2008-03-20, 01:32
Medlem
Jag har planer p att bege mig ut i vrlden och studera spanska. Frgan r nu vart jag ska.

Jag vill lra mig sprket bra och vill vara omgiven av spansktalande mnniskor i staden i frga. Barcelona och andra enklaver i Spanien dr spanska inte r huvudsprket gr allts bort.

Det finns mnga universitet i Spanien som r listade av CSN men vilket r bst? Givetvis spelar omgivningen och kulturen roll. Jag pluggar grna vid en kust d jag trivs bst med havet i sikte och det skulle underltta inlrningen.
Jag r absolut inte frmmande fr att studera i Sydamerika bara jag kan f CSN-std.

Jag har studerat upp till gymnasiets steg 3 i Sverige s frkunskaper har jag men jag kan inte pst att de r speciellt utvecklade. Jag vgar drfr inte hoppa p en mellansvr kurs helt utan vidare. Finns det prov man kan gra fr att se ungefr vart man ligger?

Jag r tacksam fr all hjlp och alla tips.
Citera
2008-03-20, 09:20
Medlem
Om du pluggar p Uni i sverige s r det ju bara att hra med dem ifall det finns gratis utbytesplatser genom skolansfrsorg. Annar r det ju bara att leta upp lmpligt land, ort, skola och ska.
Citera
2008-03-20, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
Jag har planer p att bege mig ut i vrlden och studera spanska. Frgan r nu vart jag ska.

Jag vill lra mig sprket bra och vill vara omgiven av spansktalande mnniskor i staden i frga. Barcelona och andra enklaver i Spanien dr spanska inte r huvudsprket gr allts bort.

Det finns mnga universitet i Spanien som r listade av CSN men vilket r bst? Givetvis spelar omgivningen och kulturen roll. Jag pluggar grna vid en kust d jag trivs bst med havet i sikte och det skulle underltta inlrningen.
Jag r absolut inte frmmande fr att studera i Sydamerika bara jag kan f CSN-std.