Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2012-08-29, 20:58
  #73
Medlem
Någon som kommer ihåg om svt sänt en dokumentär om henne och Ann-Sofie Hermansson för en herrans massa år sedan? Skulle vara kul att hitta ett klipp på det i så fall.
Citera
2014-07-15, 05:51
  #74
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Har hört att hon är en djävla vilde i sängen. Svårigheten kommer när man skall trassla sig ut ur djungeln där nere i mörka afrika. Detta är bara något jag har hört.
Citera
2017-12-11, 18:24
  #75
Medlem
Stämmer det att hon i solidaritet med judarna nu gått runt med en Davidsstjärna i Rinkeby?
Citera
2018-02-13, 06:45
  #76
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Stämmer det att hon i solidaritet med judarna nu gått runt med en Davidsstjärna i Rinkeby?
Det verkar faktiskt som det när man googlar på det. Hon skrev en väldigt vettig debattartikel i Expressen i dag angående islam och handskakning (https://www.expressen.se/debatt/har-...nd-punkt-slut/). Det hedrar henne otroligt mycket också att hon efter flertalet socialdemokratiska toppjobb att hon återgått till att jobba som sjuksköterska.

Läser man på Wikipedia skriver de: "[hon] har tagit ställning för progressiv islam och islamisk feminism. Hon har även tagit ställning för monarkin, kallar sig rojalist [...]". Det låter också mycket vettigt tycker jag.

Ni som är lite äldre och kommer ihåg hurdan hon var som politiker, var hon då lika korrupt och värdelös som resterande politiker?
Citera
2018-06-27, 18:52
  #77
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Nu är hon tillbaka.
Citat:
S-profilen och debattören Nalin Pekgul, 51, gör politisk comeback.

I valrörelsen beger hon sig till Göteborg för att kampanja tillsammans med S-toppen Ann-Sofie Hermansson kring frågor som rör religiös extremism, parallella samhällen och hedersförtryck.

– För mig är kampen mot sverigedemokrater och religiösa extremister det som gör att jag engagerar mig, säger Pekgul.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...itisk-comeback

Hon ogillar alltså "religiös extremism, parallella samhällen och hedersförtryck", därför tar hon upp kampen mot SD.

Vågar man hoppas på att hon får vara med på sossarnas valvaka ännu en gång?
Citera
2018-06-27, 22:54
  #78
Medlem
mjukmjukares avatar
Hörde henne i en debatt med Lars Vilks en gång innan han var ett SÄPO-Case.
Hon var rabiat och fullständigt tappad rakt ner i något hårt.

Hon påstod i princip att en rondellhund som konst var att utsätta henne och hennes mamma (?) för en dödsdom!!!
Lars Vilks, andra debattörer förstod inte riktigt just detta.
Då stockade sig hennes röst och omvänd rasism spyddes som den värsta....

Gosh... befria oss från henne.

´
Citera
2018-06-28, 23:55
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu är hon tillbaka.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...itisk-comeback

Hon ogillar alltså "religiös extremism, parallella samhällen och hedersförtryck", därför tar hon upp kampen mot SD.

Vågar man hoppas på att hon får vara med på sossarnas valvaka ännu en gång?
Jag gillar inte tanten, SD lär hon inte vinna över iallafall, de som är Sveriges näst största parti just nu i mätningarna.
Undra vad tokans syfte är, en toka är vad hon är.
Citera
2018-06-29, 17:59
  #80
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Jag gillar inte tanten, SD lär hon inte vinna över iallafall, de som är Sveriges näst största parti just nu i mätningarna.
Undra vad tokans syfte är, en toka är vad hon är.
Tycker Nalin är lite rolig. Men jag har en sjuk humor.
Har förstått att hon ska göra någon sorts politisk comeback, med Göteborg som bas...
Citera
2018-06-29, 18:33
  #81
Medlem
simba_rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111
Någon som kommer ihåg om svt sänt en dokumentär om henne och Ann-Sofie Hermansson för en herrans massa år sedan? Skulle vara kul att hitta ett klipp på det i så fall.
Såg den och jag ändarde uppfattning om henne. Hon såg förtrycket klarsynt, men inte hennes parti. Idag skulle jag rösta på henne ! Hon är klarsynt !
Citera
2022-08-21, 07:57
  #82
Medlem
Enydrions avatar
I gårdagens Expressen skriver hon om att hennes två femmor i svenska ifrågasattes av rektor...

Citat:
Men då förklarade Brittmarie att rektorn inte kunde begära att mitt betyg i svenska språket skulle sänkas eftersom jag hade gjort det nationella provet som hade bedömts av flera lärare. Däremot tyckte hon att betyget i litteraturhistoria borde sänkas.

Det här med att betyget inte skulle kunna sänkas för att hon hade det på centrala provet är dravel, jag skrev i gymnasiet teknisk linje femma i Kemi på centrala provet och det var inget som hindrade att jag fick en fyra i betyg.

Sen att typ glädjebetyg bara beror på privatskolor, är helt felaktigt, när jag gick i gymnasiet ca 47 år sedan, så fanns inga privatskolor och redan då skrev tidningarna att eleverna fick högre betyg i medeltal än vad de skrivit på centrala provet, och särskilt mycket högre fick de i storstäder som Stockholm och Göteborg...
Citera
2023-10-13, 21:57
  #83
Medlem
Awkwardmans avatar
Nalin Baksi (fd Pekgul) Spatserade i Tensta centrum idag med Davidsstjärna runt halsen.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback