2008-03-18, 01:11
Bannlyst
Den senaste tiden har jag haft drömmar om att jag förbereder mig för att röka på. För mig känns det jättekonstigt eftersom jag tar avstånd från den livsstilen, jag har aldrig ens rökt en ciggarett.

I drömmarna händer det att jag följer med skumma människor till deras hem, ofta tillsammans med någon annan jag känner, och där förbereder vi oss för att börja röka hasch. Jag vet hur en joint ser ut men i drömmarna är dom väldigt långa och smala.

Drömmer slutar dock oftast med att jag inte hinner utföra det jag vill, att röka, utan det händer alltid någonting oväntat och det gör mig besviken.

Varför har jag dessa konstiga haschdrömmar?
Citera
2008-03-18, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnutten
Den senaste tiden har jag haft drömmar om att jag förbereder mig för att röka på. För mig känns det jättekonstigt eftersom jag tar avstånd från den livsstilen, jag har aldrig ens rökt en ciggarett.

I drömmarna händer det att jag följer med skumma människor till deras hem, ofta tillsammans med någon annan jag känner, och där förbereder vi oss för att börja röka hasch. Jag vet hur en joint ser ut men i drömmarna är dom väldigt långa och smala.

Drömmer slutar dock oftast med att jag inte hinner utföra det jag vill, att röka, utan det händer alltid någonting oväntat och det gör mig besviken.

Varför har jag dessa konstiga haschdrömmar?

För att du är nyfiken. Du har kanske en vän eller arbetskollega som emellanåt pratar inom dessa ramar?
Citera
2008-03-19, 19:32
Medlem
Shine_s avatar
Har du någon anknytning till hash överhuvudtaget? Vet du vart du fått bilden av jointen osv ifrån? Kanske är film eller någots iofs.

I mina öron låter som att du söker någon slags kick eller ny upplevelse, behöver inte nödvändigtvis vara hash, men att du döljer och förnekar detta för dig själv vanligtvis då det kanske inte är en del av din livsstil. I drömmen däremot finns inga sådana spärrar och därför kan önskningarna manifesteras.

Detta är altså bara mina egna teorier.
Citera
2008-03-19, 19:35
Medlem
Tormandys avatar
Du kanske borde prova, det kanske gör dig till en ny människa med helt nya insikter här i livet? Drömmar kan säga mycket om oss människor, men det är ju vad jag tror
Citera
2008-03-19, 22:16
Bannlyst
Nej, jag har inga anknytningar till hasch, vare sig personligt eller inom min bekantskapskrets. Väldigt märkligt. Men men, jag kanske borde besöka drogforumet och se vad det har att erbjuda min personliga utveckling?
Citera
2008-03-20, 11:29
Bannlyst
Citat:
Nej, jag har inga anknytningar till hasch, vare sig personligt eller inom min bekantskapskrets. Väldigt märkligt. Men men, jag kanske borde besöka drogforumet och se vad det har att erbjuda min personliga utveckling?

Plocka upp en holk och testa!
Citera
2008-03-23, 22:23
Medlem
Uncle Dukes avatar
jepp, sånt är konstigt. när jag var nybakad vegetarian hade jag ofta drömmar om att äta och njuta av kött, trots att jag inte kände någon medveten lockelse alls efter det utan var nöjd med mitt nya matval. drömmar om att ta droger (mest tobak, cannabis och alkohol) har jag haft enstaka gånger, både innan jag över huvud taget var intresserad av droger, och efter att jag börjat med dem.

du kanske helt enkelt är lite nyfiken/intresserad? det behöver inte vara mer dramatiskt än så, och det betyder varken att du "borde testa" eller "inte borde testa". bestäm själv och låt inte dina drömmar styra över dig
Senast redigerad av Uncle Duke 2008-03-23 kl. 22:26.
Citera
2008-03-24, 00:21
Medlem
Maddafakkas avatar
När jag inte rökte på en vecka hände detta mig också, men jag blev riktigt stukad i drömmen.
Citera
2008-03-24, 15:10
Medlem
omgplzs avatar
Citat:
Brukar du surfa runt på drogforumet eller läser du om hasch på andra ställen? Kanske tidningar eller på tv? (Jag har flera gånger drömt om Ecstasy fast jag inte på något sätt kommit i kontakt med det i mitt liv annat än att läst om det och sett tvdokumentärer.)
Citera
2008-03-24, 17:07
Medlem
Phanthans avatar
Jag har också haft drogrelaterade drömmar.

I en dessa drogrelaterade drömmar jag haft så hade jag intagit en psykadelisk drog, jag såg nog aldrig att jag gjorde det i drömmen, men medvetandet av att jag hade intagit något var tydlig. Det jag upplevde var helt sjukt. Självklart var det inte en riktig tripp men det kändes så verkligt, allting var så annorlunda och det kändes verkligen att jag var kraftigt påverkad.

Sist jag hade en drogrelaterad dröm, var för några dagar sedan. Då var det samma sak där, fast det var som om drömmen var fortsättningen på vad som var när jag gick och lade mig. Jag var då påverkad av alkohol och röka, även i drömmen.

Drömmen var grymt bizzar, jag upplevde att jag var grymt påverkad, samtidigt som att det kändes så verkligt. Det kändes som om jag var överallt och ingenting stämde någonstans. Som om jag ställde till det med grejer helatiden. Det kändes som om det tog plats över flera dagar. Det var alltid något som fattades.

Jag kunde inte bete mig normalt. Jag minns en grej i drömmen, att jag vaknade, så satt jag i min datorstol med ett täcke över mig, troendes att jag sov i min säng. När jag insåg att jag satt i en stol så fick jag panik, inte-nu-igen-tankar for genom huvudet som konstant i drömmen.

Varför jag upplevt dessa drömmar är för att jag tänkt mycket på det, medvetet och undermedvetet under dagen/dagarna innan.

När ett intresse för droger byggs upp, så är det ofta undermedvetet. T.ex. jag själv var väldigt anti droger förr, men det var innan jag visste sanningen om dem, samt skapat en ny uppfattning om ämnet.
Gick på propaganda och mediabilden stenhårt, det var som inprogrammerat.
Citera
2008-03-24, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av omgplz
Brukar du surfa runt på drogforumet eller läser du om hasch på andra ställen? Kanske tidningar eller på tv? (Jag har flera gånger drömt om Ecstasy fast jag inte på något sätt kommit i kontakt med det i mitt liv annat än att läst om det och sett tvdokumentärer.)

Jag har aldrig varit inne på något drogforum, inte ens klickat in mig på det här på FB.

Men det är nog som de flesta här säger. Att det är någonting undermedvetet man vill göra. Testa på. Vågar dock inte göra det utan hoppas på att få känna mig lite hög i mina drömmar.
Citera
2008-03-24, 21:18
Medlem
saftad_burks avatar
Jag har drömmar om att sälja hash..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto