• 1
  • 2
2008-03-17, 21:21
Medlem
Hallå gott folk.

Jag fick igår under dagen (efter att jag och min flickvän haft sex) röda prickar på vänstra övre sidan om ollonet och på insidan av förhuden. Det gör inte ont men kliar lite på insidan av förhuden där jag har dessa röda prickar.

Jag försöker söka efter vad det kan vara på internet, men skulle verkligen uppskatta seriösa svar! Är lite orolig, funderar på om det kan va svamp eller till och med sjukdom av något slag?

Jag misstänker att det kan ha med att vi provade analsex oskyddat för första gången förra veckan, kan det ha med det att göra?

Help me out!
Citera
2008-03-17, 21:46
Bannlyst
Den normala bakteriefloran i den kvinnliga slidan är helt olik tarmens normalflora. Om tarmflora hamnar i slidan kan det leda till en infektion i livmoderhalsen, livmodern, äggledarna samt urinröret och urinblåsan. Man bör även av detta skäl använda kondom vid analsex. Om man väljer att inte använda kondom, bör man inte ha vaginalt sex efter analsex utan att ha tvättat penis, fingrar eller det objekt som kommit i kontakt med anus.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Analsex
Citera
2008-03-17, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Den normala bakteriefloran i den kvinnliga slidan är helt olik tarmens normalflora. Om tarmflora hamnar i slidan kan det leda till en infektion i livmoderhalsen, livmodern, äggledarna samt urinröret och urinblåsan. Man bör även av detta skäl använda kondom vid analsex. Om man väljer att inte använda kondom, bör man inte ha vaginalt sex efter analsex utan att ha tvättat penis, fingrar eller det objekt som kommit i kontakt med anus.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Analsex

Hände inte, hade slidsex innan anus, inget efter.
Citera
2008-03-17, 23:01
Bannlyst
Exem? Har haft det innan och det ser ut som röda prickar, kliar likt förjävligt men går över. Wait and see!
Citera
2008-03-17, 23:03
Medlem
ja tror du kan vara helt lugn! det är inte alltid man tål tjejens kroppsvätskor mm, varje gång man har sex (det kan variera från gång till gång, kliar lite då), händer rätt ofta att det blir lite rött efteråt.. kan även bli så om du bara onanerar!

Det har nog inget med analsex att göra, isf hade det varit mer runt urinröret eller så.. håll rent, låt det gå några dagar o se om det blir bättre.. oftast försvinner det till nästa dag. om inte så borde du kontakta ungdomsmottagningen (åh vad ja vet att man inte vill höra det, men det är inte så farligt trots allt!)

lycka till min vän..
Citera
2008-03-17, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xsfu
Exem? Har haft det innan och det ser ut som röda prickar, kliar likt förjävligt men går över. Wait and see!

Hoppas det är så lindrigt som exem, funderar ändå på att gå till ungdomsmottagningen om det inte går över. Fast folk säger att liknande symptom troligen är svamp, får väl se.
Citera
2008-03-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
ja tror du kan vara helt lugn! det är inte alltid man tål tjejens kroppsvätskor mm, varje gång man har sex (det kan variera från gång till gång, kliar lite då), händer rätt ofta att det blir lite rött efteråt.. kan även bli så om du bara onanerar!

Det har nog inget med analsex att göra, isf hade det varit mer runt urinröret eller så.. håll rent, låt det gå några dagar o se om det blir bättre.. oftast försvinner det till nästa dag. om inte så borde du kontakta ungdomsmottagningen (åh vad ja vet att man inte vill höra det, men det är inte så farligt trots allt!)

lycka till min vän..

Tack jo jag hoppas på att det blir bättre, har ju ändå bara gått en dag.
Citera
2008-03-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleVonJohan
Tack jo jag hoppas på att det blir bättre, har ju ändå bara gått en dag.

passar på o frågar.. när hade ni sex senast? använde ni kondom? det kan ju spela roll.. Om du har använt nån stark tvål eller nåt du inte brukar ha på snoppsingen kan det ju vara så oxå

Vänta tills imorron o se..
Citera
2008-03-17, 23:35
Bannlyst
Citat:
Hände inte, hade slidsex innan anus, inget efter.
Nej, men syftet med mitt inlägg var att visa att tarmfloran kan leda till infektioner. Du har alltså med stor sannolikhet fått en infektion p.g.a hennes bakterier i röven.
Citera
2008-03-18, 15:04
Medlem
Idag är det ungefär som igår, en aning värre tror jag tillochmed. Ska försöka få tid på ungdomsmottagningen men det är så jävla svårt, de har ju sällan öppet.
Men om det är svamp, kan jag behandla det hemmifrån på något vis? Är nog ganska säker på att det är det nu.
Citera
2010-10-03, 01:13
Medlem
Hegamons avatar
Röda prickar, jadu det måste nog amputeras direkt
Citera
2010-10-19, 19:27
Medlem
mowss avatar
Citat:
Idag är det ungefär som igår, en aning värre tror jag tillochmed. Ska försöka få tid på ungdomsmottagningen men det är så jävla svårt, de har ju sällan öppet.
Men om det är svamp, kan jag behandla det hemmifrån på något vis? Är nog ganska säker på att det är det nu.

Det finns kräm på apokteket du kan köpa och smörja in med bara att gå in och fråga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in