Tjena,
Fr det frsta vill jag bara nmna att jag har en vana av att stnga av elen via en frgrenare nattetid fr att musen ska sluta lysa etc. Kan datorn ta skada av detta? Sjlvklart stnger jag ju av den p vanligt vis innan.
N till problemet.. Har en dator som jag inte fr kontakt med. Frut nr man satte p den lyste en lampa vid "power"knappen fr att visa att datorn var igng. Den sattes alltid igng av sig sjlv bara man kopplade p elen, men s igr d jag p morgonen skulle stta p elen p frgreningen lyste inte den dr jvla lampan, och datorn gick inte igng av sig sjlv. Jag satte p datorn manuellt och jag hrde att datorn var igng (lter rtt mycket), men ingen lampa ls. Jag fick varken kontakt med skrm, tangentbord eller mus och jag testade att mata ut cdspelaren men det funkade inte heller. Tnkte stnga av skiten via power-knappen men den vgrade att fungera, s jag stngde av allt via frgrenaren igen. Nr jag testade fr 2a gngen med att stta p elen blinkade power-lampan till men ingenting sattes p, och mina frsk med att dra igng den manuellt gick inte heller. S frgan r, vad fan kan vara paj? Jag hr att den r igng och det lyser p baksidan av den. Vad ska jag kolla efter om jag ppnar datorn?
Sitter lite i skiten eftersom att jag har massvis med musikprojekt sparade p hrddisken, s jag hoppas att det inte r den som har givit upp
Credd till den som svarar och frstr vad jag skrivit shr i nattsvammlet!
/zeven