Hejsan datorkunniga.
Jag sitter och lser p om 32 vs 64 bitar och varfr det ena r bttre/smre n det andra o.s.v. Helt klart r att jag ska ha vista fr det r ingen id att frska stoppa utvecklingen s.a.s. Frr eller senare mste man byta operativ och jag kr w98se nnu

men jag tnkte hoppa ver XP.
Fr en del funkar det perfekt med 64-bitar och fr en del trasslar det till sig med drivrutiner hit och dit eller om man vill ha >4GB minne (3,2 eller vad det nu blir i praktiken) s mste man ha ett 64-bitarssystem. Inom en inte alltfr kort framtid s r det nog inte ovanligt med dubbla mngden minne mot idag, som ofta tycks vara just 2GB.
Sen r det ju vra gamla spel som en del av oss faktiskt vill kunna kra ibland. De fr ju tydligen problem med 64bit. Det talar ju fr 32.
Men fr att komma till sak.
Kan man inte emulera ett 32-bitars-system? Med XP, vill jag minnas, gr det att installera t.ex. gamla worms armageddon eller dylikt ocks krs det som om det r ett gammalt w98-spel (vilket det ju r), det r vl en form av emulering? Eller nr man kr med c64-emulator. Dr r det ju inte ens 16-bitars
Sarkasmer och spydigheter vlkomna, ibland finns det anvndbarheter ven dr
Edit: Skte och fann en trd som ingen svarat p. Frsker drfr med en ny med ngot annorlunda frgestllning.