2008-03-19, 20:20
Medlem
suocas avatar
betala och gå vidare, du stod ju fel. Parkeringsböter suger men det är jäkligt svårt att lyckas med att överklaga, t.o.m om du har parkerat rätt så är det väldigt svårt.
Citera
2008-03-19, 20:28
Medlem
#betala och gå vidare, du stod ju fel. Parkeringsböter suger men det är jäkligt svårt att lyckas med att överklaga, t.o.m om du har parkerat rätt så är det väldigt svårt.#

ställ till ett jävla liv även om p bolaget skriver av p boten så gör allt för att jävlas börja med att koppla in elev rådet och se till att vakt bolaget förlorar uppdragen på alla skolor sen ger du dig på kommunen och frågar ur fan man kan straffa folk som inte gort något olagligt (det är inte kriminällt att parkera fel )
Citera
2008-03-19, 20:43
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
#betala och gå vidare, du stod ju fel. Parkeringsböter suger men det är jäkligt svårt att lyckas med att överklaga, t.o.m om du har parkerat rätt så är det väldigt svårt.#

ställ till ett jävla liv även om p bolaget skriver av p boten så gör allt för att jävlas börja med att koppla in elev rådet och se till att vakt bolaget förlorar uppdragen på alla skolor sen ger du dig på kommunen och frågar ur fan man kan straffa folk som inte gort något olagligt (det är inte kriminällt att parkera fel )

hehe. tror jag ska börja med t.ex fråga rektorn hur fan man kan bötfälla elever som parkerar på skolans GRATIS parkering som det inte alltid finns plats på och att man inte ens står ivägen för någon där jag stod, bilar hade inga problem att komma förbi / parkera där jag stod.

alternativt ska jag köpa vit sprejfärg och måla mig en egen ruta, problem solved
Citera
2008-03-19, 22:15
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorSnoken
Hej, idag så fick jag parkeringsböter på skolparkeringen, den är gratis att stå på, men den var helt full och det finns ingen annan parkering i närheten.

Så jag ställde mig där det inte var en ruta. när jag slutade skolan så såg jag att jag hade fått en jävla P-bot på 350 kr.

I protest mot det så startade jag bilen och gjorde en fetingbörn bara för det. Går det att överklaga med min anledning till att jag ställde mig utanför angiven P-ruta?

/ StorSnoken
tyvärr.. det är bara att betala facisterna!
De skulle ge sig på sådana som parkerat trafikfarligt/på lastzoner/busshållplatser/handikapp osv istället!
Citera
2008-03-19, 22:16
Bannlyst
Citat:
Det gjorde det jag tror jag vet vem som rapporterade det.. är en lärare som alltid är en sur jävel och klagade på en annan för några dagar sen, ska ta reda på vem det är och hämnas

Folk har inget liv. Skär hål på hans däck eller döda honom om du inte har något att förlora.
Citera
2008-03-19, 23:34
Medlem
seriouss avatar
Citat:
hehe. tror jag ska börja med t.ex fråga rektorn hur fan man kan bötfälla elever som parkerar på skolans GRATIS parkering som det inte alltid finns plats på och att man inte ens står ivägen för någon där jag stod, bilar hade inga problem att komma förbi / parkera där jag stod.

Som många andra säger: du stod fel, betala och lämna det. Om du kommer till ICA och parkeringen är full, kan du ställa dig på en ej anvisad plats? Nej, såklart inte. Även om din bil inte innebär någon som helst trafikfara eller hinder kan du ju inte ställa dig var som helst för det. Rutorna är uppritade med någon typ av planering, de är inte bara slumpade på ett område. Även om planeringen enligt dig är minimal kan du fortfarande inte ställa dig bredvid anvisad plats, så enkelt är det.
Citera
2008-03-20, 06:41
Medlem
Megaforces avatar
Kolla först om det verkligen finns zon-skyltar på ALLA infarter till parkeringen. Saknas en skylt så överklaga.
Citera
2008-03-20, 08:11
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Kolla först om det verkligen finns zon-skyltar på ALLA infarter till parkeringen. Saknas en skylt så överklaga.

Ska kolla upp det noga, ska även kolla med rektorn varför de har lapplisor som bötfäller elever på skoltid och hur fan vi ska kunna ha råd att betala 350 kr på vårat futtiga studiebidrag på 1050 kr. Visst nu har ju jag råd med det som tur är men annars..
Citera
2008-03-20, 09:03
Medlem
mmas avatar
Citat:
hehe. tror jag ska börja med t.ex fråga rektorn hur fan man kan bötfälla elever som parkerar på skolans GRATIS parkering som det inte alltid finns plats på

Då menar du alltså att ska mna hårddra det måste dom alltså gardera sig genom att ha en ruta / elev.. annars kan ju man inte garantera parkering till alla?

Bara glömma överklagan, betala och parkera i rutan nästa gång. Skitenkelt.
Citera
2008-03-20, 10:33
Medlem
TS måste vara ett jävla skämt, 350kr när man HAR felparkertat orka lägga ner energi på det. Brukar väl gå på minskt 700?kr annars..
Citera
2008-03-20, 10:52
Medlem
#TS måste vara ett jävla skämt, 350kr när man HAR felparkertat orka lägga ner energi på det. Brukar väl gå på minskt 700?kr annars..#

det är just det som är taktiken man räknar helt kallt med att ingen orkar bråka för 350 spänn särskilt då med den risk det innebär,,

det är därör som dom så kallade skälen för en bot inte hör hema i e civiliserad stat,, att man har parasiter som jagar folks bilar är fan mig skandal ,,

ett typiskt fall av såssning
Citera
2008-03-20, 11:26
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
#TS måste vara ett jävla skämt, 350kr när man HAR felparkertat orka lägga ner energi på det. Brukar väl gå på minskt 700?kr annars..#

det är just det som är taktiken man räknar helt kallt med att ingen orkar bråka för 350 spänn särskilt då med den risk det innebär,,

det är därör som dom så kallade skälen för en bot inte hör hema i e civiliserad stat,, att man har parasiter som jagar folks bilar är fan mig skandal ,,

ett typiskt fall av såssning

Men är du på riktigt? Är det "såssning" att bötfälla felparkerare nu också? Ja allt som inte faller i smaken är på grund av socialdemokraterna, det är så sant och riktigt.
Lyssna nu. Det här är för helvete ingen politisk åtgärd. Hade det INTE funnits straff för felparkering, hur fasiken tror du att det hade sett ut då? Folk hade parkerat lite bäst fan dom velat och blockerat allt och alla från att komma fram.

Jag är HÖGST intresserad av att höra lite bättre argument för att parkeringsböter inte bör existera än att det är "såssning". Och gärna några förslag på andra åtgärder om du har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in