2008-03-17, 22:43
Medlem
metylfenidats avatar
Godkväll/Morgon/Middag..

Skulle vilja ändra mitt Scheme i windows XP, olivgrön, grå börjar bli tråkig..
finns det något program som inte tar upp allt för mycket på kraften? eller kanske någon plugin? :P
Citera
2008-03-17, 23:03
Medlem
sharkbaits avatar
sök ffs..
Uxtheme patcher.. sedan deviantart och xp themes osv osv osv
Citera
2008-03-17, 23:18
Medlem
metylfenidats avatar
vet om dessa program, men många av dom tar mycket på kraften, och skulle bara vilja ändra på XP Schemet, en annan färg skulle sitta bra.. det borde gå i windows xp att ändra..
Citera
2008-03-17, 23:30
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metylfenidat
vet om dessa program, men många av dom tar mycket på kraften, och skulle bara vilja ändra på XP Schemet, en annan färg skulle sitta bra.. det borde gå i windows xp att ändra..

Du menar skrivbord -> egenskaper -> teman? Rätt skoj att jag aldrig gjort det men hittade det på 10 sekunder. Testa leta först nästa gång så slipper du starta en tråd.
Citera
2008-03-17, 23:45
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Du menar skrivbord -> egenskaper -> teman? Rätt skoj att jag aldrig gjort det men hittade det på 10 sekunder. Testa leta först nästa gång så slipper du starta en tråd.
Men snälla... Han undrar ju såklart om det finns något program som man med kan ändra temat i windows.

Citat:
Ursprungligen postat av sharkbait
sök ffs..
Uxtheme patcher.. sedan deviantart och xp themes osv osv osv

Som sharkbait skriver så finns denna Uxthemepatcher, den gör helt enkelt att du kan lägga in egna teman i
C:\WINDOWS\Resources\Themes\
Dom temana hittar du då på deviantart typ här:
http://search.deviantart.com/?q=xp%2...%20age_scale:5

Ett tips av mig är Royal Black Noir som är ett tema gjort av microsoft för windows media center. Googla eller skicka ett pm så får du en länk.
Citera
2008-03-17, 23:48
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trance_Nation
Men snälla... Han undrar ju såklart om det finns något program som man med kan ändra temat i windows.

Citat:

Eller så läser du istället så slipper du se ut som en idiot när du försöker rätta folk. Bra jobbat nöffe, nu kan jag sova gott.
Citera
2008-03-17, 23:54
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Eller så läser du istället så slipper du se ut som en idiot när du försöker rätta folk. Bra jobbat nöffe, nu kan jag sova gott.
Men iochmed att han vet vad för program som brukar sega ner datorn och att han redan har olive färgen så antar jag att han redan har testat dom 2 som finns...

Därför jag tipsade om Royale black noir, eller den vanliga Royale. Den ser ut som xp temat fast i andra, mycket finare färger. Tji fick du!
Citera
2008-03-17, 23:59
Medlem
metylfenidats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trance_Nation

Som sharkbait skriver så finns denna Uxthemepatcher, den gör helt enkelt att du kan lägga in egna teman i
C:\WINDOWS\Resources\Themes\
Dom temana hittar du då på deviantart typ här:
http://search.deviantart.com/?q=xp%2...%20age_scale:5

Ett tips av mig är Royal Black Noir som är ett tema gjort av microsoft för windows media center. Googla eller skicka ett pm så får du en länk.

underbart!
Citera
2008-03-18, 00:04
Medlem
metylfenidats avatar
Installerade Vista Tranformations Pack precis, nu får jag inte bort ljudet från skiten damn!
Citera
2008-03-24, 18:00
Medlem
simpalainens avatar
Citat:
underbart!

Går ju fan inte ladda hem tema från deviant art ?
Citera
2008-03-24, 18:25
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpalainen
Går ju fan inte ladda hem tema från deviant art ?
Länken i ett tidigare inlägg leder till screenshot-delen av Deviantart, det är alltså bara skärmdumpar.
Här kan du ladda ned nya teman:
http://browse.deviantart.com/customi...style/?order=5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in