2009-11-24, 18:57
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pierre_rex
Om det är rättspsyk du tänker på så är det i full gång, gick förbi där för någon månad sedan så ser ut o användas fortfarande...
Sedan det "roliga" är att jag arbeta på hans avdelningar som vaktmästare par år efter händelsen. Var ju som sagt äldrevård o äldre dementa de hade på avdelningarna.
Och missminner jag mig inte så är det väl där som vår andra malmöfavorit sitter, kannibalen alltså?
Citera
2009-11-24, 23:03
Medlem
Amazon-mannens avatar
Rättspsyk är i full gång och frodas på Östra. Vad jag vet har de bara "utvärdering" av folk där, eller har de även folk som är inlåsta?
Citera
2009-11-24, 23:23
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Rättspsyk är i full gång och frodas på Östra. Vad jag vet har de bara "utvärdering" av folk där, eller har de även folk som är inlåsta?
Är det inte sammanslaget med Kirsebergs psykvård?
Citera
2009-11-25, 08:44
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
De har folk inlåsta. Hårdast bevakade avdelning heter B10. (Gula byggnade sett till höger om man kör igenom gamla vakten)
Inget trevlig folk som sitter där..
Citera
2009-11-25, 08:54
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
De har folk inlåsta. Hårdast bevakade avdelning heter B10. (Gula byggnade sett till höger om man kör igenom gamla vakten)

Usch... tyckte det kändes läbbigt när jag körde fel och kom in på det området först..

Förresten.. Borde inte någon starta en länktråd? Eller finns det inte tillräckligt med grejer för det?
Citera
2009-11-25, 20:03
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Nu har jag i och för sig bara skummat igenom tråden. Jag är lite nyfiken på vad Sten Walther gör numera. Det verkar som att det var han som fick bära hundhuvudet för det inträffade, nu när gärningsmannen var otillräknelig. Med tanke på Svenonius fullständigt galna konspirationsteorier borde väl hans heder vara återupprättad i alla fall.

Sen är jag alltid intresserad av dessa knäppisars barndom. Jag hoppas vid en lite ordentligare genomläsning få lite uppslag. Av någon anledning brukar det alltid vara svårt att få veta sånt.

Annars måste jag också bara få instämma. Bra jobbat gubbar!
Citera
2009-11-25, 20:12
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nu har jag i och för sig bara skummat igenom tråden. Jag är lite nyfiken på vad Sten Walther gör numera. Det verkar som att det var han som fick bära hundhuvudet för det inträffade, nu när gärningsmannen var otillräknelig. Med tanke på Svenonius fullständigt galna konspirationsteorier borde väl hans heder vara återupprättad i alla fall.

Sen är jag alltid intresserad av dessa knäppisars barndom. Jag hoppas vid en lite ordentligare genomläsning få lite uppslag. Av någon anledning brukar det alltid vara svårt att få veta sånt.

Annars måste jag också bara få instämma. Bra jobbat gubbar!
Google är din vän:

http://www.google.se/search?hl=sv&cl...meta=&aq=f&oq=

Verkar som han är knuten till Linköpings Universitet just nu.

F.ö. kan man inte lasta en kille som inte ens var AT-läkare (vid tiden för morden) för det som hände på avd. 26. Den stora boven enligt mig är Carlbark, sjukvårdsdirektören.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2009-11-25 kl. 20:15.
Citera
2009-11-25, 20:48
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Google är din vän:

http://www.google.se/search?hl=sv&cl...meta=&aq=f&oq=

Verkar som han är knuten till Linköpings Universitet just nu.

F.ö. kan man inte lasta en kille som inte ens var AT-läkare (vid tiden för morden) för det som hände på avd. 26. Den stora boven enligt mig är Carlbark, sjukvårdsdirektören.

Ja, och FB är min vön också tydligen. Tack!
Och bor i Finspång tydligen. Jo, det hänger ihop. Kul att det gick bra för honom till slut i alla fall.

Men jag vet inte om man alltid kan sparka uppåt hela tiden, ansvaret ligger nog på många nivåer. Det intryck jag fick av P3-dokumentären var att ingen egentligen lyssnade på personalen, och att personalen i flera fall var slö och arbetsovillig. Och dessutom denne galning Svenonius på toppen av alltihop.

Walther sa något i dokumentären om att han nu aldrig skulle stanna kvar i den situationen han sattes i. Jag förstår precis vad han menar, och att man i den åldern inte riktigt förstår den risk man utsätter sig för. Sen gick det ju riktigt illa också, och jag tycker inte heller att man kan lasta honom för det.
Citera
2009-11-26, 23:25
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Om det är "MÖS - Den okända staden" (1995) så finns materialet med i PDF:en. Olivetta skannade in avsnittet och där finns det flygbilder över långvårdskliniken.
Har nu plöjt igenom bokhyllorna ett par gånger, men hittar inte boken. Börjar undra om det verkligen var en bok eller om det var ett häfte . Ärligt talat är jag just nu osäker på vad jag letar efter och OM det finns hemma hos mig... Tycker jag känner igen titeln du nämner och det skulle inte förvåna mig om det är den boken jag letat efter - förgäves och isåfall i onödan Suck!
Citera
2009-11-29, 04:59
Medlem
mega_techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag har för mig psyket la ner helt och hållet där. Folket kom mest dit för sin medicin, men kanske har fel. Det roligs om detta området är ju att det finns, kirsebergs centralkök (till skolorna), vårdcentral, studentbostäder, flyktingbostäder (om de ftf finns), filmlager. MEd mycket mer. PÅ det lilla området.
Östran har alltid varit et helvetes skumt område.
Citera
2009-12-01, 12:22
Medlem
glorups avatar
om någon är medicinskt kunnig i denna tråden, vad är då döds orsaken av gavisol och evisol som Robert använde sig utav?
Citera
2009-12-01, 13:33
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
om någon är medicinskt kunnig i denna tråden, vad är då döds orsaken av gavisol och evisol som Robert använde sig utav?
Driver du med oss?
Gevisol är ett medel som orsakar frätskador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in