• 1
  • 2
2008-03-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Wayne
Blue-ray har, med ett bra kringsystem av TV/projektor etc, en klart bättre kvalitet än DVD. Jag har sett jämförelser som jag skulle kunna likna vid skillnaden mellan en köp-VHS och en kvalitets-DVD - alltså en märkbart bättre bild och mer "djup", skärpa och klarhet.

Men, jag väntar minst ett år med att skaffa Blue-ray. Priserna är för höga och nu är det istället guldläge att köpa på sig DVD:er till låga priser.

Trodde du hade avlidit.

Du har helt rätt, varför ska man punga ut med
onödigt mycket pengar när priserna säkerligen
kommer sjunka i rask takt till nästa år.

Jävla materialistiska värld.
Citera
2008-03-21, 22:26
Medlem
-Gustavssons avatar
Jag håller med, kan lika gärna vänta ett tag, är ju trots allt lite dyrt.

Inga "barnsjukdomar"?
Citera
2008-03-21, 22:42
Medlem
KennyVsSpennys avatar
Blue Ray känns alldeles för menlöst för att vara värt en uppgradering från vanlig DvD. Lika bra att ha is i magen i nått år till och vänta in Teradisc i så fall. Med 1000 Gb per skiva borde de kunna trolla fram ett hyfsat resultat.
Citera
2008-03-23, 18:32
Bannlyst
Sjukt onödigt att investera i. Själv har jag en rätt fet DVD samling, och då känns det rätt menlingslöst att köpa något nytt.
Man får väl typ en 2-3 DVD filmer a blue-ray film också?
Citera
2008-04-10, 11:09
Medlem
ansås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.O
Sjukt onödigt att investera i. Själv har jag en rätt fet DVD samling, och då känns det rätt menlingslöst att köpa något nytt.
Man får väl typ en 2-3 DVD filmer a blue-ray film också?

Kolla efter själv, dom är inte så mycket dyrare. Man kan ju även importera, då kostar dom än mindre..
Citera
2008-04-10, 12:24
Medlem
Grumbledocks avatar
De är dock fortfarande inte prisvärda. Upplösningen kan man skaffa pirat om man är ute efter den men till en vanlig TV duger då dvd gott och väl för mig. HD kan ibland bli enerverande då man ser "för mycket/för bra", detaljer man inte ville ha med kring utseende etc. Håller mig till dvd då det är pris- och sevärt
Citera
2008-06-15, 18:16
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Wayne
Blue-ray har, med ett bra kringsystem av TV/projektor etc, en klart bättre kvalitet än DVD. Jag har sett jämförelser som jag skulle kunna likna vid skillnaden mellan en köp-VHS och en kvalitets-DVD - alltså en märkbart bättre bild och mer "djup", skärpa och klarhet.

Det finns också flera exempel då bilden är så pass lika mellan blu-ray och dvd-utgåvor att den vanliga svensson aldrig i helvete skulle bry sig, även om denna har en fullhd 42tummare(vilket jag har). Det går inte på något vis att jämföras med skillnaden som innebar vid övergången från vhs till dvd.
Citera
2008-06-15, 22:02
Bannlyst
nej, jag stjäl dom. Vem är så dum så man betalar över 200kr för en film.
Bara dom med lägre iq än 26.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in