2008-03-19, 15:11
Medlem
Calaveras avatar
Halloj!
Jag är superbt nöjd med min Mac Pro och har sällan problem med den - förutom just att denna krashar när jag spelar WoW.
Det är en gammaldags krash där allt (bild, ljud och kontroller etc) hakar upp sig och samma tiondels sekund av ljudes spelas upp om och om igen. Självklart är detta mycket irriterande.

Lite specs för Macen:
Model Identifier: MacPro1,1
Chipset Model: ATY,RadeonX1900
RAM: 3GB varav 1GB Apple och 2GB efterköpt

Vad kan det vara problemet ligger?
Finns det kanske något program som man kan ha körandes som tar diagnostik?
Hade förut problem med överhettande av graffet (inofficiellt känt problem i samband med Mac Pros och WoW), så det byttes ut. Kan det kanske vara nått annat som överhettar? iStat Pro säger att nordbryggan är uppe i 80C - kanske det är normalt?

Tack på förhand!
Citera
2008-03-20, 16:53
Medlem
Jag har nästan samma problem, har en macbook och wow crashar efter ca 5 min spelande. Jag var i kontakt med support och han gav mig ett kommando för att starta om ram-minnena. Testade detta ett par ggr och ibland kunde jag lira i flera timmar. FPSen ligger jävligt lågt nere dock, typ runt 10... Skulle du kunna posta screen på dina värden i istat pro?
Citera
2008-03-20, 17:46
Medlem
Zawamuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atbr
Jag har nästan samma problem, har en macbook och wow crashar efter ca 5 min spelande. Jag var i kontakt med support och han gav mig ett kommando för att starta om ram-minnena. Testade detta ett par ggr och ibland kunde jag lira i flera timmar. FPSen ligger jävligt lågt nere dock, typ runt 10... Skulle du kunna posta screen på dina värden i istat pro?

Grafikkortet i macbooken är ju inte det bästa heller..
Citera
2008-03-20, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zawamura
Grafikkortet i macbooken är ju inte det bästa heller..
nej det är sant, vet du ifall man kan byta det? med tanke på att den är en laptop så kanske det blir svårt
Citera
2008-03-21, 00:22
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Kollat i Blizzards supportforum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in