2018-01-24, 16:54
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
På hemsidan skriver han att han skall slutföra alla jobb och sen ta en paus.
Han skulle alltså inte sluta i maj, utan på senhösten när tourschemat var slut

Jag tror det bästa är att han jobbar på enligt plan. Sen när han ser kvinnohataren Soran så hoppas jag han lägger en loska i ansiktet på honom.
Citera
2018-01-24, 19:41
Medlem
Figzys avatar
Hans polares hund har tydligen sprungit bort:

https://www.instagram.com/p/BeVw8q7H...y=magnusbetner

Det verkar ganska tydligt att han läser vad 'nätet' skriver om honom,
men vågar ändå lägga ut sån information:
Citat:
"
magnusbetnerSTOCKHOLM! Min kompis hund har sprungit bort i Hagaparken. Det är en cairnterrier som heter Gonzo. Lägger inte ut kompisens nummer pga för mkt idioter på nätet men messa gärna mig på ********** om ni har sett honom. (Hela dygnet går bra men ring inte utan messa) ❤️"
Citera
2018-01-24, 20:37
Medlem
Citat:
På hemsidan skriver han att han skall slutföra alla jobb och sen ta en paus.
Han skulle alltså inte sluta i maj, utan på senhösten när tourschemat var slut

Touren med Soran var slut på våren 2017 och han meddelade på flera ställen att han skulle ta paus någon månad innan #metoo drog igång. Och utan den skulle Soran knappast vara i denna situation
Citera
2018-01-25, 03:21
Medlem
Europes avatar
Citat:
Till hans försvar: han meddelade redan i maj förra året att han skulle ta en lång paus.

Ja, vi vet att han inte längre tänkte köra stand up. Men valet att plötsligt tystna helt i sociala medier skedde exakt samma dag som Soran Ismail tystnade, d.v.s. den 27 oktober.

Edit: Jag tar tillbaka vad jag skrev. Tydligen har han postat ett par inlägg på Instagram sedan en dag tillbaka. Han påstår att han ska börja jobba 25% den 21 februari. Undrar vad han menar med det? Tydligen ska det inte vara stand up i alla fall.

https://www.instagram.com/p/BeSnvBxH...y=magnusbetner
Senast redigerad av Europe 2018-01-25 kl. 03:34. Anledning: Edit
Citera
2018-01-25, 04:26
Medlem
Kan det inte vara så att Bettan, efter sitt uttalande om att han ev gillar killar, blev brutalt våldtagen av Sorro som bokstavligen såg sin öppning i och med uttalandet?

Deras arbetsrelation blev sig aldrig riktigt lik efter detta & skammen inför familjen blev för stor för Bettan att bära? Därav livet i skymundan...?
Citera
2018-01-25, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ja, vi vet att han inte längre tänkte köra stand up. Men valet att plötsligt tystna helt i sociala medier skedde exakt samma dag som Soran Ismail tystnade, d.v.s. den 27 oktober.

Jag har förståelse för att han tystnade då. Han hade bara tvingats svara på frågor om Sorans
situation. Jag är dock övertygad om att han var ovetande om vederbörandes vidlyftiga privata
sexliv vid tiden.
Citera
2018-01-26, 12:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe

Edit: Jag tar tillbaka vad jag skrev. Tydligen har han postat ett par inlägg på Instagram sedan en dag tillbaka. Han påstår att han ska börja jobba 25% den 21 februari. Undrar vad han menar med det? Tydligen ska det inte vara stand up i alla fall.

https://www.instagram.com/p/BeSnvBxH...y=magnusbetner

Jo och även om man tar en paus i hans fall från att göra standup så innebär inte det att man bli knäpptyst på alla sina sociala medier och närmast går i ide.

Men bra för han att det nu verkar röra på sig. Han kommer ju inte tjäna några större pengar utan Soran men lite kommer han väl dra in. Inte hans fel att Soran sabbat till det.
Citera
2018-01-29, 01:03
Medlem
Ahbezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Kan det inte vara så att Bettan, efter sitt uttalande om att han ev gillar killar, blev brutalt våldtagen av Sorro som bokstavligen såg sin öppning i och med uttalandet?

Känns spontant som att Betner hade försvarat sig ganska bra mot spinkige Soran ganska fort om det hade vart så
Citera
2018-01-30, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmythegent
Är det bara jag som saknar Magnus lugnande ord om att Sverige aldrig varit tryggare än nu? Snälla Magnus. Tala till oss,vi behöver dig nu

Vet inte vilken statistik betner hänvisar till men på brottsförebyggande rådets hemsida kan man få fram statistik, tyvärr bara från 1975 och framåt men ändå.

Anmälda brott per 100k invånare.

Skåne län

Försök till mord eller dråp 1975: 21 -- 2014: 125
Misshandel inkl.grov 1975: 2 834 -- 2014: 12 133
Våldtäkt inkl. grov (ingår även i sexualbrott) 1975: 119 -- 2014: 1 132
Rån inkl. grovt (ingår även i stöldbrott) 1975 34 -- 2014: 1 499
Vapenbrott; innehav av pistol, revolver, k-pist. 1975 65 -- 2014: 147

10 gånger fler anmälda våldtäkter än för 40 år sedan, trevlig utveckling!

Detta är bara ett litet axplock från skåne län men ingen kan längre hävda att statistiken säger att Sverige blir tryggare. På http://statistik.bra.se/solwebb/action/index Kan man göra sitt eget diagram/tabell och välja vilka år och brott man vill visa, rekommenderas för alla som vill ha lite kött på benen när någon hävdar att Sverige aldrig varit tryggare.
Citera
2018-01-30, 11:31
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ageton
Vet inte vilken statistik betner hänvisar till men på brottsförebyggande rådets hemsida kan man få fram statistik, tyvärr bara från 1975 och framåt men ändå.

Skåne län

Detta är bara ett litet axplock från skåne län men ingen kan längre hävda att statistiken säger att Sverige blir tryggare. På http://statistik.bra.se/solwebb/action/index Kan man göra sitt eget diagram/tabell och välja vilka år och brott man vill visa, rekommenderas för alla som vill ha lite kött på benen när någon hävdar att Sverige aldrig varit tryggare.

Jag har väldigt svårt att ta in den bilden. Förmodligen är det bara ökad anmälningsbenägenhet.
Men visst finns det en del utmaningar. Eller vad säger du Magnus?
Citera
2018-01-30, 15:36
Medlem
jimmythegents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ageton

Skåne län

Många hävdar ju att eftersom befolkningen ökat så mycket under samma tidsram så har brottsligheten minskat procentuellt sett. PK-skitsnack i min värld. Skrämmande läsning faktiskt. Men Magnus verkar ha förstått att det inte är läge att påtänd/berusad gå ut med sådant här svammel längre
Citera
2018-02-01, 02:38
Medlem
pyro860s avatar
https://www.instagram.com/p/BeaNZAnn...y=magnusbetner

Missar ni det här får ni skylla er själva. Topp 3 roligaste just nu och de kör bara en kväll tydligen. Biljetter på internet.

Ska man tolka det som att Soran inte är bland topp 3 roligaste just nu av herr Betnér alltså? Intressant! ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in