2008-03-17, 20:22
Medlem
Wills avatar
Hej allihop. Jag har ett lite skumt problem med min dator. Problemet är att jag inte kan komma åt vissa hemsidor, ett exempel är www.sinsofasolarempire.com

Jag kan komma in på hemsidan via proxy och från en annan dator som ligger bakom samma router. Jag har även prövat hemma hos en polare och det funkar inte där heller. Jag kan inte ens pinga sidorna.

Jag har prövat att byta DNS och detta har löst problemet, men då kan jag inte komma in på andra sidor istället.
Har uppdaterat alla drivrutiner och dylikt, men inget vill fungera.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Dell Vostro 1500
Windows Vista Basic

EDIT:
Har kört NOD32 och HiJackThis men inte hittat något skumt.
Citera
2008-03-17, 20:46
Medlem
wiktorsson9s avatar
Kommer inte heller in på sidan du har inte funderat på att den kanske bara ligger nere ???
Citera
2008-03-17, 20:48
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiktorsson9
Kommer inte heller in på sidan du har inte funderat på att den kanske bara ligger nere ???
Jag kommer in.

Vad har ni för ISP? BBB här.
Citera
2008-03-17, 21:32
Medlem
Plottis avatar
Hade samma problem på min vista-burk.
Jag köpte en uppdatering till vista och problemet fixades. Tydligen så blockeras visa sidor.
Citera
2008-03-17, 21:41
Medlem
mickelinds avatar
Finns trådar om detta. Sök på cogent
Citera
2008-03-17, 21:46
Medlem
Wills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickelind
Finns trådar om detta. Sök på cogent
Men jag har ju samma problem både när jag prövat hos en polare (som har Telia) och när jag testar hemma (Kommunicera).. Kan det vara så att Kommunicera går via Telia ändå eller vad? :S
Senast redigerad av Will 2008-03-17 kl. 22:02.
Citera
2008-03-17, 23:16
Medlem
Psychoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Will
Men jag har ju samma problem både när jag prövat hos en polare (som har Telia) och när jag testar hemma (Kommunicera).. Kan det vara så att Kommunicera går via Telia ändå eller vad? :S

Kan hända att Kommuniceras nät går över i Telia i ett senare skede... Inte allt för ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in