2008-03-19, 15:48
Medlem
StorSnokens avatar
Hej, idag så fick jag parkeringsböter på skolparkeringen, den är gratis att stå på, men den var helt full och det finns ingen annan parkering i närheten.

Så jag ställde mig där det inte var en ruta. när jag slutade skolan så såg jag att jag hade fått en jävla P-bot på 350 kr.

I protest mot det så startade jag bilen och gjorde en fetingbörn bara för det. Går det att överklaga med min anledning till att jag ställde mig utanför angiven P-ruta?

/ StorSnoken
Citera
2008-03-19, 16:01
Medlem
words of minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorSnoken
Hej, idag så fick jag parkeringsböter på skolparkeringen, den är gratis att stå på, men den var helt full och det finns ingen annan parkering i närheten.

Så jag ställde mig där det inte var en ruta. när jag slutade skolan så såg jag att jag hade fått en jävla P-bot på 350 kr.

I protest mot det så startade jag bilen och gjorde en fetingbörn bara för det. Går det att överklaga med min anledning till att jag ställde mig utanför angiven P-ruta?

/ StorSnoken

Näe tyvärr, du stod felparkerad. Skönt att du la en börn iaf! Känns alltid lite bättre då.
Citera
2008-03-19, 16:01
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av words of mind
Näe tyvärr, du stod felparkerad. Skönt att du la en börn iaf! Känns alltid lite bättre då.

Det gjorde det jag tror jag vet vem som rapporterade det.. är en lärare som alltid är en sur jävel och klagade på en annan för några dagar sen, ska ta reda på vem det är och hämnas
Citera
2008-03-19, 17:08
Medlem
det är ju ett privat p bolag som helt gratis till anser att man har rätten att parasitera på skolans elever,, detta med skolans medgivande,,
du skall naturligtvis söka upp den ansvarige rektor eller liknade och kräva att du får igen stålarna,, skolan har ju tagit i mot mutor för att låta ett p bolag parasitera på skolans elever,,

skolan finns ju för eleverna,, inte för att några konstiga kostelationer mellan olika bolag och skolans rektor skall trakasera eleverna,,

om p bolaget inte tar bort p boten så kräv av skolan att man säjer upp det så kallade avtalet med p bolaget
Citera
2008-03-19, 17:13
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
det är ju ett privat p bolag som helt gratis till anser att man har rätten att parasitera på skolans elever,, detta med skolans medgivande,,
du skall naturligtvis söka upp den ansvarige rektor eller liknade och kräva att du får igen stålarna,, skolan har ju tagit i mot mutor för att låta ett p bolag parasitera på skolans elever,,

skolan finns ju för eleverna,, inte för att några konstiga kostelationer mellan olika bolag och skolans rektor skall trakasera eleverna,,

om p bolaget inte tar bort p boten så kräv av skolan att man säjer upp det så kallade avtalet med p bolaget

Det står att boten ska betalas till Kommunen, vet inte om det är kommunen som har parkeringen då? eftersom kommunen också "äger" skolan, men jag kan ju alltid prata med rektorn imorgon och trycka upp lappen i ansiktet på honom
Citera
2008-03-19, 17:29
Medlem
#eftersom kommunen också "äger" skolan, men jag kan ju alltid prata med rektorn imorgon och trycka upp lappen i ansiktet på honom#
gör det skolan är en in rättning för elever som skall utbilda folk,,
men ja har för mig att det står stockholms stads parkerings ab på lappen och det är ett privat vakt bolag som inte tillhör väg verket det brukar framgå vem man skall överklaga till det är olika instanser i det ena faller är det en p bot och i det andra en så kallad kontroll av gift,,
men dessa privata vakt bolag försöker alltid att ge in tryck av en myndighet höjdaren är dessa idioter som målar sina bilar som polis bilar för att ge ett myndigets intryck
Citera
2008-03-19, 17:32
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
#eftersom kommunen också "äger" skolan, men jag kan ju alltid prata med rektorn imorgon och trycka upp lappen i ansiktet på honom#
gör det skolan är en in rättning för elever som skall utbilda folk,,
men ja har för mig att det står stockholms stads parkerings ab på lappen och det är ett privat vakt bolag som inte tillhör väg verket det brukar framgå vem man skall överklaga till det är olika instanser i det ena faller är det en p bot och i det andra en så kallad kontroll av gift,,
men dessa privata vakt bolag försöker alltid att ge in tryck av en myndighet höjdaren är dessa idioter som målar sina bilar som polis bilar för att ge ett myndigets intryck

okej, står "kontrollavgift" på min lapp iaf. hjälper det att kontakta rektorn då ? eller ska jag ringa direkt till kommunens "parkerings- och trafiksektion" ? Som det står längst ner på lappen
Senast redigerad av StorSnoken 2008-03-19 kl. 17:41.
Citera
2008-03-19, 18:03
Medlem
BalleAnkas avatar
Rektorn kan knappast göra något. Står det några skyltar vid infarten till parkeringsplatsen, t ex "Parkering endast inom markerat område"?
Citera
2008-03-19, 18:07
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Rektorn kan knappast göra något. Står det några skyltar vid infarten till parkeringsplatsen, t ex "Parkering endast inom markerat område"?

Nej inte vad jag har sett, enda skylten jag sett är "P" som sitter på en stolpe på en betonggris.
Citera
2008-03-19, 18:15
Medlem
#Rektorn kan knappast göra något. Står det några skyltar vid infarten till parkeringsplatsen, t ex "Parkering endast inom markerat område"?#

jo någon kan för då har skolan upprättat ett avtal med p bolaget,
nu vet ja inte vad det är för avtal men det vanligaste är ett så kallat noll avtal,, alltså skolan pröjsar inget men p bolaet drapirerar hela javla skolan med förbuds skyltar och delar sen ut böter,,
skolan får ingen del i dessa böter utan alla stålarna går till vakt bolaget detta är en vanlig konstruktion,, men sanningen är det att skolan och rektorn har ett resultat ansvar som är väldigt långt gående,, och det mest fraganta fallet av mutor mellan politiker och skola är väl antagligen den fetes docktors hatt ,,
men med skol pengen och des konsikvenser så är det rektorn som ansvarar för att parasiterande vaktbolag kommer på besök när eleverna har lektion
Citera
2008-03-19, 18:20
Medlem
Norrloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
På hur många ställen finns det sådana tilläggsskyltar ?
Citat:
Från vv:
Märket för Parkering ger direkta regler för parkering som exempelvis tillåten tid att parkera, att parkering endast är tillåten inom markerade rutor om sådana finns mm.
Att rektorn inte har något att göra med det, är däremot korrekt.
Citera
2008-03-19, 19:04
Medlem
StorSnokens avatar
Är inte säker på om jag ska ringa kommunen, står ju "*** Kommun parkering- och trafikavdelning längst ner på böteslappen och ett nummer dit. eller om jag ska gå till rektorn?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in