkter som anmäls till polisen har ökat kraftigt och mer än tredubblats under de senaste två decennierna. 6 År 2004 anmäldes 2 261 fullbordade våldtäkter. Av antalet anmälningar utgjorde överfallsvåldtäkter 12 procent, medan våldtäkter med fler än en gärningsman utgjorde 11 procent av våldtäkterna i kartläggningen.
Otroligt. Jag trodde inte man fick tala om våldtäkt och invandrare i samma mening på aftonhoran.
Citat:
Enligt Ragnhild Björnebekk härrör gruppvåldtäkter från krigssituationer men har överförts till det civila samhället.
Citat:
Sverige har gjort fantastiska insatser för stora grupper människor på flykt undan krig och förföljelse. Ett fortsatt stort mottagande av människor från krigsdrabbade länder – av vilka många av förklarliga skäl bär på stor smärta och i en del fall också har en väsentligt annorlunda syn på frågor som demokrati och jämställdhet, med mera – kan emellertid inte reservationslöst rättfärdigas i all evighet och i alla lägen.
Citat:
1) Antalet människor som har beviljats uppehållstillstånd i Sverige mellan 1980 och 2006 uppgår till totalt 1 004 451. (Källa: Migrationsverket, tillståndsstatistik.)
Vad har hänt? Kommer aftonhoran vända kappan efter vinden? Känner de att det börjar blåsa runt knutarna i Nacka? Har någon på redaktionen kulturberikats på sistone?
http://www.aftonbladet.se/debatt/article2089303.ab