2008-03-20, 13:59
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Kolla först om det verkligen finns zon-skyltar på ALLA infarter till parkeringen. Saknas en skylt så överklaga.

Har kollat och det är inte en enda skylt förutom "P" Skylten, min lärare tyckte att jag skulle försöka överklaga, han fick böter för han stod utanför våran verkstad (på infarten) . och en skolchef fick också böter :P
Citera
2008-03-20, 14:04
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
#TS måste vara ett jävla skämt, 350kr när man HAR felparkertat orka lägga ner energi på det. Brukar väl gå på minskt 700?kr annars..#

det är just det som är taktiken man räknar helt kallt med att ingen orkar bråka för 350 spänn särskilt då med den risk det innebär,,

det är därör som dom så kallade skälen för en bot inte hör hema i e civiliserad stat,, att man har parasiter som jagar folks bilar är fan mig skandal ,,

ett typiskt fall av såssning

Du har på allvar inte kunnat lära dig hur man citerar korrekt när du har varit här sedan 2002?

CITERA ORDENTLIGT, helt omöjligt att läsa dina posts.
Citera
2008-03-20, 16:13
Medlem
#Men är du på riktigt? Är det "såssning" att bötfälla felparkerare nu också?#

ja det följer mönstert man ger eleverna möjlighet att studera men avgiften den kom inte som väntat hela studie bidraget och lite till försvann liksom när man stälde bilen bå avsed blats för att kunna studera ,,

#Lyssna nu. Det här är för helvete ingen politisk åtgärd#
det är det väl var tror du lönen kommer i från till läraren för att inte ta skatter och avgifter,

#Folk hade parkerat lite bäst fan dom velat och blockerat allt och alla från att komma fram.
#

det är fel för ett antal år sen så strejkade lapplisorna bara några dar men vad hände,, av någon jävla anledning blev framkomligheten bättre ,,
det var antagligen därför som strejken av blåstes det är ju inte bra att folk får reda på den faktiska orsaken att det finns lapplisor ,,

# Och gärna några förslag på andra åtgärder om du har.#

du kan ju åkatill lidingö och studera vad frånvaron av lapplisor igentligen innebär
Citera
2008-03-20, 16:16
Medlem
#CITERA ORDENTLIGT, helt omöjligt att läsa dina posts#

ää om du försker så begriper du nog vad ja skriver läs det flera gånger så att du riktigt förstår vad ja menar,,

hälst utan att få hjärnblödning på samma gång ,,
Citera
2008-03-21, 19:38
Medlem
Kanske inte tillämpbart i ditt fall men jag har sluppit undan p-botar med hjälp av brev från läkare (dock underlättar om det är ens far). Man var akut sjuk jadijada så lätt är det :P Detta var utanför min bostad.
P-bolagen kan dra åt helvete dom får mer pengar ju mer dom bötfäller lite stört.
Citera
2008-03-21, 19:42
Medlem
HenkePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvintusgul

P-bolagen kan dra åt helvete dom får mer pengar ju mer dom bötfäller lite stört.

Enkel matematik?
Citera
2008-03-21, 22:05
Medlem
rebbans avatar
Är det rätt skyltat och lappen rätt ifyld så kan du självklart överklaga men kommer inte få rätt.
kolla skyltningen och hur lappen är ifylld.
Citera
2008-03-21, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeP
Enkel matematik?

Alltså de är ju där på uppdrag av någon t ex ett kommunalt bostadsbolag böterna borde inte gå direkt till vaktbolagen imo. Borde gå till bostadsföreningarna/bolag som anlitar dom. Blir ju så att de "vill" bötfälla och det är nog lätt att det inte går riktigt till alla gånger.
Citera
2008-03-21, 23:48
Medlem
jamesbondes avatar
Bästa taktiken: Att betala boten och sedan försöka få tillbaks pengarna.
Citera
2010-03-05, 13:51
Medlem
askers avatar
Bump, jag fick en bot när jag stod felparkerad. På fabrikat står det Mazda, men jag kör en Nissan. Boten är i övrigt korrekt, men jag vill undvika att betala ändå - fattig student. Är detta skäl nog att kunna överklaga?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in