Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-03-19, 21:05
  #1
Medlem
Hevoxs avatar
Hej, jag hade tänkt att instalera ''Hackingtorsh'' på min dator här hemma men jag är ganska okunnig om man säger så. Jag har delat upp min hårddisk och har OS.et på en skiva men min kompis säger att det inte går att bara boota från CD direkt utan att man måste skriva in massa saker i boot menyn, har någon nått förslag om villka kommandon som man ska skriva in?

Tack på förhand
Citera
2008-03-19, 21:39
  #2
Avstängd
★★★s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hevox
Hej, jag hade tänkt att instalera ''Hackingtorsh'' på min dator här hemma men jag är ganska okunnig om man säger så.
Varför då ge dig på att installera Leopard på en PC?
Citera
2008-03-20, 10:37
  #3
Medlem
Slash4s avatar
Eftersom han/hon kanske är ute efter OS X?

OnT:
du hittar förmodligen något på OS X 86 Project's hemsida:
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page
Citera
2008-03-20, 22:18
  #4
Medlem
Hevoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
Varför då ge dig på att installera Leopard på en PC?
därför jag vill ha OS X för det äger jävla cp vista som jag har nu

Citat:
Ursprungligen postat av Slash4
Eftersom han/hon kanske är ute efter OS X?

OnT:
du hittar förmodligen något på OS X 86 Project's hemsida:
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page
Tack så mycket
Citera
2008-03-21, 09:29
  #5
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hevox
därför jag vill ha OS X för det äger jävla cp vista som jag har nu

Tack så mycket

Om du nu är så okunnig kommer du bara få problem med ett hackat operativ. Jag kan förstå att de är led på Vista, men jag ställer mig tvivlande till om Hackintosh är lösningen. Köp en Mac istället, det passar nog just dig bättre.
Citera
2008-03-21, 10:59
  #6
Avstängd
Im Mclovins avatar
Eller en random windows XP.
Citera
2008-03-21, 12:41
  #7
Medlem
Eller linux
Jag har osx86 installerat på datorn. själva installationen är inga problem. Det är sen när du ska får, 3d kort, nätverks kort, ljudkort, usb och allt annat att fungera som det blir problem
Citera
2008-03-21, 16:42
  #8
Medlem
Hevoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Om du nu är så okunnig kommer du bara få problem med ett hackat operativ. Jag kan förstå att de är led på Vista, men jag ställer mig tvivlande till om Hackintosh är lösningen. Köp en Mac istället, det passar nog just dig bättre.

tyvär så har jag inte råd nu för att jag nyss köpte datordelar för 9500 och en ipod nano för 1800 så mina pengar är slut
Citera
2008-03-21, 16:43
  #9
Medlem
Hevoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghj.
Eller linux
Jag har osx86 installerat på datorn. själva installationen är inga problem. Det är sen när du ska får, 3d kort, nätverks kort, ljudkort, usb och allt annat att fungera som det blir problem

Okej, men man kan ju alltid prova
Citera
2008-03-21, 18:15
  #10
Medlem
torrenttobbes avatar
Man brukar ju säga att om man inte vet hur man får tag/installerar os X på en PC så är det ingenting man ska ge sig på
Citera
2008-03-21, 19:03
  #11
Medlem
GhosteNs avatar
Somsagt är du okunnig är det kanske inte en bra idé att försöka att hacka in ett annat OS, blir lätt att saker förstörs.
Har själv haft Osx på PC och de tyckte jag bara var jobbigt
Citera
2008-03-22, 03:22
  #12
Medlem
mästernilsess avatar
Skaffa ubuntu eller nån annan form av linux. De är lika stabila som macosx (om inte mer) och du kan modda dem till att se ut och fungera nästan precis som macosx.

De är dessutom gratis, så du behöver inte trilskas med en hackad och instabil piratversion.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback