• 1
  • 2
2008-03-19, 22:02
Medlem
Baltassars avatar
Köpte lite löst Exotic Snacks natur godis och till min hämpnad så finner jag larver i nöterna har hittat 2 stycken och de ser riktigt vidrigt ut!
kommer lägga upp bilder imorgon!

Hur bör jag göra för att stämma dom?,, om det ens går?
Senast redigerad av Baltassar 2008-03-19 kl. 22:04.
Citera
2008-03-19, 22:17
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltassar
Köpte lite löst Exotic Snacks natur godis och till min hämpnad så finner jag larver i nöterna har hittat 2 stycken och de ser riktigt vidrigt ut!

Ekologisk, obesprutad & "naturlig" mat är mer utsatt för skadedjur. Folk förstår så klart inte detta.
Citera
2008-03-19, 22:33
Medlem
Tjohildas avatar
Ring Aftonbladet!! Ta gärna dit egna/andras barn innan fotografen kommer och påpeka hur nääära det var att barnen åt upp den otäcka masken....

OnT: Gud så äckligt!!
Citera
2008-03-19, 22:47
Medlem
Baltassars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Ring Aftonbladet!! Ta gärna dit egna/andras barn innan fotografen kommer och påpeka hur nääära det var att barnen åt upp den otäcka masken....

OnT: Gud så äckligt!!

Överväger det
Citera
2008-03-19, 23:42
Medlem
hellos avatar
Det här har jag också råkat utför .Köpte ett par hg på en turklivs. Kom hem och började snaska i mig nötterna, efter att halva påsen var slut noterade jag att det rörde sig bland nötterna. Kollade närmare och det kryllade av små små larver. Käkar ganska mycket nötter och har aldrig upplevt det med nån annan sort, kanske är nått speciellt fenom med pistagenötter ?
Citera
2008-03-19, 23:47
Medlem
Katarsiss avatar
Hittade också en larv i en nöt en gång. Innanför skalet. Den var stendöd. Väldigt stor med tanke på det lilla utrymmet också. Lite som randig och fet.

Har aldrig ätit en pistagenöt mer i mitt liv efter det.
Citera
2008-03-19, 23:52
Bannlyst
Detta har väl bara lite att göra med ämnet, men när jag var liten så var det vanligt att hitta levande tvestjärtar i persikor någon som varit med om det?
Citera
2008-03-20, 01:00
Medlem
Blodulvs avatar
Det här är inte USA, vi springer inte runt och stämmer folk hela tiden. I alla fall inte med framgång. Börja med att vända dig till butiken och framför dina klagomål. Är det en vettig butik så ska du se att de kompenserar dig.

Citat:

Citera
2008-03-20, 03:17
Bannlyst
Har råkat ut för samma sak.
Citera
2008-03-20, 16:21
Medlem
Citat:

Jag hade nöjt mig med att ringa och vänligt eller tjurigt påpeka det hela, du kommer garanterat få kompensation i vilket fall.
Citera
2008-07-08, 00:59
Medlem
Brukar det inte vara larver i cashewnötter? Det brukar vara svarta gångar inuti dem liksom..
Citera
2008-07-08, 01:02
Bannlyst
Tack för den!

Ska aldrig mera äta pistachnötter. Som jag för övrigt älskade innan jag läste detta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in